• Lifeli­ne
    Äldre 5 Sep 16:59
    2732 visningar
    12 svar
    12
    2732

    Min efterlängtade pojk är borta!

    Den 3 septemer förlorade jag min efterlängtade pojk, i fjortonde veckan kom han.
    Allt är så svart!
    fjärde missfallet på 1.5 år! Och hur ska vi kunna gå vidare nu?
    Hur ska vi orka med all denna sorg som kommer gång på gång?
    Han var så efterlängtad!

  • Svar på tråden Min efterlängtade pojk är borta!
  • Nouvea­u
    Äldre 5 Sep 17:15
    #1

    Det är svårt att sätta sej in i det hela. Har själv gjort abort, men det är ju inte samma sak, inte alls... så egentligen vet jag inte precis vad du gått igenom. men jag tänker på dej. Massa varma kramar!

  • MissMi­ckan
    Äldre 5 Sep 17:21
    #2

    Hej. Jag beklagar eran stora sorg. Jag förlorade min pojke i magen V41. Jag förstår hur du menar att allt är svart! Försök att hålla ut och ta hand om varandra! Fortsätt att kriga ni är jätte starka! Behöver du ngn att prata med så skriv till mig! Vad som helst när som helst! Kramar!

  • Lifeli­ne
    Äldre 5 Sep 17:40
    #3

    Tack så jätte mycket! Och jag beklagar förlusten av eran pojk!
    Många kramar!


    MissMickan skrev 2007-09-05 17:21:54 följande:
    Hej. Jag beklagar eran stora sorg. Jag förlorade min pojke i magen V41. Jag förstår hur du menar att allt är svart! Försök att hålla ut och ta hand om varandra! Fortsätt att kriga ni är jätte starka! Behöver du ngn att prata med så skriv till mig! Vad som helst när som helst! Kramar!
  • Äldre 5 Sep 18:11
    #4

    Hej! Beklarar den stora sorgen!! Vår pojk hade svåra missbildningar och vi var tvungna att avbryta i v 20, han hade inte en chans att överleva... Vet hur tufft det är! Stora kramar till dig! var rädda om varandra! Skriv gärna om du vill!


    Linda, mamma till ängeln Victor
  • Lifeli­ne
    Äldre 5 Sep 18:16
    #5
    linglang skrev 2007-09-05 18:11:21 följande:
    Hej! Beklarar den stora sorgen!! Vår pojk hade svåra missbildningar och vi var tvungna att avbryta i v 20, han hade inte en chans att överleva... Vet hur tufft det är! Stora kramar till dig! var rädda om varandra! Skriv gärna om du vill!
    Tack!jag beklagar eran stora sorg!

    Våran pojk fanns de inget "fel" på.
    jag undrar om det är något som jag gjorde fel, eller nåt jag skulle gjort annorlunda för att detta inte skulle hända men de får vi väl aldrig svar på!

    m´Men jag klandrar mig själv för det som hände.
  • Äldre 5 Sep 18:27
    #6

    jag vet att det är så lätt att klandra sig själv, men sorgen blir så mycket värre om man gör det. Jag har, efter att pratat och fått det förklarat för mig av min kurator, börjat inse att jag kunde inte ha gjort något. Det är lätt att vara hård mot sig själv i den här situationen, jag la alla mina känslor på mig själv eftersom det inte fanns någon annan att "skylla" på, jag hade enorma skuldkänslor. Jag hoppas att du kan rikta dessa känslor utåt, hoppas också att du får bra stöd att ta dig igenom detta svåra!


    Linda, mamma till ängeln Victor
  • Äldre 5 Sep 18:44
    #7
    Lifeline skrev 2007-09-05 16:59:49 följande:
    Den 3 septemer förlorade jag min efterlängtade pojk, i fjortonde veckan kom han.Allt är så svart!fjärde missfallet på 1.5 år! Och hur ska vi kunna gå vidare nu?Hur ska vi orka med all denna sorg som kommer gång på gång?Han var så efterlängtad!
    Först och främst vill jag beklaga sorgen och jag vet hur ont det gör.
    Undrar vad för hjälp ni får av vården, har man gjort någon utredning på vad det beror på att det blir missfall?
    Stor kram, tänker på dig
    En liten ängel till oss kom, gladde oss, men vände om
  • Lifeli­ne
    Äldre 5 Sep 21:40
    #8

    Ina 67 skrev 2007-09-05 18:44:08 följande:


    Först och främst vill jag beklaga sorgen och jag vet hur ont det gör.Undrar vad för hjälp ni får av vården, har man gjort någon utredning på vad det beror på att det blir missfall?Stor kram, tänker på dig
    Tack för dina ord!

    Jag har varit under utredning och den har visat att jag är Apc-resistent, vilket kan va orsaken.
    Men man vet inte säkert.
    Jag ska, när sorgen har lagt sig lite, få göra fler tester och så. Jag vet inte riktigt vad som kommer hända framöver alls. Min läkare tycker vi ska ta tid på oss att få va ledsna över vår älskade pojk, innan vi fortsätter med utredningen.
    Just nu orkar vi inte ta oss igenom de.
  • Lifeli­ne
    Äldre 5 Sep 21:41
    #9
    linglang skrev 2007-09-05 18:27:43 följande:
    jag vet att det är så lätt att klandra sig själv, men sorgen blir så mycket värre om man gör det. Jag har, efter att pratat och fått det förklarat för mig av min kurator, börjat inse att jag kunde inte ha gjort något. Det är lätt att vara hård mot sig själv i den här situationen, jag la alla mina känslor på mig själv eftersom det inte fanns någon annan att "skylla" på, jag hade enorma skuldkänslor. Jag hoppas att du kan rikta dessa känslor utåt, hoppas också att du får bra stöd att ta dig igenom detta svåra!
    Jag har fått tid hos en kurator och de kanske hjälper efter några besök där, jag hoppas det för jag tror inte att vi kan ta oss igenom detta utan lite hjälp utifrån.
    Det är så mycket känslor som jag inte kan hantera just nu
  • Äldre 5 Sep 22:22
    #10

    Jätte bra att ni får hjälp av en kurator. Ta vara på all hjälp ni kan få.
    Själv har jag haft otrolig hjälp av att gå till "min" kurator, har gått hos henne i 2 år nu, pga att livet verkligen har varit en berg och dalbana.
    Bra att man har börjat att utreda orsaken och man är berädd att fortsätta när ni känner er redo. Ta all tid ni behöver, det finns inget som är rätt eller fel, utan sorgen måste få ta sin tid. Ta hand om varandra.
    Stor kram


    En liten ängel till oss kom, gladde oss, men vände om
  • Cederg­ren
    Äldre 5 Sep 22:27
    #11

    vet inte vad jag ska skriva ... men det spelar inte så stor roll ger dig och din familj styrkekramar

    //mamma till ängla pojkarna viggo och elias

  • Lifeli­ne
    Äldre 5 Sep 22:32
    #12

    Tack så jätte mycket och jag beklagar eran enorma sorg!
    Kramar!

    Cedergren skrev 2007-09-05 22:27:31 följande:


    vet inte vad jag ska skriva ... men det spelar inte så stor roll ger dig och din familj styrkekramar //mamma till ängla pojkarna viggo och elias
Svar på tråden Min efterlängtade pojk är borta!