• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Frill

Glömde ju säga grattis till alla lyckade nätter!

Och Lillen, lycka till med jobben!

Soffy, jag tyckte det lät som om du hade ett nytt jobb som du skulle börja på snart?

Plutten, Östgötakällaren är favorit även här. Vi hade vår tex första dejt där Och nu har mina föräldrar också fått det som Stockholmsfavvo och går dit utan oss ibland när de är här.

Emma, låter lite jobbigt med matningen. Det underlättar ju om båda duger.

• Zul

Frill: Vi kan mötas på Gullmarsplan kl 13! Måste förvarna att jag inte kan gå så himla långt, har lyckats få en märklig infektion i foten. Började som ett skavsår som sen blev som ett stort sår och hela hälen röd. Har fått antibiotika idag. Tror det är bättre imorgon... Men en sväng till Årstaviken borde funka.

Agnes har varit på babysim första gången idag, med pappa, typiskt nog kunde jag inte hänga med. Hon hade varit rätt trött på slutet, var nog lite mkt med en halvtimme första gången. Och jättetörstig när hon kom hem!

• Zul

Javisst är ÖK bra! Var där o åt lunch igår faktiskt, jättegod rådjursbiff. Lunchen kostar bara 65 för jättebra mat.

Jag måste ha världens snällaste sambo. Han har ikväll sålt sin gamla ungkarlsbil som vi haft ett par år, innan vi bytte till hederliga kombin i somras ; ). Han fick betalningen i cash o gav mig en tusenlapp att köpa promenadskor för som jag tjatat så om att jag behöver!

• Frill

Fyy, såg ni Kalla fakta? Lilla fina tjejen som blivit hjärnskadad av Ehec-bakterier i smörgåskorv

Zul, det låter inget vidare med foten, men bra med promenadskor!
    Vi får gå så långt som du orkar helt enkelt.

Om fler vill hänga på är det bara att möta upp oss vid Gullmarsplan klockan ett i morgon.

• Lillenlillen

Hörrni, måste bara fråga er en sak eftersom ni inte känner mina kompisar osv... Liksom en outsider-view:

En tjej jag känner som är gift sedan några år och har barn med sin kille hade hans privata mobil hemma idag när han hade sin jobbmobil med på jobbet. Till saken hör att många de känner ringer och sms:ar till båda dem på hans mobil. Hur som helst, hon kollade när han fick sms och det stod "Hej älskling, hur är det?"... Hon kollar upp (det i mobilen okända) numret och det visar sig gå till ett par i Täby, hon vet vem kvinnan är och att det är en arbetskamrat till hennes sambo (som då fick sms:et).

Vad hade ni gjort? Hon ringde nu och var inte så glad och hennes man är inte hemma än....

Själv mådde jag dåligt i hela magen när hon frågade "men Lisa vad hade DU gjort om det var din sambo??"

• bianca2

lillen: SHIT vad jobbigt!
    Jag hade - eftersom jag inte kan vänta en sekund eller har ngt is i magen alls - säkert ringt min kille på en gång o frågat vem det var. eller så fort han kommit hem.

• Lillenlillen

Bianca: Jaaa, jag veet! Visste knappt vad jag skulle svara. Men jag svarade att jag hade frågat honom direkt när han kom hem. Fast jag vet inte, jag kan nog vara en galen fegis när det gäller sånt där (tror jag, det har gudskelov aldrig hänt mig). Usch jag vet inte vad jag hade sagt...

• bianca2

nä, lätt att vara kaxig nu... men jag vet att jag e så dålig på att hålla tyst... skulle nog inte KUNNA hålla det inom mig även om jag ville. fast jag e oxå en fegis...

• Vivs

Bianca (och ni andra) - jag kommer inte följa med på utekvällen, är bjuden på fester fem helger i rad..med start den helgen.

Lillen - usch, himla svårt att ge tips om sånt där. Men själv skulle jag ta upp det med sambon så fort han kom hem..

Jennifer är heeeelt hopplös! Hon vägrar sova nuförtiden.. Förut somnade hon kl 8 varje kväll, jag lade ner henne och hon somnade på en gång. Nu vägrar hon sova. När hon är trött lägger jag ner henne i sängen och då ställer hon sig upp på en gång och skriker.
    Samma på natten, hon står i sängen och skriker tills jag vaknar. Vill inte lämna henne så länge ensam för hon går omkring och ramlar ner med benen mellan spjälorna ibland, har fått ta bort spjälskyddet för hon tryckte ner det hela tiden.
    Har testat att låta henne sova mycket och lite på dagen, en och flera gånger... Blir snart helt tokig! Nu har hon inte sovit sen halv tre på dagen och vi har försökt lägga henne sen åtta.. Då sov hon iförsig i fem minuter men inte mer.. Någon som har nåt bra förslag vad jag ska göra??

• Björklöv

Lillen - Jobbig situation... fast jag hade nog tagit det lungt ändå. Det är lätt hänt att skicka sms till fel person. Och jag hade frågat mannen när han kom hem.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6