Inlägg från: choklaa |Visa alla inlägg
  • choklaa

Smink Smink Smink!

Lite of topic: har någon hört talats om Oriflame?

• choklaa

Lone Star State skrev 2007-10-01 21:35:27 följande:

Jag har.. Säljer deras produkter..
    Säljer oxå för oriflame... Det har kanon erbjudanden just nu. vilken tycker du är deras bästa produkt??
  • choklaa
    Fridapida skrev 2007-10-01 21:39:04 följande:
    Absolut! Sålde det i min "ungdom". När jag gick på gymnasiet, men fick sluta eftersom jag alltid gick back... Jag köpte allt hela tiden. Jag var min egen bästa kund!
    Har du funderat att starta igång igen? Då man får en massa grejer då man startar nu samt att det är ju gratis att börja.
  • choklaa

Man får ju om man börjar i period 14 en maskara och ett läppglans gratis. Samt att man kan få provväska och alla parfymprover + läppprover gratis. Registrering är oxå gratis just nu.

Min favorit är cellulit krämerna har testat dem och minskat i omfång. Samt minskat bristningarna en massa.

• choklaa
    Fridapida skrev 2007-10-01 21:44:47 följande:
    Nej, jag vill inte sälja smink. Jag skulle aldrig kunna sälja det jag inte kan säga att jag älskar. Är ingen försäljare alls. Tycker jag att ngt annat märke skulle ha bättre t.ex. mascara skulle jag säga det.
    Men man behöver ju inte sälja är det bästa med deras företag tycker jag. Då jag köper till mig själv nästan alltid. Jag delar aldrig ut kataloger och sådant. Utan mest varför jag registrerat mig hos oriflame är för att man får ytterligare 20% rabbat på alla produkter som finns i katalogerna vilket man i vanliga fall inte får när man köper hos en säljare för oriflame. Sedan att man får extra låga priser + 20%rabbat på produkter som kommer att komma ut, ny lanserade produkter.
  • choklaa

Lone Star State skrev 2007-10-01 21:47:44 följande:

ja, ungefär så där resonerar jag Vill inte blåsa mina vänner när jag vet att det finns bättre.. Visst, det är billigt, men inte i längen om man inte blir 100% nöjd.
    Men man blåser ju inte sina väner när de har 30 dagar öppet köp på produkten de väljer att köpa och prova. För är de inte nöjda är det bara att skicka tillbaka den utan någon kostnad. För produkter som jag köper till mig själv och provar i ca 20 dagar och känner att de värkligen inte passar mig skickar jag tillbaka och får tillbaka mina pengar. vilket är kanon och oriflame frågar aldrig varför man lämnar tillbaka och vad som itne passar.
  • choklaa

Lone Star State skrev 2007-10-01 21:53:21 följande:

Hmm.. men det är ändå inget jag tänker försöka göra karriär av.. Visst får man en bonus av nått slag när man "värvar" nån att sälja? Hon som hjälper mig tjatar på hela tiden som att hon tror hon ska bli miljonär på mig.. haha.. :P Lite drygt.. :-P
    Ha ha.. Det lät roligt, min föra "som värvade mig" sa oxå hela tiden kom igen sälj lite. Dela ut kataloger osv. men jag trötnade då lite. Sedan bytte jag grupp chef och då fick jag hela tiden massa gratis grejer av henne vilket kändes roligt. Så jag tror att det gäller att ha en bra gruppchef för att komma någon vart.
  • choklaa
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:01:37 följande:
    Hej Såg inläggen om oriflame........här har ni en till som säljer oriflame, men enbart till mina vänner o familj.Är för det mesta nöjd med deras produkter. Min favorit är Tender Care en universalsalva. Superbra till torra läppar, armbågar, knogar, brännsår, skärsår jaa you name it!Sminket är ok, gillar Golden serien speciellt puderkulorna eller bronzing pearls som de heter. Kanonsnyggt att använda som ögonskugga, rouge eller highlighter. Den är värd att investera i.
    Håller helt med dig om dessa produkter, dock att jag även gillar anti-cellulit krämerna det gör under. och golden seriens produkter är super kanon. Fick en massa av deras produkter när jag bytte gruppchef och då fick jag chans att testa produkterna och gillade dem värkligen.
  • choklaa
    Linny skrev 2007-10-01 22:07:49 följande:
    Shit vad ni skriver!Köpte Oriflame en gång i tiden. Men det var ungefär samtidigt som jag köpte Date, Exclamation och Fenjal.. Så det känns som det ligger på samma nivå. Det är ju säkert inte så, men vissa saker sitter liksom så djupt rotat. Min första pojkväns mamma hade massa Oriflame och hon var verkligen inte sån som jag ville bli Man har konstiga associationer till saker, men så är det ju. Parfymen Angel från Thierry Muegler (?) kan jag tex inte ens lukta på. Den luktar verkligen fylla. Jag hade den under de värsta partyåren på universiteten och bara när jag gick ut
    Hehe.. Lucktade på dem nu, då jag hittade dem i provväskan, hehe. håller med dig de luktar faktiskt inte något annat än fylla. hehe.
    Har du slutat köpa oriflames produkter? Eller köper du dem fortfarande?
  • choklaa
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:12:36 följande:
    Linny/tack för associationen, ASGARV!!!Date använde jag i mellanstadiet o högstadiet. Idag kan jag inte lukta på skiten, nivea är oxå en sån där association av 80 tal, massor av puder i ansiktet o nivea creme på läpparna...........tänk er vilken makeup miss!!!
    Haha.. ASGARV!! Date är värkligen en mellanstadie - högstadie doft. Nästan alla jag kände i hela skolan under den tiden använde just date. Ursch. Men det är ju så konstigt att man var helt såld när det gällde date dofterna då och att man idag inte ens kan lukta på skiten. Men man förändrar ju sig med årens lopp och hittar bättre dofter och produtkter.
  • choklaa
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:19:00 följande:
    Tacka gud för det....tänk om inget gått framåt. HJÄLP!Å som tur är förändras man ju själv oxå o hittar andra stilar som passar bättre. Produkter blir bättre, dofterna oxå. Min favorit just nu är Britney Spears Fantasy, helt underbar doft o på andraplats kommer gucci rush 2.
    Gillar Gucci rush 2 men inte Britney Spears doft, då den var med i tidningen för ett tag sedan tillsammans med backhams doft att den kunde medföra inpotens eller liknande. Så jag kanske bara undviker den pga av de..
  • choklaa

Lone Star State skrev 2007-10-01 22:20:58 följande:

Jag är lite barnslig och använder Puma.. Den rosa och den röda har jag.. minns inte vad de heter riktigt..
    Menar du den rosa puma som flaskan är formad som en kvaiar tub? Vet att den heter något på C i alla fall. Den är hur gooo som hälst.
  • choklaa
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:23:00 följande:
    Det är väl inte barnsligt att använda Puma!!!!!! De doftar gott men passar inte mig.
    Maddie2 såg på din press att du läser till ssk om jag inte är helt ute och cyklar. Då har vi ytterligare en grej gemensamt
  • choklaa
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:24:09 följande:
    men det var väl bara beckhams doft som kunde det????Eller???
    Ne spears doten kunnde de oxå. Så att ca en vecka efter att de kom ut i tidningarna så reades alla beckhams dofter och spears dofter ut samt ytterligare 2 dofter ut pga av detta. Då parfymerian här istan inte ville ha sådana dofter kvar, då hon som äger butiken hade tidigare haft svårt att få barn efter att ha försökt i 7 år utan någon framgång. Men sedan för ca ett år sedan blev hon gravid och hon viste hur jobbigt det varit för henne och då ville hon inte ha sådana dofter i sitt sortiment som skulle kunna vara bidragande orsak för någon som vill ha barn. och då parfymerna innehöll sådana ämnen.
  • choklaa
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:28:02 följande:
    choklaa/Kul att vi har ssk utbild. gemensamt. vilken termin går du?? Jag börjar t 3 i januari, är mammaledig nu.
    Jag går termin 3 just nu. lite jobbigt, då jag har patofysiologi nu, väldigt många sjukdomar man ska kunna allt om. vet inte hur jag ska hinna lära in alla fram till 24 okt.
  • choklaa
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:31:14 följande:
    nää vad trist att brittans doft innehåller sådant som kan skada.....har ju nyss köpt den. Förstår tjejen som förestår butiken.Får fundera ut vad jag ska göra med Brittan!!!! Jag vill ju kunna få fler barn...hmmm
    Och jag vill ha barn, så jag undviker alla sådana dofter och produkter som kan påverka. För visst är meningen med livet på något sätt att få barn. i alla fall för alla kvinnor/tjejer.
    Då om man inte tänker på karriär, make osv.
  • choklaa
    maddie3 skrev 2007-10-01 22:35:06 följande:
    Jaha då vet jag vad jag har att vänta mig! I vilken stad pluggar du? Jag pluggar i Norrköping.
    Jag pluggar i Skövde, men ska försöka byta till GBG då skövde fått kritik på skolan lite för mycke kritik.
  • choklaa

Hej Alla!
    Vill bara tipsa om Style afton i trollhättan folkets hus som börjar 18,30-21,00

Det kommer finnas en massa olika smink företag, modevisning samt smycken och kropp och hälsa. Dess utom ska det finnas företag med massage då man kan få massage under kvällen. Ansikts behandling eller någon annan behandling som man känner för.

• choklaa

ETT TIPS!!

I morgon tisdag 9/10 - kl 18.30 börjar style afton i folkets hus på kungsgatan i Trollhättan!
    Kommer finnas olika smink företag, modevisning, massage som man kan få, andra behandlingar och olika hälsoföretag. Dessutom kommer det finnas tilltugg och champange.

Var på style afton själv för 2 veckor sedan då det var i västra frölunda, och kvällen var helt fantastisk.

Svar på tråden Smink Smink Smink!