• Snorky

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Imorrn ska jag också till Lindex. Jag är i valet o kvalet om jag ska köpa hängselplyschisar åt min stora kille. Det kommer vara jätteopraktiskt eftersom han fortfarande har lite bråttom på toa när det väl är dags, men de är ju så fiiiiina. Kan inte bestämma mig!! Men ska fortsätta jaga efter snigeltröjan o hoppas att den kommit in nu.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Squeezetoy skrev 2007-10-10 01:00:55 följande:
    Jag tror nog att många mammor önskar sig en liten tjej faktiskt. Men i slutänden är man nog lika glad för de barn man har, oavsett om det är pojkar eller flickor. Både jag och min sambo har sagt att det skulle vara jättekul om vi fick en flicka nästa gång, men å andra sidan är det faktiskt jättekul med små killar också. Dessutom har jag fått idén i mitt huvud att jag nog bara kommer att få pojkar, 3st. Vet inte varför, men jag tror det blir så.
    haha.. det där kunde jag ha skrivit... EXAKT!!! Jag är också helt inställd på att vi bara kommer få pojkar o det säger svärmor också! Samtidigt tror jag det är nåt slags försvar
  • Snorky
    milimina skrev 2007-10-10 08:45:27 följande:
    ja det tror jag, att det handlar om identifikation. innan jag blev gravid önskade jag mej en tjej, jag visste ju inte hur pojkar funkade men så fort det blev ett plus på stickan så kände jag att det inte spelar nån som helst roll, och någon vecka senare "visste" jag att det var en pojke. då insåg jag att jag ju längtade efter just en liten pojke!
    När jag väntade Neo var jag helt säker på att han var en pojke, o det var det. Medans med Mio var jag så säker på en tjej, men när UL visade pojke kunde jag inte riktigt tro på det förns han var ute. Gravciditeterna var ju helt olika o jag trodde så starkt på en tjej Men tji fick jag.
    Min "dröm" har alltid varit först en pojke o sen två tjejer... Annars är det väldigt blandat i vår släkt. Min mamma är 3 syskon, 2 flickor o en pojke. Min pappa är 4 syskon; pojke, flicka, pojke (dog dock som barn), pojke. Jag är 3 syskon; 2 flickor, en pojke. Min sambo är 3 syskon; pojke o 2 flickor. Svärmor är 2 syskon; flicka, pojke. Sen min sambos biologiska pappa vet jag inte så mkt om mer än han har en tvillingbror.
    Så ska man se statistiskt på det så borde vi få en tjej nästa gång  Mitt hopp ligger ist på min syster som ska ha barn i maj o jag hoppas verkligen hon får en tjej så ska jag shoppa ihjäl mig åt henne
  • Snorky

Det är jättekul att läsa faktiskt tycker jag... så ibland kan man få vara lite OT!

Nä, nu ska jag iaf iväg o glo på Lindex om det kan tänkas finnas nåt nytt intressant att slösa pengar på!

• Snorky

Mina barn KAN ärva rätt bra då det skiljer 3 mån mellan de så att säga, men jag tycker det är skittråkigt att sätta på den lilla den storas gamla kläder. Ok, baskläder är kanon att ärva o vissa ytterkläder. Men eftersom jag är så bra på att köpa nytt så ärver de knappt nåt. Älskar även att syskonmatcha, helst olika färger men lika mönster etc o då blir det mkt nytt. Jag säljer hellre det efter stora killen o köper nytt. Oekonomisk som man är

Nu har jag varit på Lindex också, men inget nytt av intresse tyvärr

• Snorky
    Lokatt skrev 2007-10-10 15:52:41 följande:
    gillar oxå att syskon matcha, lite grand sådär, inte hel otfitt oftast utan detaljer eller stilmässigt. Jag är nog välldigt mycket mer unisex än ni som skrivit närmast ovan iaf. oxå.Just hemkommen från lindex, blev en äppeltröja och ett par uggletossor till bebis. Lite roligt att det trillar in nya ugglegrejer till nyfödd hela tiden. Har snart alla
    jasså du har mer??
    ja, för jag har typ bara tjejkläder på min stora kille Lillen har lite blandat eftersom det finns mkt snyggare pojkkläder till bäbbar. Då behöver inte allt vara så superhäftigt o döläskigt. Nä, seriöst, mina grabbar har i princip enbart unisex iaf enligt mig.
  • Snorky

Kan inte bestämma mig om jag gillar hundbodyn... hmm... är den från vanliga sortimentet eller t3b2??

• Snorky
    lugnåsbo skrev 2007-10-11 12:12:02 följande:
    nej det måste man inte, iallafall inte jag... kan kopiera från nån annan sida på nätet o lägga upp, dock måste dom ju ligga ute på internet.
    ja, fast det drar jättemkt kapacitet på fl´s servrar så det vill de inte att man gör. Läste flera trådar om det för ett tag sen. så det bästa är att ha de i galleriet.
  • Snorky
    Lokatt: Skönt att det finns fler som mig, som gillar att köpa nytt! Lillgrabben ärver inte alls mkt, även om det finns massor han skulle kunna ha. Dels så är jag trött på många kläder som stora killen hade när han var liten, o sen känns det som jag gillar en annan stil på kläder nu?!? Det fanns ju inte alls lika mkt retro saker för 2 år sen.
  • Snorky
    LillaÄrtan skrev 2007-10-11 21:04:50 följande:
    Jag har tvättat upp dotterns neutrala kläder till bebin i magen.Det vita/beige/gråa. Herregud, endel saker kan jag skratta åt... Dottern är inte ens 2 år och modet är SÅ annorlunda nu
    ja, precis... byxor o sånt enfärgat typ funkar ju... men tex tryck o de flesta bodys känns som från stenåldern tyvärr! Som tur är så går det hem på tradera, så jag säljer av mkt... sånt som inte är favvos eller någe speciellt.
    deez skrev 2007-10-11 21:40:37 följande:
    Verkligen? Är det så stor skillnad? Va kul, vi har också en två-åring och det har jag inte tänkt på men jag är säker på att du har rätt. Kan du inte ge något exempel!
    ta fram gamla kläder o kolla!!! Det är jättestor skillnad. Jag har en 10 mån o en 2½-åring o jag tycker det är skittrist att klä lillkillen i storebrors gamla kläder som känns helt fel emellanåt. Fast nu börjar han komma upp i storlekar då det började komma snyggare mode! Det skiljer 21 månader mellan de.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)