• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • carro 81

Är det någon här som är bra på hårfärger och se vad man passar i och så? Jag ska färga håret inom en månad och har tänkt mig brunt. Men jag är så feg och rädd att jag inte kommer passa. Har varit blond så länge nu. Är blond naturligt men jag bleker det med sådan blekning som bleker 1-2 nyanser. Jag är så blek också och är rädd att jag ska se ännu blekare ut med mörkare hår. Alla tips är mer än välkomna.

• Honey1982
    02 05 skrev 2007-10-09 09:38:13 följande:
    Vad är IMC? *nollkoll
    international make up center, en make up artist - utbildning
  • Honey1982

jättefint.. men jag hade nog inte lagt den mörka kajalen så långt in mot ögonvrån utan mött med ljus skugga på halva vägen alt. lagt den mörka kajalen hela vägen.

tycker du ska testa lägga svart kajal på innerbandet av ögat, det skulle vara skitsnyggt på dig!

• Linny

ok, jag ska absolut testa att ta kajal på insidan. Gillar dock inte att behöva peta gojs ur ögat hela dagen. Men på jobbet vill jag inte ha så mörk sminkning, så jag testar när jag ska ut nångång

Jo jag tänkte om jag skulle möta upp med en ljusare. Det är väl på undersidan du menar?

• lilja71

Linny: dom färgerna är sååå fina till dina melerade ögon, snygg jobb-sminkning! Angående dom små detaljerna som du får tips från de andra kan jag inte så mkt om så jag läser och suger åt mig också

• Majestic
    lilja71 skrev 2007-10-09 09:02:31 följande:
    Jag brukar gärna gå till NK för att köpa Mac, jag gillar dom tjejerna som jobbar där. Alltid så hjälpsamma!! Men det ligger ju lite långt från Centralen, Åhlens ligger ju nära. Tack för svaret, jag har inte så många silvriga skuggor så det får väl bli en investering i det snart. Får nog vänta till slutet av månaden för jag har brännt mkt av lönen på akupunktur
    Morrn!!

Nää, jag tycker tjejerna på NK är stroppiga, kyliga,kalla på nt sätt. Åhléns girls är trevligare tycker jag och hjälpsama!!
    turia skrev 2007-10-09 06:51:40 följande:
    *jag är sååå arg på mig själv* gissa vad som hände med min nya smaschbox primer?!!Jo jag arslet tappade den i handfatet!! bara glassplitter o en smet kvar. försökte skrapa ihop men sen iner jag att det kommer inte kunna användas men allt småglassplitter i!! fan oxå!!!
    Turia- Vad olyckligt och primern kostar ju en del *synd säger jag*
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • lilja71

Majestic: tänk vad konstigt att man kan uppleva det så olika. Fast det är nog lite beroende på vem som står i montern då. Sist jag var på NK så var det en tjej som jag handlat av flera gånger och hon är verkligen en favorit, så himla go och hjälpsam. Men det var ju bra att höra att dom är kanon på Åhlens (sthlm) också.
    Någon som har några erfarenheter av de som jobbar på Åhlens i Gbg?

• annika81

Tack för svar på frågan om vad som passar till blåa ögon, men vad är primer?
    Jag har faktiskt lite guld och broms toner på ögonskugga. Ska prova gul också. Finns det fler färger som passar. Vad gör tex rosa, grönt, vitt eller silver till blåa ögon?
    Ska snart köpa ny underlagscreme, tips?

• Fluffguf
    Linny skrev 2007-10-09 10:09:06 följande:
    Såhär blev det idag... Resultatet? Hit me! (var inte snälla nu, säg som det är jag kan ta det) www.familjeliv.se/krypin/linny/galleri.php
    Linny: Jag är ju inte direkt någon expert, men jag tyckte att det kändes lite tungt under ögat. Jag hade antingen lagt lite mindre kajal eller vägt upp det med en mörkare eyeliner uppe.
    Är det inte konstigt att det är lättare att komentera andras sminkningar än sina egna? Jag är usel på att se vad jag själv passar i nämligen

När vi nu är inne på det här med ögonfärger, vilka färger på ögonskuggor passar till gröna ögon? Jag har ju lekt med de flesta färger, men jag har ingen aning om vad experterna säger
Svar på tråden Smink Smink Smink!