Hjälp mig, korv stroganoff!!
Skulle någon kunna ge mig ett lätt recept på korv stroganoff.. helst där man inte behöver så jätte många ingredienser :P haha
Tack på förhand :D
Skulle någon kunna ge mig ett lätt recept på korv stroganoff.. helst där man inte behöver så jätte många ingredienser :P haha
Tack på förhand :D
Korv, tomatpuré, (kanske köttbuljong, annars går salt bra), peppar, mjölk (kanske grädde)
Lök eller lökpulver
Fräs korv och lök, salta och peppra, häll i lite tomatpuré och matlagningsgrädde. Krydda med Heinz chilisås efter smak.
Korv,
gullök,
tomatpure el. chilisås el. kethcup,
grädde el. cremefraich.
Brukar köra med:
Tomatpuré
Pressad citron
Grädd fil
Lök
Falukorv så klart.
Grymt gott faktiskt:D
och senap! man måste ha senap i.
korv
lök
tomatkross
grädde
senap
salt
peppar
Strimla falukorv, bryn i smör.
Klicka i tomatpuré, låt den steka med en stund.
Häll på matlagningsgrädde (eller vispgrädde om man vill festa till det), låt koka upp.
Salta, peppra. Smaka ev. av med ketchup om det är för syrligt med bara tomatpuré.
Garnera ev. med persilja.
Servera med ris.
Jag tar hackad gul lök som jag fräser i lite smör sedan slänger jag i falukorv och låter det fräsa et kort stund, sedan åker tomatpuré och matlagningsgrädde i.
Det får puttra en stund medans riset eller makaronerna kokar och sedan smakar jag bara av med salt och peppar innan jag serverar
Falukorv och LÖK skulle det vara förstås!!!
Bland lite mjöl med mjölk låt stå en stund
Bland i tomatpure & lite ketchup
Smaka av med salt,peppar,eller annan krydda du gillar.
Jag brukar ha i grillkrydda.
Stek korven först lite så den blir lite färgad.
Servera med ris eller makaroner.
Lycka till!
Hacka en halv eller en hel lök (beror på hur mycket du vill ha).
Bryn i smör i kastrull. strimla falukorv o i med den, häll på njöl i lagom mängd. Lite soya i och tomatpure eller kross... bland i mjöl tills du tycker konsistensen verkar bra o sen ha i dom kryddorna du vill ha ex. salt o peppar. Enkelt o bra