• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Pippil8

Kul att det är några som hänger på på tisdag. Eftersom M är bortrest så behöver jag lite vuxenstimulans...

Bianca - jag har ju börjat jobba en dag i veckan nu och det är rätt trevligt! Men jag tror det blir jobbigare att jobba heltid och komma hem när E bara har någon timme kvar innan sovdags.

• Lillenlillen

Kemikalier i Natusan.. Uss uss! Jag använder sköljmedel (sensitive) till en del av hennes kläder med *syndare*, fastän man kanske inte borde. Och sensitive-tvättmedel. Jag tycker om när det doftar gott om bad och tvätt och jag tror inte det är farligt med sköljmedel och barnduschcreme! Fast vi har sån babywash som inte doftar mycket alls, bara lite bebis. Jag tänkte innan Inez att jag skulle göra allt som är "rätt" men har insett att om man ska tänka på alla "risker" så blir man lätt snurrig och dessutom utmattad (typ laga all barnmat själv, bara köpa de produkter som fått bäst i test, bara tvätta babyrumpa med vatten osv..). Det finns nog med saker att tänka på ändå! (tycker JAG)

Gör ni som ni trodde att ni skulle när ni fick barn?

När det gäller smink, hudprodukter, schampo etc. är jag precis tvärtom mot vad Bianca och Swe skrev, jag köper 90 % dyra grejer. Handlar nästan bara parfym och rengöring på resor men smink på Face o de andra. Köpte bara på H&M när jag var yngre men jag tycker bara de går sönder när jag (klant) tappar dem i golvet och pudrar i handfatet och skuggorna ramlar från ögonen ner på kinderna. Och i längden känns det verkligen billigare att handla kvalitet (om man håller reda på grejerna förstås!) Man kan ju knappt ta slut på ett Clinique-puder! Fast mascara köper jag på H&M för de ska man ju byta så ofta att det inte spelar nån roll vilket märke man köper (knappt).

Oj oj, långt om smink.. Känns som jag just pratade mer om annat än barn än jag gjort på ett halvår

Bianca: I SO hear you när det gäller jobbandet!

• majlinsa

Jag började att jobba lite smått när w var 3 månader redan.. det vart min egentid och jag gillar den tiden skrapt

• Swenglish

Lillen- du har helt rätt ang att det finns för mycket saker att tänka på! Dagens föräldrar (läs: jag) läser för mycket och vet för mycket vilket innebär att de oroar sig för mycket. Jag gör absolut inte allt som jag trodde jag skulle göra, samtidigt som jag oroar mig för allt möjligt är jag också mer realxed, hur nu det hänger ihop. Och det stämmer med Cliniquepudret, jag har ett och det tar typ aldrig slut! Fast nu vill jag ha ett nytt.

• SanniXx

Ida har ju då inte så många hårstrån på huvudet, men här använder vi Weleda i allt. Krämer, tvål, badolja m.m. Dyrt, men luktar jättegott och är bra!! Tvättar hela henne med tvålen..
    Smink. När jag har något så är det från body shop..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole

halloj!

då är man hemma igen efter en härlig helg!

swe
    jobbigt att F inte tar flaskan, jag har tyvärr inga bra tips. bra att du gick ändå och lät Jamie ta det, man behöver en paus emellanåt.

bianca
    jag längtar också efter vuxentid och det ska bli kul att börja plugga i vår.
    igår bestämde vi iallafall att vi ska iväg en månad till asien i februari innnan skolan börjar.

ni som ska till thailand, hur länge ska ni vara borta och vart ska ni åka?

Pippil8
    Zul
    Frill
    sole

jag hänger nog med på bio på onsdag också...

*Viktor född 2007-03-18*
  • murgrönan

Stella har blivit lite förkyld så jag kan inte följa med i morgon eller på onsdag, vill ju inte smitta era små. Det blir tyvärr några innedagar. Trist med solen strålande utanför fönstret. Men en liten promenad nedbäddad i vagnen klarar hon nog av.

Jag blev så glad i fredags! Jag har ju funderat på åkpåse i flera veckor. Vilken sort jag ska köpa och våndats över hur dyrt det är! Så var jag hemma hos en kompis som har samma vagn (Emmaljunga), och hon frågade varför jag inte gör som hon, gör om mjukliften till en åkpåse!!!! Daaah! Har helt missat denna finess! Ni andra med Emmaljunga, ni visste det säkert, om inte har ni fått ett smart tips här Man tar bara bort alla hårda detaljer och vips, en åkpåse! Smart värre!

Läste också i tråden från tiden vi började föda. Vad lite vi visste Men vad bra det blev!

Använder bara babyolja till Stella, trots hår.

• Hellur

Pippil8
    Zul
    Frill
    sole
    Hellur

Även jag hänger med på bio på onsdag.

• Hellur

Murgrönan - Trist att S är förkyld. Har gått igenom det där redan, är så trist och långtråkigt att vara hemma mycket. Samtidigt som de blir kinkiga och det är inte lätt att ge dem näsdroppar...
    Hoppas hon mår bättre snart!
    Visste om det där med Emmaljungas mjuklift, det är smart. Men vi köpte en åkpåse i alla fall.

Oj vilken diskussioner om smink, tvättmedel, barnolja osv. Är som många andra mammor, läser för mycket och tar åt mig alldeles för mycket. Parfym och mascara köper jag när jag eller någon annan reser och "allt annat smink" köper jag väldigt sällan. Fick en sminkkurs på Make up Store av E förut och använder det smink man fick "plocka" med sig. Hade tänkt köpa lite mer olika färger men är så svårt tycker jag. Men köper nog "dyrare" för tycker det är bättre produkter.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6