Inlägg från: maddie3 |Visa alla inlägg
  • maddie3

Smink Smink Smink!

lilja 71/
    kunde inte skriva i din gb då jag inte var inbjuden :(
    Men tack så mycket, kul att du gillade sminkningen :)

Linny och Trollsanna/
    Tack så mkt Skrattande

• maddie3

Var kan man köpa Nars Orgasm någonstans??????

• maddie3
    Linny skrev 2007-11-22 09:25:50 följande:
    Lumene, Isadora, Lóreal osv är inte riktiga mineraler. De har fått skitdåligt i test. Då hade jag faktiskt hellre köpt en vanlig foundation. Vet en kompis som köpte den där som ser ut som ett puder, men i krämform. Alltså som i en puderdosa. Kanske var det l´oreal. Hon var jättenöjd med den, men jag vet inte hur det blir med finnar eller hur länge den håller. Den hade tydligen fått rätt bra i test i alla fall. Det var ingen mineralmakeup alltså, men jag hade hellre köpt den än Kicks varianter av mineralmakeup.
    Jag tror märket är Max factor som har den foundationen  i burk som ser ut som puder. Fick för en tid sen ett erbjudande på posten om att köpa den för ett rabatterat pris, men köpte den inte. Jag använder mineralfoundation, men tycker det tar för lång tid att buffa.....har mest tid på helgerna. Ska nog köpa max factor o ha som extrafoundation när det behöver gå fort. Men det kanske det inte gör med max factor, kanske den tar lika lång tid :)

Men jag är jättenöjd med i.d mineralfoundation, deras ögonskuggor.
    Igår köpte jag flera av MAC´s pigment, tror jag fick ihop åtta skuggor
    Så nu måste jag ha en stoooor makeup väska, har önskat mig den lådan/verkstygslådan från JULA i julklapp, för att få plats med alla skuggor och dylikt.
  • maddie3
    Linny skrev 2007-11-22 10:04:18 följande:
    Ah, det var nog maxfactor.Jag tycker också det tar lång tid med kabuki. Köpte en svamp (flocked sponge). Går så mycket snabbare!!!
    hur gör du med den?? På samma sätt som kabukin??
    Blir resultatet jämt o så med svampen??? Har nämligen köpt en sån men inte testat än...
  • maddie3
    LMK skrev 2007-11-22 20:18:04 följande:
    Nu finns dagens sminkning i blått inlagd. Ris el. Ros? Den är starkare in real life. Är själv tveksam... el. så är det bara ovana.
    Du får ros från min sida. Snygg färg!!!!!
  • maddie3

Linny
    Urläcker skugga den gula, du passa bra i den färgen. Jag själv hade en gul skugga en gång men aldrig mer, såg för j***** ut. Så jag gav bort den till en kompis som ville ha den.

Den turkosa var oxå läcker :)

• maddie3
    Fridapida skrev 2007-11-23 19:06:45 följande:
    Så där... nu har jag lagt en beställning hos madminerals! Så nu är det bara att vänta. Är det någon som beställt från dem förut? Hur lång tid brukar det ta? Det blev bara några få skuggor, två st rouge o två foundations. Det blev en finishingspray också. Så nu väntar jag på paket från tomten, hoppas det kommer innan jul.
    Var finishingsprayen där ifrån oxå????? Blev nyfiken på den :)
  • maddie3
    Linny skrev 2007-11-24 16:44:34 följande:
    LMK: SKa strax in o kolla dina! Ja, av någon konstig anledning funkar den snea vinkeln bra ibland!Jag har lagt in en nakenbild i mitt galleri Nääää, inte så alltså, men en med en nästan obefintlig sminkning. Your ladyship och ytterst lite Tan i globlinjen. Ingen eyeliner och brun mascara. Men det ser väldigt naket ut jämfört  med mina andra sminkningar. Såhär kör jag ofta på sommaren (inte just dessa färger men den här typen) och när jag har väldigt bråttom...OT: Idag fick sonen en jättetiger på ca 1,5 meter. Den har flyttat in i hans djungelrum och heter Tove. För den som är intresserad så finns bilder under "såhär bor vi". Tänkte att fler hade barn som kanske var sugen på en sån tiger... Finns på Rusta.
    Kände knappt igen dig Linny...menar inget illa alltså utan är så van att se dina färgglada sminkningar. Den naturella sminkningen var fin men ovant att se :)
    LMK skrev 2007-11-24 16:27:09 följande:
    Hallååå? Ekar tomt här...Hur som helst, har varit solo idag & lite smått uttråkad. Vad är då bättre än att exprimentera med PL skuggorna? Har lagt upp 3 bilder. En från i fredags (lite softare brunt) & sen 2 festsminkningar; en mörkt lila, syns dåligt som vanligt tyvärr & en brun/grön, ser riktigt kul ut då skuggona skimrar så mycket. Testade även att färga innanför nedre fransarna men är tveksam om jag passar i det... "Lånade" Linnys snea vinkel & det var såå lätt att få bra bilder då. TACK!
    Snygga sminkningar LMK, gillade den brun/gröna mkt :)
  • maddie3

Linny
    Läcker tiger....förstår att din son gillar den. Perfekt i hans djungelrum :)
    Ska åka o kolla rusta här i stan o se om de har den, vore kul att ha den här hemma dels för linus men även för katten zelma,kul att se hennes reaktion på en "kattkompis" kanske blir tjocka svansen o kutad rygg

• maddie3

Knott
    Grattis till bebis i magen,vad roligt. Tack för tipset från DV ang mascaror, är i behov av en men ekonomin är lite begränsad nu till jul :(

konichiwa girl
    Vad kul med bröllop :), Grattis!

Vad studerar du till????? Är nyfiken i en strut :)
    Jag själv studerar till ssk, tuff utbildning. Just nu är jag mammaledig men i januari ska jag börja igen.

• maddie3

vad kostar dessa lösögonfransar??? Vill ha till nyår

• maddie3

Hej
    någon som vet om man kan ha boots no 7 under sin vanliga dagcreme??????

• maddie3
    Litetdahl skrev 2007-12-06 16:28:02 följande:
    Kunde inte hålla mig längre! Har beställt YSLs Touche Eclat från Beautyplanet. Hoppas den är bra! Någon som testat den? Har väl egentligen ganska ljus och "ren" hy, men ibland skulle jag vilja "fräscha upp" lite under ögonen och runt näsvingarna. Är alltså inte direkt intresserad av att dölja något, är mest ute efter lite lightening up...
    Jag har den, är väl sådär nöjd med den. Har precis börjat använda den så jag ska ge den en chans, men tycker hittills att det finns bättre av dem jag provat.
    Hoppas du blir nöjd Skrattande
  • maddie3

Hej på er Skrattande
    Idag har jag fått mina prover från MadMinerals....ska bli spännande.
    Har beställt flytande foundation, är det någon som provat dem??? Vad tycker ni isådanafall????

Det blev även en faceprimer.
    Har för mig att Fridapida beställt därifrån eller???? Om det stämmer, är du nöjd????

Svar på tråden Smink Smink Smink!