• Analoga

Är HM:s barnkläder små i storlekarna??

Fick ett paket från HM idag. Bla hade jag beställt ett par röda byxor i manchester åt min lilla tjej. Det var den storlek hon brukar ha men fasen vad jag tycker de var trånga i midjan! Det blir ju till att skicka tebax. Är det någon som har erfarenhet av postorderkläder från HM? Är de små i storlekarna?

Generellt sett tycker jag att tjejkläder är så förbaskat små i storlekarna, pojkkläder är det ju mycket mera rörelsevidd i! Irriterande!

• Svar på tråden Är HM:s barnkläder små i storlekarna??
  • NovJenny

jag tycker inte de är så små i strl.

Köp "pojkbyxor" istället då?

(¯`°?.¸ ღ♥Noah ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Tjej 83

om du har HM i närheten kand u gå in där o lämna kläderna så slipper du skicka dem. fick jag veta..

ja har inte märkt att de ska va så smala,, men inte köpt jeans o sånt än. mest mjuka byxor, kanske är därför?

• MammaZara82

Kill kläder e större än andra iallafall på min son. Men tjej vet inte riktigt för det jag bestälde nu e hennes nästa storlek, men det kanske e bäst att prova det redan nu så det e inte är förlitet.

• Ulrika22

nej jag tycker snarare att hm är stora i storlekarna än om man jämför med lindex eller kappahl...

• MammaZara82

Tjej 83 skrev 2007-09-07 21:25:11 följande:

om du har HM i närheten kand u gå in där o lämna kläderna så slipper du skicka dem. fick jag veta..ja har inte märkt att de ska va så smala,, men inte köpt jeans o sånt än. mest mjuka byxor, kanske är därför?
    Vaaaa!! kan man lämna tillbaka kläderna där!!?? Ingen anning om det!
  • Jullan84

Kan man lämna i butiken?!

Men de säljer ju ofta inte samma kläder!

Jag tycker storlekarna är bra. På små killkläder i alal fall.

• Analoga

Men vad konstigt! Det var ju alltså i midjan jag tyckte de var lite tajt. Hon är ju inte överviktig heller...

• MammaZara82

Kanske fel på storleken..

• Tjej 83

min svägerska jobbade på HM postorder i telefon o hon sa till mig att vill mans lippa betala frakt o skicka tillbaka så bara gå o lämnai butiken för de gör ju hon.
    fast hon jobbar inte där mer men så gör hon.
    ja har inte testar, aldrig handlar kläder på nätet så..

men i butiken har de ju samma kläder + mer so minte finns på nätet.. så de borde funka bra.

ja skulle kika på en jacka till min tjej, men nej de hade inga, abra koftor, medans kill sidan hade tunna o tjocka jackor.
    varför itne jacka till tjejer för??

• Yvonne81

Jag tycker H&Ms kläder ofta är väldigt breda! Min son tappar alla byxor - passar de på längden är de enorma i midjan.

• Analoga
    Tjej 83 skrev 2007-09-07 21:31:10 följande:
    min svägerska jobbade på HM postorder i telefon o hon sa till mig att vill mans lippa betala frakt o skicka tillbaka så bara gå o lämnai butiken för de gör ju hon.fast hon jobbar inte där mer men så gör hon.ja har inte testar, aldrig handlar kläder på nätet så..men i butiken har de ju samma kläder + mer so minte finns på nätet.. så de borde funka bra.ja skulle kika på en jacka till min tjej, men nej de hade inga, abra koftor, medans kill sidan hade tunna o tjocka jackor.varför itne jacka till tjejer för??
    Men man behöver inte betala frakt när man skickar tillbaka heller! De betalar portot!
  • lia76

Jag tycker som så här angående kläder..
    KLädstorlekar går oftast efter hur långt ett barn är...
    T.ex ett barn som är 72cm så kanske kläder i storlek 74 passar bra.
    Men sen beror det på hur bred barnet är... och då kanske storlek 80 passar bättre :_D

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • Tjej 83
    Analoga skrev 2007-09-07 21:36:10 följande:
    Men man behöver inte betala frakt när man skickar tillbaka heller! De betalar portot!
    asså ? men då så.. men mankanske kan gå in o byta till annan storlek då?
  • NatalieS
    Analoga skrev 2007-09-07 21:36:10 följande:
    Nopp! Antingen betalar man frakten själv på en gång om det väger mindre än 0,5 kg för då blir det billigare. Annars sätter man på den där klisterlappen så drar HM av fraktkostnaden sen från din retursumma. Så frakt får man betala.
  • Yvonne81
    lia76 skrev 2007-09-07 21:45:04 följande:
    Jag tycker som så här angående kläder..KLädstorlekar går oftast efter hur långt ett barn är...T.ex ett barn som är 72cm så kanske kläder i storlek 74 passar bra.Men sen beror det på hur bred barnet är... och då kanske storlek 80 passar bättre :_D

Inte bara bred utan lång också. Min son är smal men lång!

Han är 105 cm lång och använder nu 110 på överdelar och 104 på byxor men ändå är byxor på tok för stora i midjan så han måste ha skärp OM det inte finns så att man kan göra byxorna mindre i midjan på insidan :o)

Overallen blev 110!

• leona

tycker byxorna nästan alltid är för breda i midjan. du kanske har fått fel str?

• Analoga
    leona skrev 2007-09-08 12:30:39 följande:
    tycker byxorna nästan alltid är för breda i midjan. du kanske har fått fel str?
    Jag har skickat tillbaka dem idag, för byte till en storlek större. Hon är ju 106 cm lång cirka, och jag hade tagit en 104:a (pga att byxor ofta är så himla långa) , men nu har jag begärt byte till 110. Hoppas de passar då.
Svar på tråden Är HM:s barnkläder små i storlekarna??