Inlägg från: Indianica |Visa alla inlägg
  • Indianica

Smink Smink Smink!

Mommmy Dearest skrev 2007-10-17 12:07:32 följande:

Hej hej!Jag är ny här men har följt er tråd lite då jag tycker att det är intressant. Jag är URDÅLIG på att sminka mig, verkligen jättehemsk.Sen har jag försökt att följa råden jag har fått men jag är asiat och finner det därför lite svårare att sminka mig då mina ögonlock försvinner när jag öppnar ögonen... hehe...Nån asiat här inne som vet hur man ska sminka sig? Eller någon som ÖVERHUVUDTAGET vet hur man sminkar ögon som inte riktigt finns? :PSå jag använder mig bara av mascara dagligen då jag ser värre ut med smink än utan.
    Du som är så söt, jag ser direkt att du kan bli ännu piffigare med smink. Råder dig att gå lugnt ut till en början. Kanske testa ett ljusrosa läppglans t ex och en ljus ögonskugga. Man kan behöva en sminktillvänjning,annars tycker man bara man ser konstig och ful ut i början

Just ögonen vet jag inget om, men jag tycker du ska förstärka det lite sneda, det är så fint, t ex dra kajal lite uppåt och snett vid ögats ytterkant och sota försiktigt. Plocka ögonbrynen och fyll i dem lite med en penna, så blir du fin av bara det!
  • Indianica
    nyfiknaflickan skrev 2007-11-05 21:09:13 följande:
    Älskar att läsa i den här tråden. Behöver tips på en ansiktsprimer och en riktigt mjukgörande body butter.
    Jag har iofs bara testat Body shops body butter och tycker det är väldigt mjukgörande. Apotekets apoliva body butter är mer rinnig i konsistensen, men billigare och inte så dum om man inte är snustorr (använde den i äldreomsorgen på gamlingarna ibland) Den sistnämnda doftar dock rätt starkt av ngt tantparfymliknande...
  • Indianica

Jag tittade på den omtalade Muffin på MUS häromdagen och imponerades inte. Testade den iofs inte, men den såg ju smutsigt gråbrun ut tyckte jag. Förvånas över att den kan bli snygg på någon öht....

• Indianica
    k girl skrev 2007-11-26 16:40:21 följande:
    Hur många av er brukar använda någon "askungekräm" typ Beauty Flash Balm från Clarins? Är det värt pengarna, och är det meningsfullt om man ändå använder en primer?
    Har haft den....jag skulle inte använda den samtidigt som en primer...den är liksom en primer...som ger lyster och ska strama upp lite...om den stramar så mkt vet jag inte, har inte så mkt att strama till Men den gav lite lyster och doftade gott, man kan ha den som ansiktsmask också. Jag tyckte dock den såg lite fet ut på min redan lite feta hud så jag har slutat använda den. Vanlig primer passar mig bättre. Vill jag ha mer lyster kör jag hellre med lite clear radiance och/eller touche eclat eller dylikt + vanlig primer då.
Svar på tråden Smink Smink Smink!