• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Swenglish

Sole- hoppas ni får det bra i Åre!

Hellur- hoppas bröllopsmässan var lyckad!

Plutten- babymuffins låter gott! Såg att du ska klippa dig, var blir det nånstans`?

Jag var ute igår, på debaser! Är typ hundra år sedan jag var där, så det var roligt. F hade gråtit och skrikit om vartannat jätteläng, så det var mindre roligt...
    Usch vad tråkigt väder det är! Vad är det för träffar inplanerade i veckan? Jag tror inte vi följer med till barnadiset TH, det finns nåt liknande här i sickla och jag tycker det är för stojigt än sålänge.

• Frill

Halloj, nu är vi tillbaka från slottet! Barnvaktandet hade gått jättebra, A hade tom. sovit ett längre pass än han brukar på natten. Men han var lite skeptisk mot morfars snarkningar

Vi har ätit afternoon tea, med snittar, mängder av scones med marmelad, goda ostar och 14! (jo, jag räknade) sorters kakor och desserter. Mysigt rum med bubbelbadkar och utsikt mot sjö och solnedgång, och en suverän middag med fantastiska hjort-racks och vinpaket. Efter hård övertalning gick E med på att ta en svängom till jazzbandet också Och idag hotellfrukost.

TH, gratis låter bra!
    Jag har två jobbförslag ute som jag måste se vad som händer med innan jag vet om jag hinner, men är jag ledig kan jag tänka mig att kolla in Barnadiset.

Bianca, vad ni håller igång. Ska kolla menyn.

Pluttmor, är det någon särskild "vits" med muffinsen, eller är det bara på kul? Tror jag gör tvärtom och väntar i det läääängsta med att tala om för A att det finns kakor

• Lillie74

Swe, jag förslog träff i morgon, har bara hört att Bianca och Hellur kan. Nu vet jag inte om vi själva kan, F har feber och vi vet inte varför, hon är inte sjuk vad vi vet, kanske är det tänderna som är på väg men vi kan inte känna nåt....konstigt, så vi får se hur hon mår i morgon.

• Plutten forever

TH: Jag ska nog nöja mig med varmrätt och dessert. Brukar aldrig orka mer än så ändå!
    Förresten så instämmer jag med Swe om att Barnadiset kanske är lite stojigt för våra småttingar? Och de får väl inte ut så mycket av ett bollhav mm när de är så små? Men jag går gärna dit i vår, när de närmar sig året!
    Och grattis till Idas tand! Det var samma med Alvin när hans kom, först såg man den ena, sen kom den andra en dag senare.

Bianka: Ska kolla menyn och inboxa! Lovar!

Swe: Vad roligt att vara ute, men som sagt mindre roligt att Freddy var ledsen.

Angående mina Babymuffins så har jag bakat dem nu (det gick jättefort) och de blev goda! Men smakar väl mer som scones än muffins - det är ju bara banan i som sötningsmedel, och det gör inte att det blir muffinssött direkt. Men gott ändå på något sätt! Frill: Ja, varför baka åt plutten redan? Hmm. Mest för att det är kul. Men också för att han börjat intressera sig väldigt mycket för det jag äter, och jag fikar ju inte jättesällan direkt Generad. Så då tänker jag att det är bättre att kunna erbjuda honom något nyttigt förklätt till sötsak än att han ska fortsätta attackera mina kanelbullar, typ. Och så är det ju roligt för de små att "äta själv". Majskrokarna är ju tex en hit. Det är ju bra att öva på att äta själv också kan jag tänka mig.
    Men jag har full förståelse för att man vill vänta!

Sole: hoppas att du får det bra i Åre!

Jag kan tänka mig marsmammaträffar både en och tre gånger den här veckan... Hur ser veckan ut för alla?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

Just det, swe: jag ska klippa mig på en salong på götgatsbacken, vet inte vad den heter. Men jag var inne där idag och pratade med dem och fick en "bra känsla" - hoppas verkligen att de är bra! Jag hade en jättebra frisör, men hon slutade. Så nu blev jag tvungen att chansa.

• Swenglish

Jag kan lite närsomhelst i veckan!

Lillie- jobbigt med feber, kanske är det tänderna som du säger.

Frill- roligt med lyckad slottsweekend, jag vill också åka på sånt!

• bianca2

Hej!

Ville bara berätta att PLUTTMOR är först med att inboxa vad hon vill äta
    HURRA för dig!

• ABC08

Oj vilken slapp och skön helg vi har haft. Idag firade vi Gurras halvårsdag med fika hela dan för far- o morföräldrar. Jättetrevligt. Vi skippade alla kvällsaktiviteter och bara tog det lugnt och var hemma.

Swe- Tråkigt med ledsen bäbis. Men kul att festa. Debaser är ju ett bra ställe för det.

Frill- Det låter inte helt fel att lyxa sådär. Bra att barnvaktandet funkade också.

Träffas gärna i veckan! Överraskar med att föreslå fika nånstans?

• Plutten forever

bianka- Ooohhh jag är bäst! Inboxa ni andra med! (fast det var enkelt för mig att välja, jag är vegetarian)

Träff imorgon? Vi kan vara hos mig om vi inte blir jättejättemånga. Runt kl 11-12? Om jag vet hur många som kommer fixar jag lunch, så betalar ni sen (typ soppa som vanligt)

Träff måndag hos pluttmor (skanstull) ca kl 12 (eller kom när ni vill)

Pluttmor

• Hellur

Träffas gärna i morgon och fler dagar! Måste dock gå allra senast 15:00 då vi ska på 6 mån kontroll.

Plutten - Vill ine krångla till det, men äter inte skaldjur.

Träff måndag hos pluttmor (skanstull) ca kl 12 (eller kom när ni vill)

Pluttmor
    Hellur

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6