• Sulan Gbg

Pappaledig Gbg hösten -07

Tjena! Efter snart tre veckors pappaledighet på heltid känner jag (Uffe) och "lillan" (Ida) att vi vill hitta socialt umgänge på vår egen nivå. Så om det är någon annan pappaledig som är sugen på en fika, gå på barnens zoo eller liknande kan ni väl höra av er!

Ida är 13 månader och hennes intressen är: träna på att gå, gunga, åka bobby car och munprutta (suck!).

Pappas intressen är Ida, sport och lite annat.

• Svar på tråden Pappaledig Gbg hösten -07
  • Papito

Vill gärna se fotbollen så jag står över.

Men jag bokar gärna in något nästa vecka.

• robronja
    Bishop tror att vi får ta det nästa vecka...det blir bara du o jag     synd, annars så kunde jag ju dela med mig av min receptsamling o dyligt så du kunde imponera hemma Skrattande,

fasst vi har ju hela hösten på oss.
  • Bishop

RobRonja: Helt ok med mig!, hade blivit aning för stressigt idag. Vi får ta Universeum o recpten nästa vecka

• Papito

Låter bra det där med recepten...har du något där man kan tillaga en stek så att den blir något alldeles extra? Typ insprängd gorgonzola eller liknande..någon hemlig krydda kanske...eller bara en enkel men vällagad.

• Idas Pappa

pressa ner vitlök i fetaost o tryck ner i en skinkstek, funkar utmärkt till pot.gratäng!

Och i skrivande stund är det 25 timmar och 56 minuter kvar tills jag jobbat klart o kan avnjuta min pappaledighet!!

• robronja

universeum till veckan eller?

onsdag?

• Papito

Jag kan inte på måndag eller onsdag men väljer ni en annan dag så hänger jag på. Passa onsdag bättre för er så är det helt okej, då följer jag med nästa vecka istället.

Hoppas ni haft en bra helg!

Sulan, har du torkat tårarna eller strömmar det fortfarande...? Hehehe, tyvärr litar jag inte på blåvitt men skulle de vinna i morgon så är nog både gulingarna & råttorna borta...hehehehe!

• Sulan Gbg

Bitterheten sitter i ett tag...inte bara att de tappar massa billiga poäng de har spelat uselt också. Hoppas verkligen blåvitt, förlåt blårosa vinner imorgon!!

Här har lillan varit krasslig i helgen men nu är hon feberfri och pigg i alla fall. Skönt! Jag är ju lite skeptisk till universeum eftersom det inte var så länge sedan vi var där (läs inte tillräckligt länge sedan för att en smålänning ska gå dit igen...) men ni andra får väl ha så skoj!

• Papito

Hehehe...smålänningen är het!

Men vad kostar det då? Barnen kan väl knappast betala?

• Fredrik74

Känner mig också som en smålänning (är inte och har aldrig varit det). Tror det kostar 150 kr/vuxen.. barnvagnar med barn åker in gratis.

Svar på tråden Pappaledig Gbg hösten -07