• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • bianca2

Hej!

har xå haft en dum natt. a vaknade till vid 02. ibland gör han ju det menjag brukar ju oftast kunna krama om honom så somnar han om på en gång men inatt tog det två timmar!!! sen sov vi till 08.30 och den från 09.15 till 10.00 är ändå helt slut. och jag som ska träffa kompisar o dricka öl ikväll...

jag ses oxå gärna imorgon men efter 13. kan ni då?

• Swenglish

Och Hellur vill också hänga imorgon såg jag nu, missade det, sorry! Skoj skoj! Vi kan kanske vara hos mig!

Träff hos Swe imorgon torsdag (typ lunchtid, 11-12 eller nåt?)

Swe (ja, jag tänkte också komma! )
    Sole
    Hellur

• Plutten forever

swe: ja, vi är ju bäst! och jag tänker också att vad trist för Alvin om han inte fick träffa några andra barn i hans ålder! Just nu kanske de inte bryr sig jättemycket med snart kommer de ju börja leka tillsammans. Eller slå varandra med spadar i sandlådan, vad vet jag...

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Swenglish

Bianca- oj, 2 timmar! Vad gjorde du/ni då? Grät han hela tiden? Jag har försökt att vagga F men han verkar inte gilla det alls. Det enda som hjälper när han är riktigt ledsen är att amma...

• bianca2

Träff hos Swe imorgon torsdag (typ lunchtid, 11-12 eller nåt?)

Swe (ja, jag tänkte också komma! )
    Sole
    Hellur
    Bianca2 - ev!

swe - jag låg i soffan o gungade o vaggade honom. men tillslut gav jag upp o gav honom välling. han svepte det direkt men det hjälpte inte. tillslut somnade han på mig i dubbelsängen. han ville verkligen ligga nära gulligt men just då var jag inte så road...

• bianca2

nä, han grät INTE. det var ju det som var problemet. han var glad o ville leka. men jag hade bestämt mig för att inte prata utan visa att man ska somna om...

• Sole

jag tycker också om att umgås med er och har faktiskt även prioriterat er några gånger, så kan det gå när man är så poppis och alla vill umgås skojja bara!

idag fick V hemgjord fiskgryta på sej, sötpotatis, morot, persilja och lite hel svartpeppar som jag la i en sil. Det belv nog godkänt trot jag, han är ju lite allmänt kinkig med maten även om den går ner! Fruktpuren är nog den enda han äter utan diverse missnöjeljud

Träff hos dig imorgon låter kanon swe!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Pippil8

Vilken mästerkock du är Sole! Det lät riktigt gott, jag skulle kunna äta en sån portion jag med Utan missnöjes-ljud, jag lovar

Jag jobbar ju på torsdagar, annars hade jag gärna hängt lite mer er.

Jobbigt med nätterna för många. Här är det inte så farligt, han vaknade bara en gång i natt kl 02, åt jättemycket och ville sedan leka. Men det hade jag ingen lust med så jag la honom i hans säng och han somnade om själv. Skönt. Sedan kom M hem vid 3-4-snåret och då vaknade jag av det. Känner mig ändå piggare nu när jag vet att M är hemma och jag inte behöver ta kvällarna själv.

ABC - hur är det nu, sover G i egen säng? Sover han oftast bättre sedan han flyttade till den? Bara nyfiken på hur bebisar funkar.

Idag ska vi på 6-mån-kontroll, lite sent. Ska bli roligt se vad grodan väger, hur lång han är och vad mer de ska kolla.

• Swenglish

Kors i taket, F har sovit i TVÅ timmar nu, utan att vakna en endaste gång! Så har jag tid att sitta här och dega!

Sole- det lät jättegott! Är det från mosboken?

Pippil8- lycka till på 6-månaderskollen!

• Plutten forever

Sole: Ja, det där lät jättegott! Alvin har inte provat fisk ännu, men jag har tänkt att göra det snart. Och peppar i tekula var ju smart. Vitpeppar brukar jag krydda med annars, det funkar också. Å, nu blev jag hungrig. Kanske borde äta lunch nu när Alvin sover och inte sitta här och dega?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6