• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Pippil8

Huh! E har 40,5 grader och skrek otröstligt nu på morgonen i minst en halvtimme (har hänt en enda gång förut i hans lilla liv). Måste bara skriva av mig min oro. Sjukvårdsrådgivningen sa att jag skulle ge alvedon (gav ipren kl 02) och vänta till vårdcentralen öppnar. Det känns som en evighet till vårdcentralen öppnar, hoppas bara att det inte är svårt att komma fram på telefon också. Fy farao vilken oro när ens lilla barn är så sjukt!!

Nu har hans pappa buffat honom till sömns och jag törs inte somna om - sååå orolig!

• murgrönan

Pippl8: Usch och fy! Vad jobbigt att behöva sitta och vänta, stackars liten, och stackars er! Det är säkert ingen fara, men jag förstår eran oro! Hoppas ni får komma till VC för en koll nu på morgonen. Tänker på er!

Vilken tid och vart ska ni ses idag? Kanske på Kungsholmen
    Jag kanske kommer, min sambo ska jobba över och det blir så långa dagar. Först ska vi på ÖF och sjunga lite.

Grattis i efterskott Alex!

• Swenglish

pippi- hu! stackars er! hoppas du kommit fram till vårdcentralen nu!

Jag ses gärna på k-holmen, men har inga bra förslag på ställe.

• Plutten forever

vivs: nu har jag lagt till dig

pippil8: usch och fy vad orolig du måste vara!! Men du vet väl att det är mycket farligare för vuxna att ha så hög feber - barn får ju ofta uppåt 40 grader utan att det är någon fara. Men jag hade förstås också varit jätteorolig! hoppas du kommer fram snabbt ill vårdcentralen.

Igår och idag har alvin varit rätt oigenkännbar - jag tror det är tänderna i överkäken som kommer. Igår skrek han som en nyfödd med kolik, jag fattade ingenting.. Ingen feber. Men nu har han fått alvedon iaf, ifall det är så att han har ont.

Träff idag låter ju mysigt, men jag vet inte om jag vågar/orkar om plutten ska vara så sur. Bestäm plats och tid så kan det ju hända att jag dyker upp ändå som gubben i lådan.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

förresten så har jag blivit helt kär i de här barntavlorna (som man beställer med valfritt namn såklart). Jag vill ha två till alvins rum! Det ska han önska sig i julklapp!
    Här är mina favvosar:

www.isa.nu/shop/djungelkrabat-p-3.html

www.isa.nu/shop/familjen-p-80.html

www.isa.nu/shop/saganomsvante-p-15.html

Nu blir väl säkert det här inlägget bortplockat för att jag gör reklam eller något. Jaja...

• murgrönan

Hmm, är också dålig på ställen som är barnvagnsvänliga. Nä, bestäm något ställe ni (på söder eller vart ni känner) så dyker vi upp om vi orkar

Hm, de där tänderna ställer till det en del. Och de ska ju ha ganska många också! Känns som en lång period med gnäll och ont i mun. Synd om de små (och om oss ).

• Swenglish

Åh jag vet plutten, de är så fina! Bra ide med julklapp! ´Hoppas herr gnäll är borta idag!

finns det inte nåt bra ställe i västermalmsgallerian?

• Plutten forever

swe: Jamie är ju värsta konstnären ju, han kan säkert göra en jättefin Freddytavla alldeles själv! Vi vanliga dödliga får beställa en Isa-tavla

• Swenglish

Plutten- det är tanken! Nästa vecka är han ledig och då ska rummet fixas tjoho!

OK, har ingen nåt förslaaaag? Jag föreslår en tid iallfall. Klockan 1?

• Swenglish

Eller nån som känner sig gästvänlig och vi får alla komma dit? Tror inte vi blir så många. Ni hade mer än gärna fått komma hit men det ser ut som Jerusalems förstörelse tyvärr.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6