• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

hej tjejer! här kommer en liten hälsning från Åre!

vi har det kanon och det gick suveränt på tåget, fick väcka V så jag kunde ge honom frukost innan vi skulle av, måste ha varit sövande med tågrörelserna! Som tur var fick vi byta kupé med en tjej så V kunde sova i vagnen, hoppas det blir br apå vägen ner för jag vet inte hur man ska få plats bebis + jag i sängen, och jag vågar inte låta honom sova själv i säng trots man kan bulla upp med kuddar då tåget vränger så.

är det nån träff i slutet på veckan?

kram

*Viktor född 2007-03-18*
  • ABC08

Lillie- Läste om mammayoga i tidningen häromdan. Låter svårt att koncentrera sig på andningen och rörelserna, men det kanske blir bättre när bebbarna har vant sig vid stället.

Ginger och andra som vill med- jag o G går nog till öppna förskolan i liljeholmen typ lite innan tio så man får plats till sångstunden. Vi ses där inne.

Hellur- Är gärna med och lunchar imorgon.

• Zul

Sole: härligt att resan gått bra!

Swe: håller tummarna för att freddy tar flaskan snart. Har oxå funderat på det där med eget rum.

Frill: Jag hakar gärna på o promenerar och fikar på fre! Nice, du bor ju rätt nära.

Bianca: Förlåt, jag var nog i frankrike när ni skrev om kvarnen, men var går jag in o kollar menyn? Sorry.

• Hellur

Kul att det är några som vill komma imorgon! Inboxar er adress och vägbeskrivning under kvällen.

Träff hos Hellur i Gröndal onsdag kl. 12.00:
    Hellur
    Frill
    Swe
    ABC08

Vill ni komma tidigare går det jätte bra.
    Fler som vill komma?

• Plutten forever

Hellur: Jag vill gärna komma! Oroa dig inte för betalningen ,jag äter hos dig imorgon så är vi kvitt

Träff hos Hellur i Gröndal onsdag kl. 12.00:
    Hellur
    Frill
    Swe
    ABC08
    Plutten

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Pippil8

Igår kväll hade vi bestämt oss - nu SKA han somna själv och han får ingen mat på natten. Punkt slut. Vi hade laddat och bestämt strategier för vad vi skulle göra när han kinkade och när han blev hysterisk. Jag hade köpt öronproppar, vi hade flyttat honom till eget rum och vi hade bestämt turordning och "ramsor". När han började bli trött var vi lite nervösa och nästan förväntansfulla inför denna prövning. Så la vi ner honom i sängen och sa "Godnatt Edvin. Sov gott, dröm nåt vackert och vakna med hälsan". Han tittade förvånat på mig och jag gick ut ur rummet. Snart började han gruffa lite. M gick in och sa "Godnatt Edvin..." Efter närmare tio sådana turer inklusive en upplockning somnade han efter bara 15-20 minuter. Vi som laddat för flera timmars hysteri. "Natten blir värre" tänkte vi. Vaknade som stora frågetecken först klockan 0530 i morse av att han låg och pratade lite inne i sitt rum. (0530 är för oss en acceptabel tid om han sovit hela natten) Var det så enkelt?!

Lika taggade nu i kväll och lika nervösa. Klockan 1918 gick jag in med honom till sängen och sa "godnatt Edvin...". Han såg lika förvånad ut idag. Han började frusta och "brrr-a" men jag gick ut. Max fem minuter senare var det tyst i hans rum. Vi lyssnade andäktigt efter ill-skriket. Ytterligare fem minuter senare kunde vi inte hålla oss utan tittade in. Edvin sov. Vad Hände Där??? Vi som varit SÅ övertygade om att E inte kan somna själv! Förra gången vi försökte var det hysterisk gråt i minst en timme, då lyfte vi upp honom och han grät hysteriskt ytterligare typ en halvtimme innan han somnade utmattad. Ska bli intressant att se vad som händer i natt.
    Nog om Edvins nya sömnvanor.

Tack Swe för sällis idag! Ni andra skulle ha sett hur sött Freddy somnade i vagnen, med möss-snibben neddragen över ögonen, sugandes på snöret till mössan och med ljudet "da-da-da-da"

Frill - jag fick sällis ändå, trots FL-krångel. Och jag fick ju ditt sms!

Bianca - ska bara ha lite beslutsångest så ska jag strax inboxa dig.

...och sen ska jag läsa ikapp!

• Pippil8

Plutto - Du vet hur det är, vi som själva har varit morgonpigga får morgonpigga barn E vaknar ju gärna 0530. Fast 05 är betydligt värre, det erkänner jag!

Hellur - tack för gästfriheten, jag gillar hemmahäng. Men i morgon har jag lite andra planer.

Lillie - å vad jobbigt med sjuk F!

Och Ginger - menar du att J bara sov en timme på hela natten? Du måste vara ett vrak?!

Jag tog förrätt + huvudrätt + en efterrätt - redan sugen!

• Pippil8

Sofffy - kul höra av dig. När börjar du jobba? När ska E börja på dagis? Jag har bara 1,5 månad kvar nu, sedan är det heltidsarbete för mig, huh!

• bianca2

hej tjejer!

Har int massa tid att läsa eller skriva nu. tänkte bara säga att jag fått beställning av:

PLUTTMOR
    FRILL
    LILLENLILLEN
    SOLE
    HELLUR
    SOFFY
    LILLIE74
    PIPPIL8

dvs 8 stycken + mig =9 pers. jag har ju bokat 20 så jag hoppas några fler följer med! (swe, ginger, björklöv... etc)

KRAM på er

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6