• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-09-12 21:31:59 följande:

Tack Fridapida!! Får jag besvära dig lite till? Vilka av dessa borstar tycker du är viktigast i sminkväskan? Som du inte skulle klara dig utan? Jag har pinsamt nog bara två små penslar och en rougepensel... :P Så jag ska köpa på mig några.. Vill ha en till foundation för det känns äckligt å gegga med fingrarna och svampar känns så sunkiga... Och en snedställd borste känns som nått jag vill ha,,
    Jag har de jag skrev... och av skuggvarianterna har jag ganska många. Jag är tokig i penslar. Gillar FACE borstar bättre än MUS. The Bodyshops puder borste. ID's flawless till rouge, är så där... är på jakt efter en bättre. Suddskuggpenslarna är Japonesque de absolut bästa tycker jag! MUS snedställda är bra. ID's kabuki är inget vidare, köp ej! MAC har bra borstar, men de är inte gratis...

Japonesque finns på hqhair.com. Blev rekomenderad på nätet och de är kanon. Mjuka som bomull (nej mjukare...) trodde inte de skulle kunna sudda, de känns inte på huden, men de är en dröm på skaft!

www.hqhair.com/code/products.asp&SectionID=541&FeaturedProduct=5299&pID=1

www.hqhair.com/code/products.asp&SectionID=541&FeaturedProduct=5301&pID=2

Mina favoriter!
  • DEB

Angående penslar och foundation... Är det inte lättare att jobba ut det med fingrarna?

• lata kocken Johanna

jo om det är flytande funkar fingrarna bra

men absolut inte med mineralfoundation som bla jag, frida och linny använder

• Pokergirl

Fridapida: har du inte upptäckt att Japonesque även finns här i Sverige. Du hittar dom hos satine.se till billigare peng än från England, bara ett litet shoppingtips!

• Honey1982

jag tvättar också mina penslar med schampo och balsam, fast ibland blir det med penselrengöring och ibland med yes.

idag ska jag ut på mitt första uppdrag. ett samarbete mellan MUS, fotografer och frisörer har jag fattat det som.. är så nervös!

är det nån som vet hur man får bort fetsmink typ concealer från kläder? går det ens??

• Gudagåva

Superkul att höra om alla tips. Tack.

• neoaliya
    Honey1982 skrev 2007-09-13 04:45:09 följande:
    jag tvättar också mina penslar med schampo och balsam, fast ibland blir det med penselrengöring och ibland med yes.idag ska jag ut på mitt första uppdrag. ett samarbete mellan MUS, fotografer och frisörer har jag fattat det som.. är så nervös!är det nån som vet hur man får bort fetsmink typ concealer från kläder? går det ens??
    Galltvål, tar bort det mesta, tom kåda
  • Linny

Morrn!

Ser att det pratats penslar *noterar*
    Foundationborsten: kan man använda den till mineralfoundation också?

Har tagit vanlig tvål till mina penslar Generad

Muffin: Ingen wowupplevelse alls, men den är bra som bas...

Idag har jag Mercury (MUS), Tawny och Phantom (PL). Tog en bild imorse och ska lägga in ikväll.

• Linny

ps: Jag klippte av mig håret igår men vet inte om detta är frisyren jag ska ha. Ni får gärna komma med synpunkter om ni vill! Finns i mitt galleri under "Jag"

• Hallonmopeden

Linny; supersnygg frisyr!!!!

Svar på tråden Smink Smink Smink!