• Äldre 25 Aug 22:25
    60620 visningar
    33 svar
    33
    60620

    Vad kostar det att adoptera?

    såg en del av Montel show på 3an nån vecka sen där det pratades adoption och omkostnader hit och dit.. blev lite nyfiken, vad kostar en adoption egentligen? förstår ju att det blir massor av omkostnader med resor hit och dit men själva adoptionen, vad kostar den?

  • Svar på tråden Vad kostar det att adoptera?
  • Äldre 25 Aug 23:25
    #3

    men shit.. borde ju vara gratis. alla har väl rätt till ett barn :/

  • Äldre 26 Aug 14:42
    #10

    hm, nej det har ni väl rätt i, men man går väl ändå igenom nåt slags test, hur mkt pengar man har visar ju inte direkt vad man är för människa.

  • Äldre 28 Aug 13:57
    #22

    hm, mkt olika åsikter.. jag tycker nog att det känns lite som att man "köper" ett barn (missuppfatta mig nu inte). i min mening borde det vara gratis ja. men självklart skall man genomgå en utredning så att inte "vilken idiot som helst ska skaffa ett". vart pengarna skulle komma ifrån som täcker kostnaderna har jag ingen aning om.. är jag helt ute och cyklar eller finns det någon som håller med?

  • Äldre 28 Aug 14:03
    #25

    okok, missuppfattade. trodde att själva adoptionen också kostade, utöver alla omkostnader.

  • Äldre 29 Aug 09:34
    #28

    Dripknot: Så du menar att man inte har rätt till barn om barnet nu skulle genomgå en skillsmässa hos sina föräldrar? låter lite knasigt.. annars håller jag med dig att man nog skulle kunna genomgå en prövning oavsett om man väljer att adoptera eller få barn den naturliga vägen. kanske inte alla men de personer som har papper på sig om saker som inte alltid är bra.

Svar på tråden Vad kostar det att adoptera?