• Yoyna

Smink Smink Smink!

Hur har jag kunnat missa en sminktråd??? Jag som i princip skulle vara en annan människa om smink inte fanns! Får jag hänga lite med er???

Schnaauser: Såg att du undrade om tips mot mörka ringar under ögonen. Kanske har du redan provat, men jag har Max Factors täckstift och tycker det är grymt! (Även de mornar då sömnen varit obefintlig...)

Vad har ni för vardagsmake? Hur lång tid tar den att lägga? Själv har jag täckstift, ögonskugga, kajal, mascara, rouge å lite ögonbrynsfix dagligen. Tar mellan en kvart å tjugofem minuter beroende på hur noga jag är och om jag har en tvååring brevid mig som hjälper till eller inte!

• Yoyna

Schnauser: Ska fundera lite... Är för tillfället i et ganska oinspirerat skede i livet när jag mest köper det som alltid funkat. Läääänge sen jag provade något nytt tyvärr. Men hoppas på inspiration från er tjejer!

Lone Star State: Tror det är ett par år sen jag använde foundation sist... Gillar det egentligen, mest till fest förstås. Ah, där har vi det! Det var ju typ två år sen ja var på fest sist!!!

• Yoyna

Tack Linny! Ah, tvååringar i maken, vad kan vara bättre?

Poreminimizer låter spännande... Ska jag fundera på! Har förövrigt hittat bästa rengöringsmedlet för porrengöring om nån letar? Låer galet, men när min egen rengöring tog slut för några månader sedan använde jag sambon L´oreal for men och efter bara nån vecka så var porerna på näsan mindre!!!

• Yoyna

Tack Fridapida! Åh, tredje tråden... Då har jag mycket att läsa ikapp!

Osminkad finns liksom inte i min värld, här har ni tjejen som sminkade mig när vattnet gått och det var ett par minuter mellan värarna!

• Yoyna

Trevligt att få prata med er, nu kallar dock sängen! Det är ju en dag imorgon oxå!

• Yoyna

Har läst igenom allt ni skrivit sen igår, å nu vill dotter å sambo ut på höstpromenad så jag hinner ju inte kommentera något! Men inspirerd blev jag!!! Tack!

• Yoyna

När jag sitter å läser så blir jag sååå sugen på att bara ösa på en massa smink!!! Måste nog boka en utekväll med tjejerna bara för att få sminka mig lite extra!

När jag var yngre kunde jag stå flera timmar framför spegeln och bara testa olika sminkningar men nu finns inte den tiden...

• Yoyna

När jag läser härinne så blir jag bara sååå sugen på att sminka mig massor! Ikväll jobbar sambon så då kanske jag ska passa på att prova ut en schysst partymake?!

Klart man inte behöver vara bimbo för att gilla smink! Har pluggat tre år på högskolan å hoppas hoppas hoppas på att det snart blir ett och ett halvt år till! (Vill läsa till barnmorska.)

Men jag har alltid gillat smink, tycker varken mer eller mindre om det efter studier!

• Yoyna

Nån mer än jag som målar ögonbrynen med pensel å "kaka" föresten? Behöver tips på var jag an hitta alternativ. Det jag använder nu är super men kommer ju inte räcka i all evighet och eftersom jag köpte det på stenåldern *skäms* så kan jag inte få tag i exakt samma längre... snyft!

• Yoyna
    Honey1982 skrev 2007-09-20 20:57:40 följande:
    vad är det för nåt märke? make up store har ögonbrynsskuggor som heter tri brow color och de är super
    Hmm, alltså jag skojar inte när jag säger att det är lääänge sen jag köpte den, jag minns verkligen inte! Men ska kolla in Make up store´s, tack för tipset!
  • Yoyna
    MajaMaria79 skrev 2007-09-20 22:01:10 följande:
    Jag gillar grönt också. Eller egentligen alla starka färger som inte är röda/orange. Men det kanske bara är jag som är feg, de är kanske också coola.
    Jag älskar grönt! En av mina bästa sminkningar -all time- gick från guldgult genom grönt till turkost!

Sen har jag sminkat orange oxå, och rött men då har det varit Halloween!
  • Yoyna
    Lejån skrev 2007-09-22 18:13:34 följande:
    Den är typ olivgrönmetallic, såååå nice!!
    Låter grymt snyggt! Vill ha!

Armani: Ang. Higlighter eller inte så måste jag säga tvärtemot Fridapida... Jag skulle ta en ljus highlighter, gärna åt det guldiga hållet om resten av maken går i guld. Eller åtsminstone nån ljus skugga hela vägen upp till ögonbrynet. Med övre delen av ögonlocket helt omålad så tycker jag att sminkningen känns ofärdig. Men det är säkert bara jag!
  • Yoyna
    Fridapida skrev 2007-09-24 15:49:25 följande:
    Jag vill idag lägga mig under täcket och inte komma fram på hundra år! Jag var hos läkaren idag eftersom jag har fått acne. Jag vill inte tro det. Min hud är sjuk... han menar att det kommer att gå över så småningom, men vem vet när?Som om detta inte vore nog så menade han att min tid som sminkad var över... Jag kan inte tro på honom... det kan inte vara så!!! Jag vägrar. Det värsta är att jag kan inte ens trösta mig med choklad...
    Usch va tråkigt för dig Fridapida! Blev riktigt ledsen när jag läste ditt inlägg! Fick du någon typ av medicin? Vet att det finns receptbelagda tabletter, men de ges nog bara till de med extrem acne för det är en del biverkningar.

Hoppas din hud självläker!
  • Yoyna

Företsten Fridapida,(om du vill svara förstås) var du till en läkare på vårdcentralen eller till någon på en hudmottagning?

• Yoyna

Företsten Fridapida,(om du vill svara förstås) var du till en läkare på vårdcentralen eller till någon på en hudmottagning?

• Yoyna

Fridapida: Kikade in på bilderna och jag tror säkert att det kommer att ge sig med rätt behandling och lite tålamod (hur lätt det nu är!)

Eyelinern var jättefint lagd, skulle vilja se en bild med lite under ögat oxå bara för att kunna jämföra!

• Yoyna

Maadde: Jag vill också gärna se om jag får!

Ska kika in hos Linny också och bli inspirerad, hmmm... Kanske ska hotta upp den grå höstdagen med lite mer färg än vanligt idag?

• Yoyna

Nu har jag kikat in hs dig Linny! Fint som vanligt! Vet inte om jag ens vågar mig på ett minitips... Har inte något att klaga på men om du vill så skulle du kunna prova att lägga en ljus skugga (eller highlighter beroende på hur mycket den ska synas) hela vägen upp till ögonbrynet, jag tycker ofta det för sminkningen att se mer genomarbetad ut.

Svar på tråden Smink Smink Smink!