• Äldre 18 Mar 15:59
    9211 visningar
    115 svar
    115
    9211

    *Nyfiken på om det är fler än jag som är desperat

    Kul att det startats en ny tråd på "min" förra. inte så kul kanske att folk är arbetslösa men vi kanske kan diskutera positiva saker och ge tips och uppmuntran i af!

  • Äldre 18 Mar 17:56
    #0

    Jag jobbar just nu inom kundtjänst + extra på mitt förra jobb. Har ännu inte fått något jobb jag är utbildad till men jag är glad för det jag har ändå

  • Äldre 1 Apr 14:04
    #0

    Usch jag ligger lite i valet och kvalet om jag ska börja söka jobb "på allvar" nu igen..Är på min tredje arbetsplats just nu på ca 6 mån pga dels att jag haft praktik, men sen har det varit visstidsanställningar. Den anställningen jag har nu är också en visstidsanställning, en månad i taget. Det är ju bra på ett sätt för om jag hittar ett jobb inom det jag är utbildad till kan jag snabbt lämna stället jag är på nu, men samtidigt känns det så osäkert. De säger att vi sammanlagt kommer vara anställda 6 mån, men då en månad i taget - men tänk om det inte blir då? Tänk om de upptäcker att de bara behöver oss 2 mån...

    Jag vill ju ha ett fast jobb, med hyffsad lön (det är ganska dåligt där jag är nu) men orkar man verkligen med att byta jobb en gång till?? Hade tänkt sätta igång på allvar med spontanansökningar men jag har ingen lust och ork till det... Tänk om man bara kunde hitta något som är lite mer _fast_ och kunna slappna av och slippa detta j_la sökande heeela tiden...

  • Äldre 8 Apr 14:40
    #0

    Iiihh! Nu ska jag på en intervju snart... Kl 15 är domedagen

  • Äldre 8 Apr 16:07
    #0

    Nu har jag varit där!!