• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • bianca2

Björklöv igen: har tänkt lite mer på det här m egentid. Tror det e superviktigt. själv simmar jag 2 ggr i veckan m min syster o det e såååååååååå skönt.
    jag har i och för sig varit borta massa kväller o även ett par nätter så det känns nu helt naturligt. och det e bra för a att få va m sin pappa.

• majlinsa

Vad är sova hela natten ni pratar om?
    W vaknade fyra och bestämde sig för att nu är det morgon.. tjena

• Plutten forever

Björklöv: Vad bra, grattis! Vad glad jag blir för din skull. Men även för Klara och Willes skull, de behöver också egentid tillsammans! Roligt. Och kör, har du sjungit i kör tidigare?

Frill: Vad hurtig du är! Jag gick också heeela vägen hem, duktigt va? På vägen tog jag en sväng in på lindex där A fick en jättesöt rödvit-randig pyjamas. Han ser ut som en polkagris i den, sött!

Sole: Vad bra att du kollade upp det! Jag vill gärna gå på bibblans babysång. Inbillar mig att det är mindre stimmigt och stojigt än på ÖF...( alltså den i Bleckan, inte hos Sole )

Bianka: kul med konserter, jag är sotis!

Även idag vaknade A kl 6.20, är det en trend? HUrra i så fall! Och han har sovit jättebra, vaknade bara en gång (kl 03) och somnade snabbt efter mat.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever
    Just det, jag behöver smakråd!
    Vi (eller framför allt JAG) håller på att göra iordning Alvins rum. Målar och fixar... Hur som helst så har jag tänkt att schblonmåla alfabetet på väggen, och igår köpte jag färg till det. Men på vägen hem kom jag på att jag ska måla bokstäverna A,L,V,I och N i en annan färg Så att Alvin kan peka på och lära sig bokstäverna i sitt namn! Kul va?
    Men vilken färg ska de varaÅ Väggen är ljusgrön och resten av alfabetet ska vara lila. Vilken tredje färg passar till det?
  • majlinsa

Ålutten: vilken rolig idé.. målar du på fri hand då eller?
    kanske en mörkare/ljusare grön eller lila?

• Sole
    Björklöv
    vad trevligt för dig med en kväll på egen hand och skönt att det gick så bra!
    är nog nyttigt för alla parter

Lillen
    håller tummarna för er idag!

sovtider
    Nu är det andra dagen på raken V vaknar efter halv åtta på morgonen, hoppas det håller i sig! Dock har han vaknat helt förtvivlad 2 gånger inatt och allt har blivit jättebra så fort han fått nappen.

Plutten
    ska bli spännande att se hur det blir i Alvins rum sen, man blir ju jätteinspirerad ju!

Swe
    L tyckte det var e jättebra idé med databord i hallen!

Murgrönan
    här är det också lite kämpigt med maten, det tar en väldans tid innan han börjar äta, kniper som sjutton med munnen i början fast jag vet att han gillar det. sen ska han hålla mig i handen hela tiden vilket gör att även jag blir tokkladdig
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Sole
    babysång på bibblan medis
    ska vi prova på fredag kanske?
    det är dålig tid egentligen, precis när V äter lunch men det går säkert ändå!
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

murgrönan: jag tänkte måla med schbloner, det är ju enklast. Jag skriver ut bokstäverna i det typsnitt och storlek jag vill ha, skär ut dem med skalpell, sätter på väggen och "duttar" med en svamp, det är enkelt och blir fint!

• Plutten forever

majlinsa menar jag! inte murgrönan Generad Jag läste lite slarvigt...

• murgrönan

Plutten: Om du ska måla bokstäverna med en mörkare lila så är jlusgult en fin färg att kombinera med. Grönt, lila och gult låter fint ihop. Vi har målat en grön fondvägg i Stellas rum och sen har jag målat en gren med löv i GULD. Blev också himla fint!

Vi ska också göra lite mysigare i S rum. Jag håller på att fundera på olika lösningar. En myshörna ska det definitivt bli, med mysbelysning och en bokhylla.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6