Inlägg från: Alicia 72 |Visa alla inlägg
  • Alicia 72

Ni som använder Lidls blöjor....

Hej!
    Jag startade för ett tag sen en tråd om att jag har problem med läckande blöjor och fick där tips om Lidls blöjor från många användare.

Jag var på Lidl idag och köpte det enda blöjmärke de hade som hette "Cien". Är det det ni Lidl-blöjanvändare har?

Nu har jag bara satt på en enda blöja som hon sover i nu så jag kan inte uttala mig om ev. läckage ännu. Men OJ vad oformliga de var!! Känns som en omöjlighet att de ska hålla tätt?!
    Det var ju jättepilligt att få blöjan att sitta någorlunda! Ser INTE fram emot nattblöjbyten i dunkelt rum med denna blöja...

Eller har jag tagit fel märke? Är det inte Cien ni som köper blöjor på Lidl använder?

Mvh, Alicia

• Svar på tråden Ni som använder Lidls blöjor....
  • Alicia 72

ericas mamma; Tycker inte du också att de är lite oformliga? Även om de trots det inte läcker?

Ja, jag kände också att de var parfymerade, skulle lukta efter bajs och det luktar bara rosor om rumpan.... Får hålla ögonen öppna efter reaktioner!

/Alicia

• Alicia 72

Skorpan081, jag tycker liksom man fick pilla och fixa för att få kanten av blöjans framsida (den som man pular in under kanten med kardborrband) att sitta någorlunda. Den kanten var väldigt lång, gick nästan bak på ryggen på henne. Varför det så klart blir pilligare att få den att sitta rätt.
    Hon kanske är för smal för dem, hon är en "lång" och smal tjej.

Måste säga att den blöja som sitter bäst (hittils, har inte provat så många) är Icas. De sitter som en smäck, man kan sätta på dem i sömnen utan att öppna ögonen . Men de har läckt någon gång varför jag tänkte prova Lidls.

Vi får se hur resultatet av natten blir....

/Alicia

• Alicia 72

Kakan83; säg så här, efter att ha studerat resultatet av blöjpåsättningen ikväll kommer jag vara MÄKTA förvånad om sängen är torr vid första amningen i natt....

Nåja, man måste ju prova! Som tur är var de inte så dyra om det inte skulle funka.

Alicia

• Alicia 72

Nix, har inte provat Huggies! Ska dock vara med i ett blöjtest för COOP under nästa vecka och hoppas att Huggies kommer vara med där!
    Har annars planerat att prova dem!
    Har du provat Icas? I såna fall - satt de bra på din dotter? (för att veta om de verkar ha ungefär samma kroppsbyggnad)

/Alicia

• Alicia 72

Nix, har inte provat Huggies! Ska dock vara med i ett blöjtest för COOP under nästa vecka och hoppas att Huggies kommer vara med där!
    Har annars planerat att prova dem!
    Har du provat Icas? I såna fall - satt de bra på din dotter? (för att veta om de verkar ha ungefär samma kroppsbyggnad)

/Alicia

• Alicia 72

Smilla73; var hittar jag Pekås? Var de också bra vad gäller att hålla tätt?
    Jag tittar in i morgon och skriver hur natten varit....
    Men de satt så dåligt på henne så jag vet inte om jag vill fortsätta med dem även om de skulle visa sig hålla tätt. Vi får se!

Alicia

• Alicia 72

Jaha, resultat av nattens test= LÄCKAGE!!!!
    De sitter verkligen kasst! Jag får linda framsidans stripar bak på ryggen för att "dra" åt någorlunda. (Och då drar jag absolut inte hårt så klart).

Nej de åker ut ur huset ASAP!!

Jäkla blöjföretag, hur svårt kan det vara att tillverka en blöja som inte läcker när bebis ligger på sidan??

Decemberbebis: Icas sitter som en smäck på vår också! De har tyvärr läckt lite då och då (kanske 2 ggr/veckan eller nåt) så därför tänkte jag prova ett annat märke som många verkar nöjda med.

Var kan man köpa Bambo?

/Alica

• Alicia 72

Aster; jag valde storlek 4-9 kg, hon väger 6 (var på BVC idag).
    De går ju inte ett HELT varv runt ryggen så klart, det jag menade var att de går bak på ryggen (dock möts inte framsnibbarna där...)

Jag har haft Lidl och Libero idag, ingen har läckt än så länge.
    Var supernöjd med Liberos 3-6 kgs, de satt som gjutna! Medans 5-8 kgs-storleken sitter lika dåligt som Lidls och läcker oftare än inte. På VÅR dotter alltså, vet att det är olika på alla barn.

Problemet verkar vara att hon ligger på sidan när hon sover, för blöjorna som läcker läcker även under middagsluren. Det är alltså inte det att nattblöjan fått nog och släpper igenom.

Längtar tills nästa veckas blöjtest som jag ska vara med i!

/Alicia

Svar på tråden Ni som använder Lidls blöjor....