Kemikalier i Natusan.. Uss uss! Jag använder sköljmedel (sensitive) till en del av hennes kläder med *syndare*, fastän man kanske inte borde. Och sensitive-tvättmedel. Jag tycker om när det doftar gott om bad och tvätt och jag tror inte det är farligt med sköljmedel och barnduschcreme! Fast vi har sån babywash som inte doftar mycket alls, bara lite bebis. Jag tänkte innan Inez att jag skulle göra allt som är "rätt" men har insett att om man ska tänka på alla "risker" så blir man lätt snurrig och dessutom utmattad (typ laga all barnmat själv, bara köpa de produkter som fått bäst i test, bara tvätta babyrumpa med vatten osv..). Det finns nog med saker att tänka på ändå! (tycker JAG)
Gör ni som ni trodde att ni skulle när ni fick barn?
När det gäller smink, hudprodukter, schampo etc. är jag precis tvärtom mot vad Bianca och Swe skrev, jag köper 90 % dyra grejer. Handlar nästan bara parfym och rengöring på resor men smink på Face o de andra. Köpte bara på H&M när jag var yngre men jag tycker bara de går sönder när jag (klant) tappar dem i golvet och pudrar i handfatet och skuggorna ramlar från ögonen ner på kinderna. Och i längden känns det verkligen billigare att handla kvalitet (om man håller reda på grejerna förstås!) Man kan ju knappt ta slut på ett Clinique-puder! Fast mascara köper jag på H&M för de ska man ju byta så ofta att det inte spelar nån roll vilket märke man köper (knappt).
Oj oj, långt om smink.. Känns som jag just pratade mer om annat än barn än jag gjort på ett halvår
Bianca: I SO hear you när det gäller jobbandet!