• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fluffguf
    Linny skrev 2007-10-03 17:13:31 följande:
    Fluffguff: Fina färger! Coolt till dina ögon!Jag har skittrista ögonfransar. Helt spikraka, nästan lite nedåtböjda. Någon spretar åt nåt annat håll. Har bästa böjaren EVER. Det är Shiseidos böjare. Superduper. Böjer i flera omgångar, inifrån och ut.
    Tack
  • Fluffguf
    Linny skrev 2007-10-03 17:13:31 följande:
    Fluffguff: Fina färger! Coolt till dina ögon!Jag har skittrista ögonfransar. Helt spikraka, nästan lite nedåtböjda. Någon spretar åt nåt annat håll. Har bästa böjaren EVER. Det är Shiseidos böjare. Superduper. Böjer i flera omgångar, inifrån och ut.
    Förresten, var köper man den böjaren?
  • 02 05

den kostar 165 kr

Fluffguf skrev 2007-10-03 17:12:55 följande:
    Jag kanske ska köpa en sån då. Hur mycket kostar den ungefär?
  • Fluffguf
    02 05 skrev 2007-10-03 17:25:03 följande:
    den kostar 165 kr
    Det var ju inte så farligt!
  • Linny

Shiseidos kan du tex. köpa på Kicks och ofta på Åhléns. Där de säljer Shiseidos produkter helt enkelt

• Fluffguf
    Linny skrev 2007-10-03 17:27:18 följande:
    Shiseidos kan du tex. köpa på Kicks och ofta på Åhléns. Där de säljer Shiseidos produkter helt enkelt
    Okej, jag får kolla efter den då
  • Majestic
    Linny skrev 2007-10-03 17:27:18 följande:
    Tror nog inte att Kicks säljer Shiseido produkter , Åhléns city och NK däremot!!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • 02 05

Fluff

vad var det för märke på den guldiga ögonskuggan btw?

• Linny

Kicks säljer Shiseidos produkter och deras ögonfransböjare i Täby Centrum i alla fall

• elma

greeneyes: isadoras och loreals mineralsmink, har vad jag vet överlag fått lite sisådär kritik. tror loreal hade blandat i aloevera, vilket är en no no för mineralsmink, förstör lite hela grejen. Rena mineraler har nästintill oändlig hållbarhet medans när man tillsätter något, håller den kanske 6-12mån. Om du inte är sugen på att lägga massa pengar på i.d (fast den är värd det) kan du testa lily lolo, går att få tag på i sverigen, om du exempelvis inte vill köpa utomlands, genom waterbellis:
    daisys.e-butiken.se/
    ett absolut prisvärt alternativ.man kan maila dem och få några småprover med...kontentan: satsa inte på isadora eller loreals, men dedt är min åsikt...

på tal om ögonfransböjare, såg en på åhlens idag från depend, med värme i för 80kr, kliade lite i fingrarna, men jag är sugen på den här:
    eleven.se/japonesque-precision-lash-curler-steel-1157.html
    men den är så dyr, liknande finns dock på ebay, för bråkdelen av summan.

Svar på tråden Smink Smink Smink!