• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Björklöv

Nyss var det lite sura tongångar från spjälsängen (försöker få K att sova lite juh!) och när jag kommer dit ligger busfröt likt Pippi Långstrump med fötterna på huvudkudden Sova, nej tack! Busa, ja tack! - säger Klara just nu!!

• Vivs

Björklöv - känner igen den där sovställningen! Ibland somnar J så på kvällen, då får hon ligga så hela natten..

Igår var vi på hem & villamässan, J hängde i babybjörnen och skrek bla-bla-bla i 3 timmar! Sen däckade hon, helt slut

Ginger - vad trist med infektion. Hoppas det snart går över!

Idag är jag bara hemma, skönt ibland när det regnar tycker jag.

Kul att höra hur alla inreder sina barnrum, jag har ett gäng planer för Jennifers blivande rum. Mycket färger gillar jag med!

• Plutten forever

swe: vad roligt med de gamla trådarna, jag skummade lite i den första, där Frill skrev att hon snart skulle på ultraljud med inte ville veta könet Vilken evighet sedan det känns som!!

bianka: du kan prova patapungen också nästa gång vi ses, så kan du känna efter vilken som verkar bäst. Jag tror att ergon är lite bättre (och lite dyrare) men jag tycker att min är jättebra också! Igår tex sov Alvin i en timme i den, det var inte så värst tungt alls (jo, i slutet kanske) och han väger ju 11 kilo...¨

björklöv: haha, jag läste slarvigt, tyckte du skrev: nu kom det lite sura tonåringar från spjälsängen...
    Alvin brukar också sova lite kors och tvärs och hursomhelst i sängen. vilka knasbollar...

vivs: satt J i babybjörnen i 3 timmar måste din/din mans rygg ha kännt sig lite krokig efteråt... J kanske inte väger så mycket?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Hellur

Hej tjejer!

Är nyss hemkommen från en långpromenad och lunch på söder.
    Vi skulle till biblioteket vid 10 i morse med mammagruppen men vi stod där men ingen bibliotekarie... var en där men hon visste inget och sa att hon som skulle hålla i det varit sjuk i två veckor. Grrr. Varför har inget meddelat oss?

Då gick jag och två till runt Trekanten sedan över till Söder och längs Årstaviken bort till Skanstull där vi åt lunch i Ringen. Tog sedan bussen tillbaka till Hornstull och gick därifrån. Känner mig duktig

Ginger, ABC08, Sole - Följer gärna med på barnvagnsbio!

• Hellur

Idag fyller William 6 månader! Grattis William

• Zul

Jag går oxå gärna med på barnvagsnbio, vilka dagar är det ABC80?

Emma3: har samma fundering som du om vi ska flytta A till eget rum, men tror vi väntar. Hon sover oxå hela natten, så störs inte så mkt, bara några gånger före 11 hon skriker, men det kan ju ändra sig...

Har alla bytt till sittvagn förresten?

Tack för tipset pluttmor, ska genast tillverka en sån leksak! Agnes är besatt av böcker och tidningar. Ger henne hårda barnböcker hon kan bita i. MEn hon har inga tänder på G alls än!

• Vivs

Plutten - J väger bara 6,5 kg och det var min sambo som hade henne på magen så det fungerade bra

Grattis William!

• Sole
    plutten
    ha ha du skrev pataPUNG

Björklöv
    jag tyckte det lät som Anna och josefin sa patapung igår när de pratade om selen, därav skämtet

Hellur
    grattis till William idag!

nu ska jag packa inför helgen, hoppas ni får en jätteskön helg!!
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Lillie74

Grattis William! Filippa fyller sju månader! på söndag, det går så fort.

Jag hänger också gärna med på bio! Har hört att det är en fördel om det är en film med text eftersom det kan vara svårt att höra vad de säger för alla bebisar som låter.

En fråga, varför har ni patapungar och ergos istället för babybjörnen, är det för att era barn är tunga eller finns det andra fördelar?
    Vi ska ju liksom Bianca åka till Thailand och funderar också på om man skulle investera i en sån som ni har men om det är för den sakens skull så kan vi lika gärna ha kvar babybjörnen eftersom hon inte väger så mycket.

En till fråga, är det någon som har en sjal eller liknande där man kan ha barnet på höften? Funderar på om det kan vara ett alternativ på planet när hon ska sova i famnen, lägga henne i sjalen så man inte behöver använda armarna.

En sista fråga, är det någon som har en så "påse" som man kan sätta på stolar så blir det som en barnstol? Är de bra?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6