• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • bianca2

Förresten e jag GLAD _ har lyckats få konsertbiljetter både till Kent i november och The Cure i februari!!! Tjohooooooooooooo!!!
    Och snart e det Berlin o sen Thailand!!!!
    härliga sista månader på året (hoppas jag)

• Plutten forever
    Ni som ska till Sole: nu går jag ut och promenerar runt lite med A så att han får sova ordentligt innan han ska leka på öppna förskolan. Om någon av er andra kommer tidigare till söder, slå en pling så kan vi knata runt tillsammans. Och om ni ändrar tid eller plats, skicka ett sms så är ni snälla!
    Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Björklöv

Jag kommer INTE idag - har haft sömnkris här på förmiddagen så jag orkar inte krångla mig genom hela stan för att komma fram med en grinig Klara

• Lillenlillen

Men alltså FY har alla värsta jobbiga ungarna nu eller? Eller okej, inte Sole Hoppas verkligen du slipper, jag unnar ingen sömnkrångel!!

Plutten: TACK haha! Kul att du kom ihåg! Jag minns knappt hur det där var...

Swe: Jag blir mer och mer motiverad. Och som nån vis människa sa i en AW-tråd: Man kan inte "testa" AW:s metod fullt ut och sen ge upp, utan då måste man liksom köra, annars bara sabbar man för barnet och blir istället "mum & dad from hell". Men som sagt, jag börjar komma till en punkt när det är värt det, kanske för att jag är snobbig med min sömn?

Bianca: Bra då vet jag, ska gå in och kolla!

Björklöv: Usch usch, fy för krävande ungar alltså.....(!)

Vi var förresten på bvc för en extraträff idag för att hon inte äter men min tant sa att näää, det är INGET fel på Inez hon är bara mätt.. hahahah! Usch, orka garva men det gör jag!

• Sole

Lillen
    jag får säkert min beskärda del av det senare eller så blir han hugilan när han blir större

Tack alla tjejer för en jättetrevlig em! God lucnh fick vi också för 30 kr

Björklöv
    åh jag tänker ofta på dig och sömnproblemen, hoppas det ordnar sig snart!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

bianca
    låter som ett härligt slut på året! jag vill också åka utomlands i vinter men vi får se ifall det blir av...

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

Lillen: jag har oxå en "inte-gnällunge" för tillfället! tvärtom oftast superglad o sover bra. men jag lär väl få äta upp min aord, brukar vara så

Lillen igen: vad exakt går AW's metod ut på? (jag läser ju inga utvecklingsböcker eller så jag frågar ju alltid er)

själv har jag haft en härlig dag på stan m kompisar. köpt 30-årspesent. ska på fest i helgen!!!

KUL imorgon!!!

• Swenglish

Lillen- usch säg inte så, tänk om vi sabbat F för att vi gav upp! Nä men vi pallade verkligen inte att höra honom skrika i 40 minuter bara fär att AW tycker att de inte behöver äta på natten. Hoppas det går bättre för er! I sånt fall rekommenderar jag boken och DVDn för man ska vara ordentligt påläst innan man börjar för man får inte tveka en sekund när man kör. Hoppas det går bra för er! Du får rapportera sen!

TACK Sole för mycket trevlig eftermiddag med lunch! Och tack ni andra för härligt sällskap!

Björklöv- hoppas att K får sova ordentligt inatt! (Och du med förstås!
    ANG. MORGONDAGENS SOPPTEATER: Det finns en extra biljett för min granne som skulle med har blivit sjuk! Så om nån av er vill hänga på eller har nån kompis (barn upp till 9 månader) så säg till!

• Plutten forever
    Sole, Swe, Frill och J79: Tack för en trevlig eftermiddag! Alvin somnade direkt när vi kom utanför porten, lilla tröttis... Och jag glömde ju att jag skulle visa den där broschyren från bibblan. jaja - nästa gång!

swe: jag följer alltså inte med imorgon, du såg kanske det på facebook? Men tack för erbjudandet iallafall!

Lillen: Du får gärna låna min AW-bok + dvd "Sova hela natten". Swe har den, men hon är nog klar med den (eller?)

Björklöv: Synd att du inte kunde komma med, hoppas du fick ta igen dig med lite sömn iallafall! Och hoppas att natten som kommer blir bra!
    Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6