• Bulldegen

Te som ska hjälpa mot kolik eller andra tips

Jag undrar om någon har hört talas om en tesort som tydligen ska hjälpa mot kolik. Mamman ska alltså dricka det och så ska man även kunna ge barnet lite grann. Någon som vet, eller har några andra bra tips?

• Svar på tråden Te som ska hjälpa mot kolik eller andra tips
  • Bulldegen

Tack för svar. Det ska jag pröva.

• milla 72

Weleda amningste funkade bäst för mig! Finns i hälskost affärer.

• Prego75

Jag tror att Weledas amningste är just fänkålste (och luzern, kummin och kamomill).

• milla 72

Ja, det innehåller Bockhornsklöver, anisfrön, fänkål, kummin, citronverbenablad. Finns även att beställa i weledas webshop såg jag.

• middiz

jag gav våran dotter kamomillte och kummin.. hade aldrig ont i magen!

(¯`°?.¸ ღ♥Madde+Magnus=Jouline♥ღ ¸.?°´¯)
  • MaybeBaby78

Hur tidigt gjorde du det Middiz?

• middiz

jag började direkt när vi kom hem från sjukhuset! man kokar upp kamomillte med kummin i, låter svalna och ger sen på en sked!

• MaybeBaby78

Tack! En fråga till... bara en sked om dagen?

• middiz

nej ett par skedar om dagen, jag som e lite otydlig! kamomillen lugnar ner magen och kumminet hjälper bebisen att fisa ut alla gaser om gör att den får ont i magen!
    så din lilla bebis det ett tag så kommer den inte ha ont i magen mer det e bara att fråga mer om det e nåt du undrar!

• Miss Monia

En tsk fänkål, en tsk anis en påse kamomillte till en halv lier vatten, koka upp och låt dra i tio min och sen sila. 3 tsk till bebisen per dag, detta funkade super bra till min lilla tjej! Är oxå mjölkstimulerande om mamma vill ta en kopp! Började med detta när Cordelia var några veckor, tillsammans med lite magknipps massage och hon var prima i magen!! Lycka till!

• Bulldegen

Jättebra tips! Jag tackar så mycket för dessa.

• MaybeBaby78

Middiz: tack tack! Sista frågan: Hur mycket av varje vid ihopkokning?

• middiz
    MaybeBaby78 skrev 2007-09-04 09:21:40 följande:
    Middiz: tack tack! Sista frågan: Hur mycket av varje vid ihopkokning?
    en mugg vatten, en påse kamomillte och en halv tesked kummin. koka upp, så låter du det stå och dra i ca tio min sen e det bara att ge bebis!
  • middiz

hur har det gått? hjälpte teet?

• ulligulli

Jag köpte Baby Fennel Tea på hälsokosten. Min son får 20 ml varannan dag och jag tycker det funkar jättebra. Han tyckte inte att det var så gott i början, men vande sig vid smaken efter två ggr.
    Fiser som bara den:)

• MaybeBaby78

Hej!

Vi började med akupunktur som hjälpte jättebra men teet hade säkert lite inverkan också. Igen tack för alla dina svar!

• Någon

Andra tips: Akupunktur! Det som jag hittills har hört från föräldrar har klart bäst effekt på kolik. Det var dessutom det enda som fungerade på vår son efter fem månaders kolik.

Svar på tråden Te som ska hjälpa mot kolik eller andra tips