• MajaLinnéa

Min hund slaktade min kattunge, framför ögonen på mig!

Vi hade skaffat katt igår, en liten 4 månaders kattbebis, en pojke.
    Han var framåt, kelig och så fin. Vi har två hundar. Vi höll hundarna och lillkatten separerade hela dagen igår, och idag gjorde vi så att lillkatten kunde gå ut till hundarna, men dom kunde inte komma in till honom. Så katten fick bestämma takten liksom.

I morse gick han ut till hundarna, dom nosade på varann och allt verkade bra. Ingen aggressivitet från någons sida.

Så helt plötsligt utan förvarning, jag stod bredvid, så hugger tiken lillkatten över nacken och huvudet. Jag skrek på henne och stoppade in fingrarna i munnen på henne och försökte bända upp käkarna men dom var låsta. Till sist släppte hon lillkatten, men då var det försent. Han ryckte i några sekunder, sen var han helt stilla.
    Hela jag var blodig, det var en pöl av blod på golvet och det rann från hundens mungipor.

Nu sitter jag här och vet inte vad jag ska göra. Hunden är instängd i köket. Vi kan inte ha kvar en sån hund va?
    Vi har barn också...

Hunden är 2 år. Vi har haft henne sen februari. Innan hon kom till oss var hon kattvan.

Jag mår så dåligt! Lillkatten bara låg där i sitt blod och vred på sig och jag försökte verkligen få bort hunden, men käkarna var låsta... Det gick så snabbt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-27 12:38:43:
    Tråden låg tidigare i Känsliga Rummet, men flyttades. Vet inte riktigt varför jag la den där.. är lite uppskärrad just nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-27 12:45:05:
    Det är en rottweiler.

Grejen är den att hon visat tendens att vara aggressiv mot vår flicka med. Hon morrar ofta och gör utfall ibland när hon går förbi. En gång när min sambo och flickan busade (han kittlade henne på magen) så kom hunden rusande och bet flicka i magen. Det blev bara ett pyttesår, men ändå...

• Svar på tråden Min hund slaktade min kattunge, framför ögonen på mig!
  • Im Fabulous
    mintchocolate skrev 2007-08-27 14:17:01 följande:
    Im Fabulous skrev 2007-08-27 14:15:29 följande:Sluta snacka om empati och titta efter hur empatiska dina egna inlägg ser ut.
    Mina inlägg om något är empatiska! Jag propagerar för allas rätt till liv och välmående! ALLAS rätt, barnens rätt, hundägarens rätt och hundens rätt.
  • Thezz mamma till två

Jisses vilka idioter det finns som inte ser problemet. Faktiskt.

Ts - Du är den enda som vet hur det ska vara och hur din hund är. Jag skulle aldrig i h-lvete behålla en sån hund och inte heller min mamma och många utav hennes kompisar som driver uppfödning, utan den hunden hade fått komma till himlen direkt.

INTE PGA KATTUNGEN, MEN PGA ATT DEN GJORT UTFALL MOT DITT BARN!!

ღ Matteus 25/1-06 ღ Tilde 13/4-07 ღ
  • mintchocolate
    MajaLinnéa skrev 2007-08-27 14:17:06 följande:
    Alltså snälla... jag har precis städat upp resterna efter min slaktade kattunge. Jag behöver verkligen inte höra saker som att jag borde avlivas istället... Hunden kommer med största sannolikhet INTE att avlivas, utan omplaceras. Hos någon utan barn och andra djur.
    Ta inte åt dig av konstiga inlägg. Som jag skrev förut, de flesta tyckte att jag skulle avliva mina djur när de betedde sig konstigt. Det är mest här på fl folk är fanatiska.
    Stackare, jag tänker på dig.
  • Im Fabulous
    Kennel skrev 2007-08-27 14:17:31 följande:
    Im Fabulous skrev 2007-08-27 14:07:53 följande:Man kan inte jämföra hundar med människor och alla människor med nazisterna.vi människor har något som djuren saknar,dvs logiskt tänkande!
    Och vad vet du om det?

(Tillägger att logik är något som människan uppfunnit, självklart utefter sina egna förutsättningar. Alla andra arter är korkade för att de inte fungerar som oss? Eller?)
  • Im Fabulous
    CloudBerry skrev 2007-08-27 14:17:30 följande:
    Nej och sunt förnuft och vanligt vett verkar inte heller finnas hos alla.
    Tala för dig själv.
  • mintchocolate

Im Fabulous skrev 2007-08-27 14:18:36 följande:

Mina inlägg om något är empatiska! Jag propagerar för allas rätt till liv och välmående! ALLAS rätt, barnens rätt, hundägarens rätt och hundens rätt.
    Nej, dina inlägg är långt ifrån empatiska.
  • mintchocolate
    Kennel skrev 2007-08-27 14:17:31 följande:
    Im Fabulous skrev 2007-08-27 14:07:53 följande:
    Man kan inte jämföra hundar med människor och alla människor med nazisterna.vi människor har något som djuren saknar,dvs logiskt tänkande!
    Precis! Ganska självklart.
  • Im Fabulous
    mintchocolate skrev 2007-08-27 14:19:44 följande:
    Im Fabulous skrev 2007-08-27 14:18:36 följande:Nej, dina inlägg är långt ifrån empatiska.
    Då tycker jag att du berättar hur du tänker när du skriver såhär.
  • Sastbro
    MajaLinnéa skrev 2007-08-27 14:17:06 följande:
    Alltså snälla... jag har precis städat upp resterna efter min slaktade kattunge. Jag behöver verkligen inte höra saker som att jag borde avlivas istället... Hunden kommer med största sannolikhet INTE att avlivas, utan omplaceras. Hos någon utan barn och andra djur.
    KAN NI LÄSA DET SOM TS HAR SKRIVIT????
  • Okaa san

det är inte ovanligt att hundar beter sig så emot katter. för de första så är en hund inte vuxen för den har fyllt 2½ eller 3 år. och de e svårt att få hundar att bete sig "snällt" emot katter.

hunden ska inte avlivas de e urlöjligt att ens bara komma med en sådant kommentar.

Däremot, visar hunden agerssivt beteende emot dig eller någon annan så bör du nog överväfa avlivning.

Vi har ägt en kennel med schäfferhundar, risen snouster (kan inte stava det korrekt) och de finns en av varje. Vi har haft en pittbull vi var tvugna att ta bort för han ivsade agressivt betende emot min pappa och hans fru.

Han lyssnade inte heller när talade/sa åt honom.

BTW, vad är det för en hund du har?

Svar på tråden Min hund slaktade min kattunge, framför ögonen på mig!