• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

halloj!
    även jag fick en släng av städbacillen idag och har tvätt och städat
    sen hämtade jag ut min liberobox idag också!

Plutten
    den där om hemmafruar tycker jag är så himla rolig, jag uppfyllaer varenda punkt

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

Th
    barnadiset låter kul, får följa med nästa gång då jag är i Åre nästa vecka.
    grattis till tanden!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Äääääntligen är tvättmaskinen tillbaka!

Plutten- vi skulle inte ha något särskilt på Ikea alls egentligen, men såklart så glömde jag fjärrkontrollsfickan åt dig! Förlåt!

TH- grattis till tanden!

Sole- vi har fortfarande inte fått nån Liberobox-är det nåt kul i den?

Vivs- kul att se dig, J och Herr Vivs idag!

• Plutten forever

Hemmafru-grejen blev väldigt lyckad, Dan blev väldigt glad över vårt rena hem och färdig middag. Det kanske man ska göra om

Swe: Ingen fara alls! Vi ska ju ändå till Ikea snart som jag sa sist, vi måste köpa grejer till Alvins rum. Och vad roligt med tvättmaskinen!

TH: Grattis till Idas tand!! Jag blev också jätteglad och stolt när tanden kom!

Nu är det snart Idooool! Heja Christoffer!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Frill

Hej, idag har vi varit i Gamla stan och irrat runt med en kompis i det vackra (NEJ) vädret ett ganska bra tag innan vi hittade ett ställe som gick att äta på med barnvagn. Useless stadsdel.
    Vi träffade ABC och Gurra G på vägen tillbaka.

A vaknade fem i morse och amningsvägrade så jag fick gå upp. Sen sov jag halvbra resten. Så, mina damer och damer, nu ska jag gå och lägga mig! (*Duktigt*)

Vill ju vara lite pigg i morgon i alla fall, då ska nämligen vi till Häringe slott och lyxa medan mina föräldrar passar Adam. Gammal bröllopspresent som vi inte utnyttjat än. Första natten med barnvakt. Hoppas det är lite mysigare promenadväder då. Alltså inte på natten, men ni fattar...

TH, grattis till tand. Får se hur vi gör med barnadiset. Har nästan noll pengar och A kommer ju inte utnyttja klätterväggen ändå. Är det väldigt stojigt där?

Swe, jooobbigt.

Bianca, skönt att det går åt rätt håll.

Plutto, du är duktig du. Här fick E börja städa när han kom hem

Godnatt, och trevlig helg!

• SanniXx
    Frill: Det är gratis att gå in för vuxna och barn under 1 år Det är bara fikan som kostar om man ska ha
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Björklöv

Skulle ju leka hemmafru igår, men tiden rann ifrån mig! Fick iaf rensat en hög med papper som legat sedan vi kom hem från förlossningen och se, där hittade jag rabattkuponger på P.oP

Har haft en uschlig natt och det är inte Ks fel - utan min (idag anser jag) äckliga sambo. Så nu när K ätit och kommit ur pyjamasen ska vi ut härifrån. Vet inte vad jag ska hitta på men det löser sig väl nog...

• Swenglish

Björklöv- vad jobbigt! Hoppas ni kan göra nåt kul idag och glämma den usliga natten och sambon!

• Vivs

Swe - kul att se er också! Och vilken trevlig mamma du verkar ha
    Fick lite dåligt samvete att jag inte har varit med på någon träff på eeeevigheter, ska ta tag i det och följa med snarast!

• Plutten forever

björklöv: jobbigt med uschlig natt som sagt - men vad menar du med att din sambo är äcklig idag, har han varit ute o festat?

frill: hoppas att ni har det bra på slottet!

Jo, jag undrar om det är någon som introducerat ÄGG? Det är ju inte helt ovanligt med äggallergi. I mosboken står det att man kan börja med att prova äggula (koka i en kopp i vattenbad tillsammans med någon matsked mjölk = äggröra). Det tänkte jag prova idag. Hoppas det går bra!
    Anlednigen till att jag vill introducera ägg är att jag tänkte baka sockerfria bebismuffins till Alvin. De innehåller ägg, övermogen banan (sötare så), mjöl, bakpulver och smör (och lite hallon om man vill). Undrar om det blir gott... och undrar om bananen räcker som sötningsmedel? Fast våra bebisar är ju inte direkt vana vid att bakverk ska vara söta. Men ändå...

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6