• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Swenglish

Hellur- ska med min mamma och syrra till Ikea idag och förhoppningsvis hämta den lagade tvättmaskinen!

Plutten- vill du att jag köper en sån där fjärrkontrollshållare åt dig?

• bianca2

SWE - känner igen en del av bettendet från A. Igår vaknade han till vid 21.30 och 22.30 men då hade inte vi lagt oss och vi plockade upp hoom o pussade honom och han somnade om på en gång.
    sen hörde jag honom skrika till vid 00 men han somnade om av sig själv.

Sen vaknade A vid 04 och grät. först tog jag upp honom men då ville han leka. då la jag ner honom o han grät visserligen ett tag men han somnade om efter 10 minuter och sov sen till 08. och sen åt han och sen sov vi om till 09.30. sköööönt! så nu tänker jag köra med att inte plocka upp honom på natten om han vaknar och gråter. bara gå in o pussa o klappa på honom. det funkade ju inatt. så mycket skönare än de andra nätterna då han var vaken i över 2 timmar. Det var lite jobbigt att han grät i 10 minuter men igår natt grät han ju i 2 timmar fast jag höll om honom. nu somnade han ju om i sin egen säng. vi buffar inte men gick ju in o sa god natt o pussade honom. kanske en variant av "sova hela natten"?

SWE - det kanske är tänderna? eller separationsångest när du tar bort tutten? mardrömmar verkar ju vara jättevanligt...

PLUTTEN - jag är helt övertygad om att du lyckas! du är denhusligaste jag känner själv lagar jag inte ens mat till mig själv en gång i veckan. Jag är sjukt impad av dig!

ikväll kommer några kompisar hit o käkar pizza, dricker vin o kollar på idol. imorgon ska killen ut. segt för mig men jag har varit ute mer än honom de senaste månaderna så jag tycker det e bra att han kommer ut lite. tror han varit lite deppig sista tiden. kanske är hösten som spökar? håller med dig HELLUR - man blir ju inte direkt glad av det här vädret!!!

• Plutten forever

swe: ja, det får du gärna göra om du hittar den! Du behöver inte leta dig fördärvad, men om du ändå ser en så... gärna! En vit då, tack! Vad kostar den?

bianka: men alltså, jag är inte så huslig alls.. Jo lite kanske. Men det där med matlagningen är ju för att jag tycker det är KUL. Apporopå det gjorde jag köttfärssås till A igår kväll som han precis har ätit med en del äcklade miner... Vegetarian som jag är så kanske köttfärssås inte är min bästa gren?
    Skönt förresten, bianka, att du fick sova lite bättre inatt!

nä men jag skulle ju vara hemmafru! Inte sitta här och surfa!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Emma3
    Bianca: Hihi vilken flörtis A är Men dock jobbigt att vara vaken 2 timmar mitt i natten.

Swe: Lider med dig, låter jättejobbigt. Det kan ju vara en fas som Plutten skriver, för F är väl runt 29 veckor? Hur länge har han gjort som han gör nu?

Angående katrinplommon så ger vi det varje dag till gröten och det har funkat bra men det kan ju såklart vara olika

Ska oxå ta och köpa en bitring då det verka klia i munnen på Leo.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Sole
    plutten
    jag och V ska snart ut och köpa fin-vin till de lyckliga paret som förlovar sig idag, kanske får vi komma förbi på en fika och inspektera/godkänna din städning?
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

swe: taget!

sole: men jag har ju knappt börjat än Däremot ska vi till ica typ nu och handla middag (med pensionärerna), skönt att ha det gjort! Skulle gärna bjuda in dig, men jag tror inte det blir så mycket städat då tyvärr!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Björklöv

Å jag lider så med Bianca och Swe nu när sömnen krånglar för er (även om det funkat bättre i natt med August!) Det är nog nått som spökar, troligtvis ett jobbigt utvecklingssteg (i kombination med tänder) så det kommer att gå över!!! Här har det nu varit flera nätter där K bara vaknat en gång per natt och då fått ammats om till sömns (mest för att mina bröst nära nog sprängts!!!)
    Dessutom verkar hon vara duktigare på att somna även på dagarna, idag hann jag inte ens ut genom dörren innan hon somnat i vagnen Så då blev det ett kort varv runt kvarteret, vill ju inte vara ute längre än nödvändigt i detta tråkväder...

Nu ska jag likt Pluttmor leka hemmafru och få städat och tvättat! Har redan stått vid mangeln och maglat handdukar, hur hemmafruigt är inte det på en skala

• bianca2

oj!
    jag kanske lät mer missnöjd än jag egentligen är: de 2 föregående nätterna var urjobbiga då A var vaken 2 timmar varje natt.

men i natt behövde jag bara gå upp en gång vid 04 och pussa honom (o min kille gick en gång) och sen sov han till 08. åt lite och sov till 9.30. så inatt kan jag inte klaga

• SanniXx

Swe: Ja, där kan man kolla barnen samtidigt.. De ligger i Högdalen..

IDAS FÖRSTA TAND ÄR PÅVÄG!! och ingen är gladare än jag  Som jag har längtat!

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6