• Snorky

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

bouncer skrev 2007-09-11 22:30:47 följande:
    Åhhh, blir tokig på det här med storlekar! Min dotter är snart 8 månader, väger 8,6 kg å 70cm lång. Köpte först molnoverallen i strl 80 och nu idag köpte jag en i strl 74 också för att prova vilken som är bäst. Den i 80 har mycket längre ben, pyttelite längre ärmar än 74:an. 74:an är lite för stor nu, men hon ska väl inte ha den förrän om ca 2 månader antar jag...Tycker de var ganska korta i kroppen båda två. Nu vet jag inte riktigt, kanske bäst att behålla 74:an och köpa nytt i vår? Hur resonerar ni?
    hmm... jag har letat som en tok efter en i stl 80 utan att hitta. Min son är 71 cm nu och jag köpte 74:an för att jag inte hittade större. Men den var lång i ärmar o ben som du säger, men kort i kroppen. Men om 80:an är likadan då behöver jag inte jaga mer då??! Jag har inte bestämmt mig än om jag ska behålla den! hmm... tycker han ser så jäkla uppstoppad ut i den!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Line80 skrev 2007-09-11 22:40:34 följande:
    tycker inte ni det är konstigt att vissa kläder på baby avd går upp till 86, vissa (bodys på tag 3) går upp till 92 men det mesta går upp till 80 bara?! Tycker det är synd för jag köpte så snygga jeans till sonen i strl.86 på baby men det är ju som sagt inte alls allt som går upp till 86. varför är det så olika?
    ja, jag förstår inte heller... för eftersom inte allt finns i 86 o 92 blir det ju att man inte kollar så mkt mer där sen, utan går mest över till stora avdelningarna då. O sen body i stl 92... använder man verkligen det?? jag tyckte det var otympligt redan i stl 86!
  • Snorky
    Buttelina skrev 2007-09-11 22:45:47 följande:
    snorky: min dotter har storlek 92 o jag ääääälskar bodysar
    okej... då finns det de som gör det iaf... tycker jämt det finns massa bodys kvar i stl 92 jämt, men knappt nåt i 74 o 80... blir snabbt urplockat. Jag tyckte det bara var jobbigt med bodys till slut när tröjorna ändå inte åkte upp längre... o sen gillade sonen inte bodys längre, utan tyckte bara det var obehagligt de få vi hade i stl 86.
    bouncer skrev 2007-09-11 22:45:10 följande:
    Den enda skillnaden är att 80:an har mycket längre ben. Om jag då ska försöka få ut fötterna så ser hon ut som Michelin-gumman... Tänkte det kanske var bättre att inte ha en som är så himla stor nu, hon har ju en vinteroverall också att använda sen. Och på våren om hon kan gå lite så är fleece kanske inte så bra? Det borde väl bli rätt blött om hon rasar hit å dit... Som sagt, de var lite konstiga i storlekarna...
    ok, men då kan jag iaf sluta jaga 80 då om den inte blir bättre i kroppen. Jag tycker 74:an är lång i ärmar o ben bara... men då lär den väl räcka. Jag hade också bara tänkt ha den till hösten eftersom jag har 3 overaller till (en riktig vinteroverall, en teddyoverall, en fleeceoverall)
  • Snorky
    Mutt: ja, det sa swisch här så var alla slut typ... när jag kom efter en dag eller vad det var så fanns det två 74:or o en 62:a kvar!!

Niefelheim: Den rosa kom först här och sen kom lila efter ett tag... så det kanske finns hopp... så den lila dyker upp!

Buttelina: Gu vad söt!!
  • Snorky

Jag har också en 8 månaders som vi har börjat med  stl 80.. eller han är väl 8½ mån kanske... det går så fort! Men stl 80 är sista storleken jag köper i bodys, sen blir det tröjor. Föresten vet jag ju att han kommer ha 80 läääänge... typ ett halvår eller mer nu när de inte växer så fort längre. Men nu funkar ju tröjor bra äntligen. Men det är väl en smaksak också.

• Snorky
    miniGrynet skrev 2007-09-12 10:50:54 följande:
    Vad stora grabbar ni har! Dottern är 1 år och en vecka nu, hon har stl 74 fortfarande. Kan iofs ha 80 i vissa bodys/t-shirts. Klart att det är bra att det finns bodys till dom som vill ha det, stl 92 är väl en bra "största" storlek för bodys! Vi använder inte de så mycket, mest om vi ska ut och det är lite kyligt, så jag vet att det inte blir en glipa mellan byxa/tröja. Mest för att vi har upptäckt att t-shirts inte glider upp så som dom gjorde förut när hon var liten.
    njä, han är inte speciellt stor.. han följer normalkurvan... vi använder 74 o 80 nu... 80 från lindex mest eftersom de är små i storlek över lag.
    rebmetpes skrev 2007-09-12 10:58:17 följande:
    oj, min dotter är 4 månader nu och har 68, undra vad hon kommer ha när hon är 1 år
    80 skulle jag tippa på... de lugnar ju ner sig betydligt efter halvåret i tillväxt.
  • Snorky
    0Love0 skrev 2007-09-12 11:11:39 följande:
    Retar mig så att dom tagit bort elefantkläderna.
    det var ju vinters kollektion.. de kommer ju med nytt hela tiden, annars blir det lite trist att ha kvar samma hela tiden.
  • Snorky
    snigelina skrev 2007-09-12 11:43:45 följande:
    Är det inte konstigt förresten, att det Mix 3-sortimentet varierar mellan butikerna?Vi har tex köpt jeanskjolen med en hängande uggla, samt brun och röd uggle-tröja på "mix 3" i vår butik tidigare, men nu ingår de inte i det erbjudandet längre. Samma är det i webshopen.Däremot var jag i en annan butik i helgen och där hängde uggletröjorna bland "mix 3".
    ja, de verkar ju göra lite som de vill... dåligt! Dessutom har ju tydligen personalen i samma butik olika uppfattning om hurvida man får blanda plagg från de olika MIX 3 på baby, tjej o pojk... jag råkade ut för det igår att bli nekad, o när jag propsade på att det gått bra förut så frågade hon en av de andra personalen o hon sa att det gick bra.
  • Snorky
    Realmilla skrev 2007-09-12 11:50:31 följande:
    Rebmetpes: Min dotter hade också 68 vid 4 månaders ålder för hon var bebis tjock. men hon hade även strl 68 som 1 åring. det var först nu i sommras jag började lägga undan 68 kläderna....nu har hon strl 74 och hon är 17 månader.det är så svårt att jämföra barn alla är olika man får gå efter sitt eget barns kurvor.o pojkar ex är ju oftast lite större än flickor.
    nja... det skiljer som max 1 cm mellan pojkar o flickor om du kollar kurvorna... sen går flickorna om vid en viss ålder... kommer inte riktigt ihåg när det är dock, men tror det är i skolåldern nånstans.
  • Snorky
    Morty skrev 2007-09-12 12:00:00 följande:
    Det är väl bättre att sälja och få en nöjd kund liksom. Tur att det fixade sig för dig.
    ja, jag håller med om det. Hon jag handlade av är ett riktigt surkart tycker jag, medans den andra personalen sa "ja, men det tycker jag går bra, det är ju ungefär samma priser så det spelar väl ingen roll". Men tänk om jag skulle vara som så många andra som skulle nöjt mig med hennes svar om att jag inte skulle få köpa från båda avdelningar.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)