• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • bianca2

swe o pluttmor: snällt! provar gärmna

sole mfl: JAG VILL JU OXÅ M PÅ BIO!!!

nu har vi babysimmat o ätit veggo-korv. snart blir det idol m chips

• Zul

Ni som ska resa: verkligen bra tänkt att ta med Babybjörn/sele. Vi hade INTE med den, saknade den verkligen. Det kändes som vår Emmaljunga var en riktig pansarkryssare i de smala gränderna. Fransmännen tittade förundrat på vår enorma vagn, deras är betydligt mindre... Skulle oxå vilja byta till en bugga, Sole.

• Swenglish

Grattis William!

Lillie- jag har läst att Ergo/Patapum är bättre för barnet också, eftersom de avlastar bättre (Barnet sitter i grodställning istället för att hänga med benen) Fördelar för bäraren: den har bälte runt höften, vilket gör att vikten fördelas över höften istället för axlarna. Man kan bära både på magen och på ryggen (med Ergon dessutom på höften). En i min BVC-grupp har en sån stol-påse och hon tycker den är jättebra!

• majlinsa

Lillie74: vivar 10 dagar i tyskland och den onödigaste prylen som var med var vagnen ;) Jag använde mobyn och en mei tai, jag gillar mobyn för den är mysig och W sover bra i den. mei tain är bra tex att gå i affärer och w var vaken och kollade runt..
    Ibland tog jag til mobyn och knöt på stolar.. vanliga stolar och ibland på barnstolar då de hde ett väldigt stor mellanrum bak

• Björklöv

Lillie - Som swe skriver så avlastar ergo/patapum bättre - både för barnet och bäraren. Vilket innebär att man kan använda ergon/patapumen betyligt längre till skillnad från BabyBjörnen som barnet växer ur vid 10 kg (eller tidigare!!!) Längre gäller ju även tiden man bär iom avlastningsbältet...

Ringsjal skulle kunna vara en smart lösning på planet, den har man över ena axeln och så kan barnet ligga, sitta på höften eller på magen i sjalen. Jag har en som du skulle kunna få testa och se om det kan vara nått för dig!

• Lillenlillen

Lillie: Jag är dålig på det där med sjalar men jag ska sy en sån där hmm.. mei tai? Nej nu vet jag inte om det är en sån men en rätt enkel syr jag av typ 3 meter diagonalvävt bomullstyg... Angående sack n seat som sätts på stolen så köpte min mamam en sån som vi lämnade tillbaka för barnet sitter liksom nere vid stolssitsen = komme rinte alls upp till bordet. Gjorde inte i vårt fall iaf. Men om man har lågt bord och höga stolsryggar kan man nog ha sån istället för barnstol. Lycka till i jagandet

Björklöv: vilken är det jag syr?? *förvirrad* Behöver förresten mer info om hur jag ska sy om du kan hjälpa snälla!

• Björklöv

Lillen - Du ska sy en mei tai! Helt rätt i första läget Det mönster jag använde mig av till min är denna:
    www.umedalen.ac/ba2020/sybeskrivning.html
    Skulle jag sy en till, vilket jag funderar starkt på, skulle jag ändra måtten lite, framförallt höjden på ryggdelen

• Plutten forever

Å! Swe och alla andra! Nu har jag läst massor i tråd nr 3 och 4, åååå vilken nostalgi! Jag dööör! När jag satt och läste runt "mitt" datum (15 mars) fick jag världens puls av spänningen, hur knäppt är inte det? Som att jag inte visste vad som skulle hända? Och det allra sista inlägget i 3:e tråden är när jag skriver att Alvin fötts.
    Sen började jag läsa i 4:an, och Sole - du skriver massor den 17 mars, och så vet ju jag att V ska födas nästa dag, men det vet liksom inte du! (när du skrev alltså) Hemskt spännande ia llafall!
    Men nu ska jag gå och sussa, Dan är på årliga jobbfesten så jag ska upp med tuppen imorgon (plutten alltså) imorgon.

Fortsätter att läsa imorgon.... i gamla trådarna alltså... godnatt på er.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Frill

Halloj, skulle bara kolla in här innan jag gick och la mig, men sen fastnade jag i tråden när Adam föddes Så jag har inte läst ikapp.
    Hoppas ni har haft en trevligt fredag. Vi har haft en ganska gnällig dag i stillhet i hemmet, men haft kompisar här på höstmiddag nu ikväll så jag är nöjd.

• bianca2

God morgon!
    Inatt har A sovit 19.30-07.30 utan att vakna synd bara tt man själv inte gick o la sig samtidigt
    Killen får sovmorgon idag. Han har jobbat så sjukt mycket den här veckan o e helt slut + att jag ska på 30-års fest ikväll och vill inte bli väckt imorgon bitti
    Önskar jag hade lite mer mammapengar - e grymt sugen p åatt åka in till stan o shopa!!!
    kram på er o ha en mysig lördag!!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6