• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Lillie74

Så, nu har jag också skickat vad jag vill äta, Bianca.

Trist med babysimmet Hellur! Hoppas ni får plats i alla fall. Tack för inbjudan i morgon men F är sjuk igen!!!! Snorig och feber och i natt var hon vaken från 00.30 till 02.30, kul jul not! Sen äter hon lite dåligt till råga på allt vilket jag INTE gillar eftersom jag vill att hon ska gå UPP i vikt, inte ner.....

• Lillie74

Förresten, igår var jag på mamma/barnyoga, någon som varit på det? Intressant upplevelse, kunde inte koncentra mig på yogan för 5 öre...helsnurrigt, F (som i och för sig var sjuk då vilket jag inte visste) var helkinkig och alla andra bebisarna var helt tokiga och låg och skrek och väsnades, det ska ju vara helt tyst och superlugnt egentligen men det var helt tvärtom.

• Zul

Lillie: usch vad jobbigt att F är sjuk. Ni ska väl till Thailand snart? Fast bättre nu än då! Testa att ge Ipren istället för Alvedon om hon har feber, fick det tipset att det är bra på de små med riktigt hög feber... Vi körde flytande med fruktsmak på Agnes.

Om nån vill promenera lite på fredag är jag sugen o ledig då!

• Emma3

Hej!

Så synd att jag inte kan hänga med på utekvällen. Får bli nästa gång, då tar vi en lördag va tjejer?

Plutten: Tycker synd om dig men samtidigt skönt att man inte är ensam. Leo har vaknat 5 hur länge som helst känns det som. Men nu den senaste månaden är det nog så har han dragit ut på det lite så nu vaknar han mellan 05.30-06 för det mesta ibland kan ha chocka mamma och pappa och sova till 07

Testade att ge 50/50 ersättning och välling igår, det gick ner iallafall. Tänkte se om han kunde sova något länge med välling istället för ersättning som sista målet.

Lillie: Jobbigt att F är sjuk. Leo har varit förkyld och snorig i evigheter känns det som men han har inte haft feber iallafall. Hoppas det går över för F fort.

Ginger: Usch så jobbigt att han inte sover.

Swe: Någe bättre med sömnen hos er?

Mamma till underbara Leo 070320
  • Hellur

Swe och Pluttmor - Har dåligt samvete, har helt glömt att ge er pengar för luncherna ni fixat. Vad är jag skyldig?

Lillie - Stackars F! Det är så jobbigt när det är sjuka. Hoppas hon blir frisk snart.
    Ett råd, när W var förkyld hade han svårt att sova i sin säng även fast vi höjt upp den med böcker, han sov då en hel del halvt sittande i vagnen. Funkade för W i alla fall. Ni har ju en likadan vagn.

Ginger - Vad trist! Förstår att du är helt slut. Hoppas du får vila lite idag och att kommande natt blir mycket bättre.

Igår var vi på 6 månaders koll och W väger 8 720 g och är 70 cm lång. Läkaren var mycket nöjd med W och han klarade allt utan problem.

Babysimet ringde precis upp E och erbjöd oss plats i kurs 3, ligger lite före men W ska få extra hjälp med dykningen. Den vi gått är långsammare än många andra, så 1:an och 2:an verkar vara många andras grundkurs, så det blir som fortsättning för många fast han inte dykt ännu.
    Skönt att det löste sig!

• Frill

Men, är det bara jag som inte kommit åt FL på hela förmiddan? Har ju känt mig helt utestängd från världen, som om jag var på en öde ö!
    Har försökt tusen gånger.
    Pippil8:s meddelande missade jag helt så jag visste inte ens om hon sett att vi ville hänga på. Så nu blev det ingen lunch heller

Pippil8, vi gick ju hem till Swe i iskyla, så vi kan nog orka åka buss hem till dig

Hellur, vi kommer gärna i morgon.
    Bra att ni får fortsätta babysimma!

Ginger, hoppas natten var en engångsföreteelse.

Emma, synd att du inte kan hänga på på utekvällen.

Lillie, hoppas F kryar på sig snabbt!

Zul, vi har ingenting inbokat på fredag. Kanske promenad och sen fika här?
    Fler som vill haka på?

• Sofffy

Hallå tjejer!

Längesedan jag var här inne o skrev, har spanat in några gånger o läst men inte tagit mig tid o skriva.
    Har insett helt plötsligt att jag ska börja jobba snart o måste utnyttja sista tiden som ledig med o rodda med dagisplats, nytt jobb o luncha med alla gamla vänner man ignorerade när man jobbade. Inget av detta har blivit av känns det som.

Jag o Ebba kom hem från Göteborg i förra veckan efter att ha varit hos hennes mormor o morfar i nästan 2 veckor. Va verkligen skönt o komma hem nu faktiskt till vardagen.

Ebba har haft världens förkyldning under flera veckor nu som vägrat ge med sig. Hon är på bättringsvägen nu men hostar fortfarande litet. Vi misstänker att det är för kallt i hennes rum på natten o har därför flyttat in hennes säng till oss.

Hon håller på att få massor med fler tänder nu också så det har varit ganska jobbigt på senaste. Den lilla pirayan har tänder både uppe och nere nu o bits jättehårt (för att det kliar) att ja har bitmärken på armarna. Amma har jag ju lagt ner helt nu efter att hon bet så det började blöda en natt i Göteborg.

Kul o vara tillbaka här igen i vilket fall o självklart kommer jag att haka på utekvällen nästa fredag. Har mailat Bianca om vad jag ska äta!

Hoppas allt är bra med er alla. Ska försöka o kanske komma på någon träff här innan utekvällen.

Massa kramar!!

• Hellur

Bianca - Nu har jag mailat vad jag vill äta på utekvällen.

Soffy - Kul att höra från dig.

• Ginger6

Haha, kul att höra från dig Soffy och skönt att du slipper amma en piraya!

• Swenglish

Tack för lunch- och shoppingsällskap pippil8- jag som skulle rensa vinterkläder, ja ja

Hellur- kommer imorgon! Inboxar du adress så kollar jag på enrio hur jag ska gå från tandläkaren i Hornstull?

Soffy- kul med en till som fått tänder både uppe och nere! Tursamt nog så har F inte bitit mig än dock! Ska bli kul att ses nästa fredag!

Emma- tack, det går tyvärr inte bättre... Tror vi ska flytta in honom i eget rum snart, då går det kanske bättre. Kämpar på med flaskan och ersättning, hoppas han tar det snart!

Lillie- det var en artikel om mammayoga i söndagens dn!

Frill- skänt med bättre natt! Jag kom inte heller in på Fl på förmiddagen.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6