• Mirris

Ullaredstråden volym 4

Ang maten, vi ställde vagnarna kvar inne på Gkås o så gick vi tll BurgerKing o åt kinamat

Jätteskönt med en paus o frisk luft. Finns flera korvmojjar, pizza, gatukök utanför.
    Skönare än att stå o trängas mitt i butikens fik. (tyckte vi)

• Mirris

" C21
    hej!
    Någon som vet vad regnställ i stl 110 kan kosta?

Ska dit den 13:e, har aldrig varit där förut. "

Regnställen kostade runt 130:- Fanns både ofodrade o fodrade. Jag tror det var dom ofodrade som kostade 130:-

*vill åka igen.. snart*

• Mirris

Usch, jag hörde ilskna mammor överallt som svor o härjade med sina ungar!
    Förmodligen rädda att dom skulle komma bort i folkmassan, men oxå frustrerade över att barnen inte alls tyckte det var så himla kul o vara på Gkås i timma efter timma!

Dom som hade småbarn med sig hade inga problem.. men från 4 o uppåt *huvva*

Sen beror det ju helt på hur länge man tänkt stanna. Vi åkte bussresa.. 11 timmar på buss o 9 timmar på Ullared.. tror väl knappast att Alexander 3,5 hade tyckt att det varit särskilt kul!

Åker man bil dit och är där några timmar så är det ju som vilken "affärsrunda" som helst.

Men att ta med småbarn (som inte kan ta sig runt själva) känns för mig som en mardröm

Min kompis hade med sig sin dotter på 11.. men då gick ju hon för sig själv o kikade!

• Mirris

Obelix!

Jag såg lampor till trädgård när jag var där. Kollade inte va dom kostade (eftersom ajg bor på andra våningen). Men det fanns 2 olika (som jag såg)

• Mirris

Ett hett tips är att köpa duntäcken där!

Min kompis köpte "riktiga" duntäcken för 399:- /st. På Jysk kostar dom ca 1000 o då är det rea!
    Hon åkte ner nästan enbart för täckena.. men kom såklart hem med mycket mer än så

Man blir lite knäpp därinne. Mysko känsla!

• Mirris

Ja, snacka om konsumtionssamhälle!! Gu va mycke skit man handlar egentligen. Man behöver ju inte hälften.. men det är så skönt o bara tokshoppa liksom

Jag hade velat göra om den hrä resan.. och då gå igenom butiken på ett annat sätt.
    Det var grymt mycket folk när vi var där, och jag avskyr när det blir för trångt.
    Så jag liksom hattade runt, istället för att göra EN SAK i taget.

Var lite på klädavdelningen.. sen hamnade jag i heminredning.. o så tillbaka till kläderna.. osv osv.

Nästa gång ska jag gå till PARYM först (innan 10000 pers har testat olika dofter o jag nästan svimmar)

Sen ska jag gå till damavdelningen, därefter barnkläder och sen leksaker.

Efter det kan man tillbringa lite mer tid vid inredning o sånt.

Fick med mig lite "skräp" hem, just för att jag var så oorgainserad (första gången på ullared för mig)

Nåja, nu ska det sparas så jag kan åka snart igen.. och då jäklar.
    Då ska jag åka en vardag i mitten på månaden.. försöka hitta en resa som gör att jag är där innan 9 iallafall.

• Mirris

Vi var där i fredags. dagarna efter löning! TJO va folk det var.

Efter ett par timmar gick det knappt att ta sig fram. Man fick ställa vagnen, memorera vilken bokstav gången hade, ta en korg o ge sig in i vimlet

Men ändå är det inte jättejobbig trängsel. Det är ju inte som på rean när folk nästan tar livet av varandra o bara ROFFAR!!! Här finns grejjor till alla, och är det urplockat så kan man gå en sväng och när man kommer tillbaka är det påfyllt!

Jobbigt att ta sig fram bara!

Och att stå i kö i kassorna. Alla har överfulla vagnar och MYCKET kläder som tar en evighet att hitta prislapp o dra i kassan.

Jag stod nästan 1 timma i kö vid 16, då hade folk varit därinne i många timmar o skulle hem!

När jag stod i kassan första gången vid 14 så var det bättre. Då var det nog mest "bussfolk" som skulle ut o lasta av så man fick med sig ännu mer hem

• Mirris

Såg ingen kö

Kameran är vänd så att man ser utgången. Man går in just under kameran!

• Mirris

Men fy tusan va folk det verkar vara!

ALDRIG i livet skulle jag utsätta mig för att åka dit en lördag Då får det nog vara.

Vi var där en fredag efter löning.. o hej o hå va folk det var, men inte på långa vägar så mycket som det verkar vara nu!

• Mirris

Det är helt vanliga kundvagnar, så det går så bra att ha barn i den så.

Passa på o ta 2 korgar o ställ dom under vagnen, så kan du lägga saker i dom oxå

• Mirris

KOllade webkameran nu på Ullared.. tänkte se hur mycket folk det var!

Tyckte det var lite lite folk, o inte undra på det.. dom har stängt idag!

STACKARS dom som inte kollat, och som dessutom rest långväga... fy.
    Man ser nåra bilar, och lite folk som går mot ingången.. o så tillbaka till bilarna igen.

Svar på tråden Ullaredstråden volym 4