• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • 02 05

fluff

det var ju generösa prova måste jag säga ^^^

sitter o väljer prover just nu, någon som provat deras eraser produkter?

• Fluffguf
    02 05 skrev 2007-10-03 19:28:10 följande:
    fluffdet var ju generösa prova måste jag säga ^^^sitter o väljer prover just nu, någon som provat deras eraser produkter?
    Ja, det är ganska mycket för att vara prover, man behöver ju inte så mycket åt gången!

Jag är också nyfiker på eraserprodukterna, jag har bara testat ögonskuggorna hittills.
  • maddie3
    Hallontrollet skrev 2007-10-03 14:14:39 följande:
    Skulle titta in där för att köpa lite ögonskuggor och borstar igår då jag hade fått sålt lite smycken som jag gör. jag hade sonen i barnvagnen med mig och när jag öppnar dörren till butiken (dörren öppnas innåt) fick jag problem eftersom jag skulle få med vagnen in.... Personen som jobbade där och en annan kund står och GLOR rakt på mig medans jag kämpar med att komma in genom dörren. Dom såg att jag hade problem men kunde inte tänka sig att hjälpa mig... Att ja inte fick någon hjälp med att hålla upp dörren resulterade i att jag klämde sonens fingrar i dörren så han började blöda och gallskrek. Hon som jobbade där stod dessutom i telefon samtidigt men jag tänkte inte ta hänsyn till det när sonen skrev så jag tog upp honom och försökte trösta honom. Hela tiden suckade hon åt mig och tittade på mig som om hon bara ville att ja skulle gå därifrån. Efter en stund kom hon fram och frågade om jag var ute efter något speciellt och jag svarade: Jo det är jag men det skall jag gå någon annan stans och köpa. Vände ut genom butiken och när ja kommer fram till dörren för att ta mig ut suckar hon och kommer fram å frågar lite besvärat: Ska jag hålla upp dörren för dig? Nej tack har jag tagit mig in ska jag nog fan ta mig ut också svarade jag och gick! Överreagerar säkert men HUR SVÅRT kan det vara och gå fram och hålla upp dörren i 2 sekunder för att en kund ska komma in.. Gör hon lika dant med handikappade? Nej ingen mer Make upstore för mig.... i alla fall inte på ett brrraaa tag!
    Nää fyy sjutton för sådana människor.
    Hur gick det med sonens fingrar?? Hoppas att det är ok med honom! Ge honom en blås-bort-det-onda-kram.
    Mkt dålig stil att inte hjälpa dig, men vet mkt väl hur det är...svårt alltså att komma in med vagn o så. I den MUS butik jag går till ligger i ett varuhus så där finns ingen dörr. Men de är inte så förtjusta i att man kommer in med barnvagn då butiken är liten o trång. Så jag går oftast dit när sambon är hemma o kan ha sonen hos sig.

Håller med dig o undrar hur de behandlar handikappade???
  • 02 05

fluff

använde du paypal när du betalade?

• Billy och Jag

I dag köpte jag en jätte söt plattång som är rosa. Sån där som man sponsrar cancerfonden om man köper.. Min andra börjar bli lite knäpp..

Tycker det blir finast lockar om man lockar med plattång.. inte lika tillgjort som med locktång..

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Linny

Eraser har jag inte provat.. Är det någon sorts concealer?

Nä, orange är inte min färg. Visst ser man bara ögonen så ser det helt ok ut. Men hela jag ser trött och glåmig ut i färgen. Jag är en typisk vinter eller nåt sånt. I alla fall har jag kalla färger och ser helmysko ut i orange. Men det är en cool färg..

Imorgon ska jag testa bara två färger ihop. Elysium med Chocolate Cherries. Kanske någon mörkare längst ut, men kan inte komma på någon just nu.. Nåt tips?

• Lejån
    Linny skrev 2007-10-03 20:30:14 följande:
    Eraser har jag inte provat.. Är det någon sorts concealer?Nä, orange är inte min färg. Visst ser man bara ögonen så ser det helt ok ut. Men hela jag ser trött och glåmig ut i färgen. Jag är en typisk vinter eller nåt sånt. I alla fall har jag kalla färger och ser helmysko ut i orange. Men det är en cool färg..Imorgon ska jag testa bara två färger ihop. Elysium med Chocolate Cherries. Kanske någon mörkare längst ut, men kan inte komma på någon just nu.. Nåt tips?
    Solitude från Pl om du har den?
  • maddie3

Gokväll Glad
    Jaa nu har jag gett MUS eyeprimer en chans till, den är väl ok. Nu har jag gjort som jag fått tips om o det blev bättre men är inte helt nöjd ändå. Kanske har för höga förväntningar o krav!!

En bra primer att ha under foundationen skulle jag behöva, någon som kan tipsa om en bra en??? Kanske ni har tipsat om det tidigare men orkar inte leta i tråden.

• lata kocken Johanna
    Linny skrev 2007-10-03 20:30:14 följande:
    Eraser har jag inte provat.. Är det någon sorts concealer?
    täcker inte alls - snarare en primer som slätar ut huden lite
Svar på tråden Smink Smink Smink!