• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Lejån

Ni som beställt från PL, vilka skuggor ÅNGRAR ni att ni köpte?? Ska beställa (igen) med två kompisar och måste sortera lite i min lista.

• Linny

ångrar Forest. Den satt skitdåligt. Ångrar även mermaid och drama queen.Mermaid just för att den är så trist och drama queen för att den är alldeles för cerise för min smak..

• MrsLi

Jag måste ha Lancomes Le Magnetique. Lacket e helt underbart (vad jag har sett på bild)

Någon som vet om det fortfarande går att få tag på??
    Måste ha!

• Linny

maddie3: Vad jag förstår så har Japonesque riktigt bra penslar.

Jag har en puderborste från MUS som är dyr men inte bra. Den river lite och fäller. Men nu när jag har använt balsam på den är den grymt mycket mjukare.

Har också nån billig pensel från kicks. Tycker dock den inte är lika behaglig att lägga skuggorna med. När man jobbar in skuggorna mycket så sticks det till slut om man inte har en riktigt mjuk borste. De är ofta spretigare och inte lika fasta, håller inte formen lika bra. Dessutom tycker jag att de då inte "bär" färgen lika bra utan jag får mer skugga under ögat när jag sminkar. I tätare bättre borstar så ligger färgen kvar (jag skakar naturligtvis av överflödet innan jag applicerar) mellan stråna och kommer först ut på locket när jag börjar jobba med penseln.. Men det är min egen uppfattning, och inget jag vet om det egentligen stämmer

Kabukin från EM ska vara mjukare än tex. ID´s. Men den är inte tillräckligt mjuk för mig utan jag tycker ändå det rivs i ansiktet. Jag har istället beställt en svamp (flocked sponge) till min mineralfoundation. Helt perfekt. Foundationborsten därifrån är däremot himmels. Mjukare än så får man leta efter!! I love it!

• maddie3

Linny/
    Heter foundation borsten Premium Foundation hos EM?

• maddie3

Linny/
    Glömde skriva dit en sak till, foundation sponge du använder till mineralfoundationen är det round flocked sponge pack på EM

• Linny

beställde en enkel.. Tror bara den hetter flocked sponge.. Är lite oval och ca 10x7 cm

borsten hette Premium Foundation, det stämmer

• Majestic
    Nars Kabuki Artisan 55 £, it´s beautiful so it hurts!!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Linny

Förresten; har Oval Concealer Brush också, som jag är nöjd med.

• Linny

Nämen nu ser jag ju varför jag inte var nöjd med sminkningen igår. Kunde inte sätta fingret på det då, men nu när jag ser korten så. Jag har suddat ut alldeles för långt från globlinjen så det nästan blivit en "vinge" i ögonvrån. Lite too much tycker jag.. Men det är nåt annat också..

Jaja, får gå tillbaka till lite lugnare färger ett tag så kanske jag får tillbaka touchen. Vill ju bli bättre och inte sämre.

Svar på tråden Smink Smink Smink!