• Kvarkan

Höst-/vinterjacka i väntans tider?

Jag undrar om någon vänlig själ har lust att tipsa mig om vart man kan hitta en höst-/vinterjacka till en billig penning? Att hoppa i någon av makens jackor är inget alternativ eftersom han är halvmetern längre än mig.
    Kavajen som jag knatar runt i börjar både kännas trång, kort och kall...

• Svar på tråden Höst-/vinterjacka i väntans tider?
  • Castle

ja du detta är ett problem... hade bekymmer förra vintern då min son skulle födas i februari. Min man är också mycket längre än jag så det gick inte, men min mamma hade en jättestor gammal dunjack. ( De var ju så stora på den tiden de var moderna). Inte så värst snygg, men den fungerade i allafall. Kolla runt bland vänner och släkt, eller andra som fått barn på vintern.
    Att hitta i affärerna är nog näst intill omöjligt.
    Lycka till!

• saris

Själv hoppas jag på att jag kan ha min regnjacka med en fleece under. POP har fleecejackor för gravida men man kan ju även köpa störrestorlek av dam eller en herrmodell. När det blir kallare tänkte jag ha min vanliga vinterjacka och då med fleece under. Man kan ju alltid knäppa dom övre knapparna på jackan.Som tur är bor jag i Göteborg och är är det ju inte så fasligt kallt. Jag fick också tipset att köpa jacka i herrstorlek på rea i januari. Jag har bf 20/2 så det kan ju vara ett alternativ för mig iallfall. Men jag hoppas att fleecejacka funkar under den vanliga jackan.

• Kvarkan

Jo, jag har bett min mamma kolla uppe på vinden om hon kan gräva fram något gammalt åbäke. Tyvärr har de nyligen röjt där, så jag håller tummarna så att de blånar.
    Annars får nog även jag satsa på inköp av fleece... Har bf i slutet på december och har man tur blir det inte alltför kallt.

• Ananaspaj

Har skrivit i en annan tråd...Jag var inne på Indiska och provade en jacka/kappa. Jag provade min vanliga storlek M ( jag är i v 37 idag.) Den gick att kväppa och var jättesöt!
    Lite brunaktig ull, mjuk med huva (tror jag). A-linje formad. JÄTTEFIN! 599 kr!
    Testa.

• apan mittemot

Jag har en fleecejacka från Pop som går att öppna i sidorna när magen växer, den är vindtät så jag tänkte kunna ha min vanliga jacka och om magen blir för stor så kan jag ha jackan öppen och fleecejackan under.

• Melina07

jag hittade en snygg på maxi faaktiskt... den va inte så dyr å såg helt ok ut =) fast de va iofs förra hösten.. men dom har säkert nu me... annars kan du kolla på cassels

• SofieE25

Jag köpte en jättefin jacka på Vila, den knäpper man bara till under brösten och sen är den "öppen" så magen kan växa.

Svar på tråden Höst-/vinterjacka i väntans tider?