• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • bianca2

august klappar inte händerna men han kan pussas i luften. en riktig flirtunge!

• Björklöv

Klara klappar inte händerna men hon visslar

• SanniXx

Luciatåg låter som en toppenidé Plutten! Gud så sött! För att hitta hår på Idas huvud får man ju leta med förstoringsglas så någon luciakandidat har vi inte här Ja håller med om Adam Hihi..

Någon som vill med till barnadiset nästa vecka? Tis kanske? Eller är det någon träff då?

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Swenglish

Jag blir galen! Från det att f lägger sig vaknar han typ varje-varannan timme och skriker och gråter. Man får bära runt honom och vyssja och vagga för att han ska lugan sig och kanske kunna somna om.Jag höll på att få ett nervöst sammanbrott igår kväll när han vaknade för sjuttioelfte gången och jag precis höll på att somna. Önskar så jag visste vad det var; ont i magen, mardrömmar, tänderna??? Att han knappt somnar på dagtid utan att bli ammad till sömns eller ligga i vagnen hjälper ju inte heller. Tycker ju synd om honom också, kan ju inte vara kul vad det än är han vaknar av.

• Hellur

Swe - Fy vad trist! Lider med dig och tycker synd om F. Man vet ju inte vad som är fel, om de ändå kunde tala om det, så mycket enklare allt skulle vara då. Är det en fas kanske? Eller så är det tänderna som bråkar? W blev lite kinkigare när han började få mat, magen var inte riktigt van, men F har väl fått mat ett tag?

• Sole

swe
    usch och fy vad jobbigt! kan det inte vara nattskräck eller nåt sånt? har du pratat med BVC?

Lillen
    JAG trodde iallafall på fullaste allvar att du hade chartrat buss .
    Förresten - kör du AW-metoden nu?

V klappar också händerna och nu imorse skrattade han sig fördärvad över att jag hade hicka, kul att man kan roa dem iallafall

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Lade honom nu för ca en halvtimme sen, först ammade jag och han somnade han nästan, men så fort jag tog bort bröstet skriker han. Jag lade ner honom i hans säng, han gnällde och höll på. Hämtade en napp som han tuggade frenetiskt på och gnällde lite. Jag gick ut och gick för att kolla honom efter en liten stund, och då hade han somnat! nappen låg bredvid. Tänker att det är tänderna då? Han fick ju fyra tänder inom loppet av 3 veckor, så kanske ska ALLA tänder komma nu på en gång?

• Hellur

Swe - Ja det kanske är tänderna som är jobbiga. Har du någon bitring som han kan tugga på? Vi har en som man kan lägga i frysen, funkade bra med W, han gillar den dessutom ändå. Har köpt den på ICA, J79 hade en sån när vi var där. Prova, kanske det hjälper honom lite i alla fall?
    Hoppas det går över snart för honom.

Vad ska ni göra idag? Är så otroligt trist väder. Tänkte bara vara hemma och inne, fixa och städa lite. Ska i och för sig på middag ikväll, men kan vara skönt för W med en lugn dag hemma.

• Plutten forever
    swe- usch vad jobbigt, men jag tror verkligen att det är en fas! Stämmer ju med växaboken och med alvins beteende för ett par veckor sedan - här höll det i sig i knappt 2 v, sen var allt normalt igen... håller med m att man blir galen när de vaknar mycket på¨kvällen när man försöker somna!
    Lider förresten med dig också Bianka2 om jag inte redan skrivit det - vaken 2 timmar mitt i natten, usch! Och två nätter i rad - hur har de senaste nätterna varit då?

Alvin klappar inte händerna, men bankar dem i bordet när han sitter vid ett bord...  bankar och ser överlycklig ut

Idag har jag tänkt att leka hemmafru! Dvs städa och ha middagen klar när Dan kommer hem, haha...Eller alltså, vi äter inte så tidigt, men jag kan ju handla och förbereda iallafall. Det vanliga är att det ser ut som ett bombnedslag när han kommer och han eller jag går och handlar middag då. Vi städar tillsammans på helgen oftast. Så nu blir han nog överraskad! Undrar om jag får till det med städningen? Om Alvin är på humör att roa sig själv alltså? Hittills har jag iaf hunnit lägga i en tvättmaskin och plocka ur diskmaskinen. Alltid något. Men jag ska dammsuga och städa toaletterna också tänkte jag. Det här känns roligt! (vad knäpp jag är - ser fram emot att städa) Men det är mest Dans min när han kommer hem jag ser fram emot.
    Tror ni jag lyckas?
    Sole, den där "the perfect wife" som du har i ditt galleri känns ändå rätt avlägsen om man säger så
    Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Swenglish

Tack för uppmuntrande ord! Hellur, vi har en bitring men han biter inte i den utan leker med den, ska kolla efter nån annan sort.

Plutten- förstår precis det där med städningen! Det bästa med att röja upp inför gårdagen finfrämmande (förutom att jag slapp skämmas inför er) var Js glada min när han kom hem! (Usch, det låter verkligen som om vi bor på nåt slags soptipp i vanliga fall...) Hoppas verkligen det är nån fas som F är i!

Sole- ska höra med BVC i veckan om det inte blir bättre.

TH- var var det Barnadiset låg nånstans nu igen? är det som ett kafé där barnen kan leka under uppsikt?

kan de få ont i magen av katrinplommon? Vi ger det med gröt varje kväll för att undvika förstoppning, men det kanske är onödigt?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6