• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Zul

Vad mysigt det låter imorgon, skulle gärna hänga med er! Jag ska vara på Försäkringskassan i Haninge centrum och lära mig rutinerna runt sjukskrivningar. Eh, kan ni komma på nåt tråkigare...?

Har varit o tränat för första gången ikväll! det var härligt (det trodde jag verkligen inte det skulle vara!). KI-gyma på skanstull, den är rolig, massa box.

Sole: Känner igen det där du skrev om maten, A grinar illa när man ger henne "riktig" mat, men slukar frukten... Jobbigt när man för en gångs skull gjort egen mat.

Undrar om det är nån av er som tagit porträtt hos fotograf på era små mirakel? Kunde vara kul, alla moderna kameror till trots.

Snabb fråga - visst är det så att Bleckan är stängd på fredagar?

• Hellur

Halloy tjejer!

Oj vad det har skrivits i dag Får ta igen det lite senare, är mitt uppei Greys nu (reklam för tillfället).

Men fick meddelandet att det är träff hos Swe i morgon. Roligt! Vi kommer som sagt.

Swe - Ska man ta med sig mat eller kommer vi handla något tillsammans och laga? Tänkte eftersom det är lunchtid. Ni kanske redan bestämt nåt, men är lite att ta igen så är enklare att fråga

• Plutten forever

swe: tomatsoppa blir ju jättebra!! Köp gärna tortellini med icke-köttfyllning, så blir jag så glad, så glad...

sole och frill: Jag vet inte än om vi promenerar eller åker. Beror på Alvins mat- och sovtider. Man vet ju aldrig riktigt hur det blir, men han brukar äta lunch typ kl 10 (bland halv 10, värsta byggarbetarlunchen). Vi kan ju höras innan vi åker/går.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

plutten och frill
    håller med plutten, vi hörs imorgon bitti om vi hinner promenera eller inte beroende på sov och matklockan hos de små

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Hellur- jag fixar lunch!

Sole, Frill, Plutten- börjar fundera om jag ska handla tidigare ändå för att inte kricka med Fs sov- och mattider. har inboxat sole vägbeskrivning! Men jag hör av mig imorgon förmiddag om hur det blir!

• Hellur

Jag igen... ser nu att några av er ska handla imorgon. Vill ni ha hjälp? Tar bilen, så om "bärhjälp" behövs kan jag ta maten, fast det ska ju inte storhandlas.
    När kommer ni vara hos Swe, ca? Så jag vet när jag kan vara där.

Såg även att det blir tomatsoppa, låter super! Vill bara lägga till att jag inte äter skaldjur, säg till om det ställer till det.

• SanniXx

Lagade så god mat idag! Även Ida älskade den så jag tipsar om egenpåhittad fiskgratäng. Torsk, wookgrönsaker, matlagningsgrädde, lite chilisås och saffran Ris till. Kanonmat Blev lite mat till både mig och Ida i frysen..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • bianca2

SWE - hinner tyvärr inte imorgon
    avundsjuk på er som ska träffas.
    kram

• murgrönan

Nu har jag varit hemma 4 dagar med en sjuk Stella, men nu äntligen är det lilla pyret frisk! Har ett sjukt behov att få träffa vuxna och det låter sååå trevligt att träffas idag! Men samma tid som ni bokat ska vi till biblioteket med mammagruppen. Typiskt att det är samma tid allt skoj!

Hur h

• murgrönan

Öhhh, okej...här kommer förtsättningen då.

Hur har ni gjort med pneumokockvaccinent som de pratade om på tv igår? Har ni vaccinerat era små. Är det inte grymt orättvist att barn som är födda efter första juli (el juni?) i år får det grattis medan vi andra får betala?! Det är ju ganska dyrt också. Det är klart att det är småpengar med tanke på vad som kan hända om de blir sjuka,men ändå, när man sitter här med sin föräldrarpeng....
    Och Smittskyddsinstitutet har rekommenderat vaccination i över ett år om jag förstått saken rätt, och ingen på min BVC har nämnt detta. Lite konstigt tycker jag...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6