• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • bianca2

det här kanske låter smörigt men lillen o swe - jag tror ni blir snygga hur ni än klipper er!!!
    och jag håller m er andra - ni är bäst!!

• Plutten forever

swe: ja, Hipps pasta med broccoli han A också ätit, med glädje! Och han gillar även blomkål. Så hoppas, hoppas att han gillar min hemlagade lika mycket Det blir lunchen imorgon (blev en portion till frysen också)

frill: mysigt sätt att somna! Undrar just hur många pussar A får på en dag? Helt galet många... man får passa på medan han inte säger emot!

bianka: ja, vilken smöris du är! Men jag håller med. Klipp er! Jag vill också klippa mig. Ska göra det SNART!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

godmorgon! Idag kommer min syster från london så jag är så glaaaaaaaad! (trots att A vaknade två gånger i natt och ville upp kl 5.30)

Jag tänkte bara tipsa om en grej som är jättenekelt att göra. Hemmagjorda leksaker alltså.
    Ta några 50 cl-petflaskor. Ta bort ettiketterna. Fyll en med tex en näve pärlor (jag hade inga så jag tog makaroner), fyll en annan med hälften vatten, lite olja och lite karamellfärg, fyll en tredje med tex färgglada fjädrar. (man kan fylla med vadsomhelst som är kul och gärna låter) Och skruva åt korken HÅRT, gärna med superlim i gängorna. Blir jätteroliga "skallror" till barnet. Alvin är helt galen i sin flaska med makaroner, den rasslar så roligt

Dagens pluttmortips!

Vad ska alla göra idag/ i helgen då? Något roligt?

• Sole

godmorgon!

idag har jag ev lunchplaner med två kompisar och så ska jag och V hälsa på mamma på jobbet som inte blev av igår.

Pluttmor
    tack för att du mailade över bilderna, de är så fina!!

*Viktor född 2007-03-18*
  • murgrönan

Skönt att ni är tillbaka! Konstigt att tråden bara försvann...hmm!

Håller med om att det är skönt att ha er. Så mycket bra tips och råd, peppning mm som jag fått här har jag inte på långa vägar fått på BVC. Jag tycker att allas små är riktiga sötisar, riktiga praktexemplar!

Plutten: Bra tips på leksak! Jag har tänkt tanken många ggr, men nu ska jag ta tag i det, superenkelt!
    Ha det så mysigt med din syster i helgen. Själv ska jag till Rosendal med BVC-mammorna idag. I helgen blir det trädgårdsarbete.

Plutten igen: Har du lagt in receptet på pastan med broccoli någonstans? Har sett dig i mattråden, är där och tjyvar recept lite då och då. Om inte kan du kanske skriva det här?

Jag vill också klippa mig!!!!!

• Plutten forever

murgrönan: nu har jag skrivit receptet i recepttråden.

• ABC08

Plutten-bra med tips om leksaker man kan göra själv, lätt att tänka att man måste köpa färdiga. Ska nog ta en vända till Panduro hobby nån dag och se om man kan pyssla ihop nåt mer.

Oj va biosugen jag blir av det här vädret. Hur var det med barnvagnsbio, nån som skulle gå på det? Kanske i nästa vecka?

Murgrönan- Lustigt, vi tänkte också åka till Rosendal med bvc mammagruppen, men i det här vädret gör vi kanske nåt annat.

• Swenglish

Godmorgon! Här kommer jag och klagar om dålig natt igen, F vaknade 12, 03 och 05 och hade långa omsövningar varje gång som ändå slutade med amning innan han blev nöjd. Suck. Jaja, det är freeeedag iallafall! Imorgon ska jag ut och äta och drick öl med några kompisar, första utekvällen utan barn sen F kom!
    Idag tror jag jag håller mig hemma, kanske tar en promenad med returpapper med F i nya Ergon (som jag redan är helt kär i!). Exciting stuff.

• Ginger6

Godmorgon! Eller sådär god iofs...DE lägger nya plattor på gatan utanför mig...det låter o luktar APA!! Jonathan sitter och ser konfunderad ut...Men vad som är mysigt är att han sitter o leker numera, helnöjd o glad, riktigt mysigt! Jag plockade fram en Baby rainmaker som legat i leksakslådan, påminner nog om dagens leksakstips... Tack för det Plutten! Swe, tråååkig natt igen alltså, om det är nån tröst har jag också varit uppe varje timme från 01 ungefär...puh! MEn är inte så farligt trött, än i alla fall! Första tanden har äntligen spruckit fram i underkäken, en liten liten tagg, men ändå, så sött!
    Ergo alltså? Jag funderade just på att börja använda Mobywrapen som jag aldrig använt. DEtär ju rätt tungt att dra runt 10 kg bebis. Roligt med Bug Sole, jag är fortfarande supernöjd o har Cameleon. Kram på er!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6