• Alicia 72

Ni som använder Lidls blöjor....

Hej!
    Jag startade för ett tag sen en tråd om att jag har problem med läckande blöjor och fick där tips om Lidls blöjor från många användare.

Jag var på Lidl idag och köpte det enda blöjmärke de hade som hette "Cien". Är det det ni Lidl-blöjanvändare har?

Nu har jag bara satt på en enda blöja som hon sover i nu så jag kan inte uttala mig om ev. läckage ännu. Men OJ vad oformliga de var!! Känns som en omöjlighet att de ska hålla tätt?!
    Det var ju jättepilligt att få blöjan att sitta någorlunda! Ser INTE fram emot nattblöjbyten i dunkelt rum med denna blöja...

Eller har jag tagit fel märke? Är det inte Cien ni som köper blöjor på Lidl använder?

Mvh, Alicia

• Svar på tråden Ni som använder Lidls blöjor....
  • Alicia 72

Jaha, resultat av nattens test= LÄCKAGE!!!!
    De sitter verkligen kasst! Jag får linda framsidans stripar bak på ryggen för att "dra" åt någorlunda. (Och då drar jag absolut inte hårt så klart).

Nej de åker ut ur huset ASAP!!

Jäkla blöjföretag, hur svårt kan det vara att tillverka en blöja som inte läcker när bebis ligger på sidan??

Decemberbebis: Icas sitter som en smäck på vår också! De har tyvärr läckt lite då och då (kanske 2 ggr/veckan eller nåt) så därför tänkte jag prova ett annat märke som många verkar nöjda med.

Var kan man köpa Bambo?

/Alica

• Disco

På min lillkril fungerar Lidl´s blöjor bra. Lite störr i modellen än Liberos men han verkar trivas i dem. Skall prova Huggies också.

• rosakaninen

Bambo finns på Ekohallen.

• Tudorjohansson

Använder nu oxå Lidels blöjor och har klarat oss från läckor. Tycker de sitter iktigt bra på vår lille kille men sånt e ju så olika.

• pergotezzie

huggies och lidls blöjor kör vi på... dom anra märken läcker garanterat på våra 3 blöjkillar...

• Celine73

Nää, va trist att blöjan läckte! Förstår att du blir förbannad. Jag bor i Karlstad och här finns Pekås, som är en lågpriskedja, på flera ställen, vet inte hur det är där du bor. Deras blöjmärke heter Babysitter, billigt men passar vår dotter som sagt väldigt bra. Kolla upp på nätet om det finns någon butik där du bor. Lycka till med blöjletandet.

• Kakan83

TS

Kan du inte prova en blöja på dagen också? Så gör vi. Oliver är lång och smal men han kan ha Lild på dagen men måste ha Libero på natten. Libero är den enda som håller tätt så lång tid.

• bubble

min brors barn använder cien- blöjor från lidl, funkar utmärkt! men här om dagen hade han fått en pampers blöja då tyckte jag att lidls blöjor var jätte klumpiga, men med pampersblöja så läckte det! hmm ja få se vad dom kommer att ha i framtiden.

• aster

Jag har aldrig tänkt att Lidls sitter dåligt. Icas blöjor däremot är faktiskt de enda som jag har tyckt varit dåliga. Både läckt, dyra och röd rumpa. Tur att det finns olika sorter mtp att det verkar vara stor skillnad på barnen!
    ps om framsidan går att linda ett helt varv på ryggen måste du ha valt för stor storlek. Du gjorde inte fel på pund och kilo?

Alicia 72 skrev 2007-09-07 08:45:59 följande:
    Jaha, resultat av nattens test= LÄCKAGE!!!!De sitter verkligen kasst! Jag får linda framsidans stripar bak på ryggen för att "dra" åt någorlunda. (Och då drar jag absolut inte hårt så klart).Nej de åker ut ur huset ASAP!!Jäkla blöjföretag, hur svårt kan det vara att tillverka en blöja som inte läcker när bebis ligger på sidan??Decemberbebis: Icas sitter som en smäck på vår också! De har tyvärr läckt lite då och då (kanske 2 ggr/veckan eller nåt) så därför tänkte jag prova ett annat märke som många verkar nöjda med. Var kan man köpa Bambo?/Alica
  • Smilla 78

Lidl funkar hos oss oavsett hur mkt han kissar eller hur löst bajset är

Lycklig mamma till Neo snart 6 månader!
  • cleopatra2

alla blöjar läcker hos oss,jag har tydligen en son som kissar väldigt mycket)

• Alicia 72

Aster; jag valde storlek 4-9 kg, hon väger 6 (var på BVC idag).
    De går ju inte ett HELT varv runt ryggen så klart, det jag menade var att de går bak på ryggen (dock möts inte framsnibbarna där...)

Jag har haft Lidl och Libero idag, ingen har läckt än så länge.
    Var supernöjd med Liberos 3-6 kgs, de satt som gjutna! Medans 5-8 kgs-storleken sitter lika dåligt som Lidls och läcker oftare än inte. På VÅR dotter alltså, vet att det är olika på alla barn.

Problemet verkar vara att hon ligger på sidan när hon sover, för blöjorna som läcker läcker även under middagsluren. Det är alltså inte det att nattblöjan fått nog och släpper igenom.

Längtar tills nästa veckas blöjtest som jag ska vara med i!

/Alicia

• råttan07

Vi använde pampers först, men köpte av en händelse Huggies sist.
    Vi tycker Huggies är toppen, de har aldrig läckt. Nu när vår son har börjat sova 6h (som längst) på natten har vi ändå inte fått läckage. Han har storlek 3, och då Huggies blöjor är lite mindre i storlekarna än Pampers passar de jättebra.
    Har inte testat Lidels blöjor men min kompis som har en 2 åring säger de är bra, hon mjukar liksom upp dem lite innan användning.
    Kna det vara så att de varierar i storlekarna, och att de större blöjorna är lite bättre..?

• sunshinegirlie
    Disco skrev 2007-09-07 09:12:23 följande:
    På min lillkril fungerar Lidl´s blöjor bra. Lite störr i modellen än Liberos men han verkar trivas i dem. Skall prova Huggies också.
    Vi hade tidigare Huggies, funkade också jätte bra för oss!
Svar på tråden Ni som använder Lidls blöjor....