• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Swenglish

Åh Bianca vad jag är avundsjuk på dig! Inatt har F haft en likadan natt som igår, dvs vaknade 12, 02.30 och 05 och behövde ammas för att somna om. flaskan tar han inte. Nyss när han skulle somna igen försökte vi faktiskt med napp, men den ville han inte heller ha. Jag blev trött på allt och stampade ut ur rummet och lämnade J och F åt sitt öde. Han blir nog buffad till sömns nu. Vad ska vi göra? Jag skulle ju ut ikväll första gången! Känns lite jobbigt att vi kämpade så för att få amningen att fungera och nu när jag skulle vilja trappa ner så går inte det utan jag får istället amma mer än nånsin!

• bianca2

SWE - usch, jag känner med dig. Tyvärr har jag ju inte såmånga superbra råd. vet inte riktigt vad vi gjort så att A sover så bra. Fast om han vaknar på natten - vilket han ju självklart gör ibland - så får han aldrig mat. vi kör inte As mettod utan vi tar upp o vaggar honom. jag ligger i soffan A ovanpå mig. kommer inte ihåg om det blev protester när vi började m det o slutade att ge mat. men nu äter han aldrig inna 07 (oftast får han första mål mat vid 08) och det funkar. för mig är det ok att plocka upp o karam honom o vagga honom de gånger han vaknar på nätterna. det händer ju mer o mer sällan.
    kram på dig!!!

• Björklöv

Swe - Önskar så att jag kunde komma med nått jättebra tips Förstår att du stampade ut ur rummet, man känner sig så hjälplös och less när ingenting fungerar. Det är övergående, en liten tröst jag vet :-/ Har du testat en pipmugg istället för nappflaska?

Här har tröttmorsan gjort bort sig och haft K sovandes vid bröstet nästan hela natten Blir så arg på mig själv Det som var påväg åt helt rätt håll. Nåja, det får bli bättre ordning i natt. Försvarar mig med att K somnade direkt efter kvällsgröten (nästan så att hon somnade i gröten )

• Plutten forever

swe! Jag lider med dig - fattar verklgien det där med att bara gå ut ur rummet, till slut orkar man bara inte. Och så jbbigt som du säger, att du kämpade så himla mycket med amningen och nu går det inte att sluta...
    När jag hade det som intensivast med amningen (dvs precis innan jag slutade, då fick jag amma mer än någonsin, eftersom det inte mättade längre) kände jag mig väldigt låst och kunde inte alls gå ifrån A. Inte för att det hjälper dig att jag säger så. Men det kanske går bättre med flaska om bara Jamie är hemma och inte tuttarna finns i närheten? Fast vad läskigt att chansa. Usch, jag har inga tips! Som Björklöv sa, ha du testat med pipmuggen? Fast visst fick inte F i sig något ur den förut? Jag håller tummarna för dig och din utekväll idag hursomhelst. kram!

Björklöv: det där känner jag ockåså igen - man blir så ARG på sig själv när man ammar hela natten fast man bestämt sig för att INTE. Men när man är så trött så fungerar inte hjärnan som den ska... kroppen bestämmer liksom, och den vill ju sova. Alltså ammar man.

Nu ska jag snart ut och träffa min syster som är på blixtvisit från london - hon kom igårkväll och åker imorgon på dagen. Ikväll ska vi ha middag här hos oss, vi blir 14 pers. Hua!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Swenglish

Tack för stödet! pipmugg funkar inte heller, men ska fortsätta att försöka. nappen tittade han på en lång stund och började sedan tugga på den, han fattde ingenting... jag går ut ikväll som planerat, vi trattar i honom massor med gröt och så ammar jag precis innan jag går, då SKA han klara sig ett bra tag. J får kämpa. Sen tänker jag sova på soffan med öronproppar och amma högst en gång i natt. nu ska jag prova att pumpa ur lite och se om det funkar med flaskan då!

• Frill

Åh Swe, vad jobbigt. Men jag tror på din utekväll! F HAR ju ätit ur flaska förut. Äter han gröt eller nåt annat lite mer nu? För i så fall kanske J kan ge det som en sista utväg om han vägrar ta flaskan när du är borta.
    Och om ni är i stan så hinner du ju ta dig snabbt hem igen OM det skulle behövas.
    A hade också några nätter nyss när han vaknade oftare igen, och jag funderade på om han kompenserade amningsvägran dagtid med att amma järnet på nätterna. Men det gick över på några dar av sig själv. Hoppas F också slutar med sina vaken-nätter och hoppas att du får en skön kväll med kompisarna!

Vi har tagit det luuugnt idag. Kom just hem från en långpromenad bland villorna i Enskede. Och nu ska jag nog ta itu med långprojektet att "lägga Adam på dagtid".

• Pippil8

Hej, hej, har fortfarande inte läst ikapp sedan vi var i Turkiet.

Swe - blä vad jobbigt!!! E har vaknat typ EN gång per natt senaste tiden och jag är TRÖTT. Så du måste vara mycket tröttare. Varför vaknar han tror du? Det är ju det man ältar och ältar...

Såg att ni diskuterade bärsjal/sele på resa och vi hade verkligen nytta av vår Ergo när vi var i Turkiet. På flygplatsen, i stan osv. Verkligen nöjd med den.

Nu är M på konferens i fem dagar och jag är hos mina föräldrar över helgen. Det är mysigt men jag saknar M och jag undrar om inte E gör det oxå.

Förresten var det inget fel på vagnen den här gången, bara jag som var lite klantig... Skönt!

• Pippil8

Äh, fattar inte hur jag ska hinna läsa ikapp. Har strö-läst lite

Wow Bianca - Kent och Cure, jag blir SÅ avis!!! Jag ÄLSKAR Kent och gillar Cure.

Swe - har du köpt en Ergo? kul! Beställde du förresten nåt från Kiwi-kid? Gick det bra?

Hmm, mina föräldrar gillar verkligen E jättemycket, men de erbjuder sig inte precis att ta honom på morgonen eller så så att jag får sova. Gör era det? Eller ber ni dem?

Nån som har lust att käka tidig lunch i Sickla på tisdag eller fika på eftermiddagen?

• Swenglish

Ja gröt äter han gärna, så det får han nu. Sen ammar jag honom det sista jag gör. Pumpade ur 60 ml nyss, men det ville han inte heller ha. Men det finns iallafall i kylen nu, alltid kan man ju mata honom med sked. Fast jag tror inte han är hungrig när han vaknar på natten, för han äter så kort stund och lugnar sig på två sekunder. I värsta fall får val J lägga honom i vagnen och dra runt på den ett tag. Som du säger Frill kan det ju vara nåt övergående. Idag åt han en halv burk Hipp till lunch, så det går framåt med maten! Vad räknas som en portion egentligen?

Pippil8- skönt att vagnen inte var trasig! Dina föräldrar kanske inte "vågar" be att få ta E? Är supernöjd med Ergon! Men måste fråga dig om det sitter en ring på varje axel, där man ska trä huvudstödsbanden igenom? Min har bara en ring på ena axeln? Beställde inget från KiwiKid för jag orkade inte vänta typ tre veckor som jag har hört att det kan ta, köpte en Skiphop saddlebag på tradera, rätt dyr men perfekt storlek och den var oanvänd! Lunch/fika i Sickla låter bra!

• Frill

Sådär då har det gått en timme och A har FORTFARANDE inte somnat. Eller han har somnat typ 3000 gånger men direkt börjat gnida sig i ögonen igen, gny, tystna, börja gråta, nästansomna... Nu fick E byta av mig men snart har väl A hunnit bli hungrig igen och kan inte sova för det. Tur att det är lördag

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6