• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Åh, härligt med bebis!! *börjar _nästan_ bli sugen på nummer två..*

Ska testa Urban D. primer när min tar slut, om ni tycker den är bra.

• Alaay
    maddie3 skrev 2007-10-05 12:16:23 följande:
    elma/ skriv gärna o berätta om primern du köpt är oxå nyfiken på den.Linny/färgerna du skrev om inför kvällen låter kanonsnyggt, så go for it. Ha en superkvällalaay/ när ska bebis komma???Trevlig helg tjejer
    om 23 dagar är den beräknad att komma så är några dagar kvar
  • greeneyes

Halloj!

Såg att det diskuterades ögonfransböjare - och jag vill slänga in en VARNING!!! Tänk på att inte använda den för ofta, för det är slitage på fransarna och till slut kommer de att GÅ AV om man har otur.. Hände mig för några år sedan, då började en massa fransar gå av mitt i fransraden (ovan pupillen ungefär..).. så numera böjer jag bara fransarna inför fest - för det tog ett bra tag innan de växte tillbaka..  Ledsen

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Alaay
    greeneyes skrev 2007-10-05 13:10:43 följande:
    Halloj!Såg att det diskuterades ögonfransböjare - och jag vill slänga in en VARNING!!! Tänk på att inte använda den för ofta, för det är slitage på fransarna och till slut kommer de att GÅ AV om man har otur.. Hände mig för några år sedan, då började en massa fransar gå av mitt i fransraden (ovan pupillen ungefär..).. så numera böjer jag bara fransarna inför fest - för det tog ett bra tag innan de växte tillbaka.. 
    jag äger inte ens någon ögonfransböjare. hahaha... men mina har gått av iaf, kan ju bero på att man satt och drog i dom när man va liten
  • Fluffguf
    Linny skrev 2007-10-05 13:35:16 följande:
    hoppsan.. Jag böjer varje dag. Annars ser jag mysko ut
    Men dina fransar har ju inte ramlat av än iaf

Jag köpte den böjaren du tipsade om, den var bättre än min förra, men mina fransar ser fortfarande raka ut när jag blundar, så jag kom på att det är nog sättet jag blundar på mer än själva fransarna som gör att de ser raka ut. Jag blundar ju inte sådär vanligt, utan spänner ögonlocken mer för att de ska synas bättre.
  • Billy och Jag

När ni säger att ni sotar med skuggorna hur menar ni då? *knas* Jag brukar sota med kajalpenna.. är det på ungefär samma sätt? Ja man lär sig ju inget om man inte frågar..

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Fluffguf
    Lone Star State skrev 2007-10-05 13:49:39 följande:
    När ni säger att ni sotar med skuggorna hur menar ni då? *knas* Jag brukar sota med kajalpenna.. är det på ungefär samma sätt? Ja man lär sig ju inget om man inte frågar..
    Jag använder både och, kajal längst in mot ögat för att få det riktigt svart, och sedan skuggor för att få en jämn övergång. Jag målar en linje som är lite tjockare än kajallinjen och suddar utåt.
  • Billy och Jag
    Fluffguf skrev 2007-10-05 13:51:22 följande:
    Jag använder både och, kajal längst in mot ögat för att få det riktigt svart, och sedan skuggor för att få en jämn övergång. Jag målar en linje som är lite tjockare än kajallinjen och suddar utåt.
    Ahaa.. men då vet jag.. Så brukar jag göra med celebration
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Linny

Fluffguff: Böj i flera omgångar. Börja med böjaren längst in mot ögonlocket och håll i tre sekunder. Flytta ut lite och gör om. Upprepa en tredje gång längst ut..

Svar på tråden Smink Smink Smink!