Inlägg från: lilja71 |Visa alla inlägg
  • lilja71

Smink Smink Smink!

Linny: gå förbi och be om ett prov på Dermalogicas Daily Microfoliant, sånt måste man ju testa innan man investerar i så att man vet att huden fixar det. Jag är totalfrälst i Dermalogicas (konstigt att just jag säger det va?! )

• lilja71
    Fridapida skrev 2007-11-19 12:59:00 följande:
    Orgasm är en relativt ljus persikofärgad rouge, vilket ofta passar lite ljusare hudtyper. Därav mitt tips. Men smaken är som baken, alla vill inte ha en mörk rouge.
    Jag har ID-rouge Golden Gate och är super-duper nöjd med den. Jag är blond men har ganska mkt färg på hyn.
  • lilja71
    Linny skrev 2007-11-19 15:13:00 följande:
    Jag har kollat den o funderar på den. Men då den heter daily; ska man använda den varje dag då? (jooobbigt) Eller innebär det bara att den är så mild att man KAN göra det?
    Det innebär att den är så mild att man KAN använda den varje dag, men man behöver inte det. Jag brukar göra när jag har tid och ork, ett par ggr i veckan. Gör det samtidigt som jag tvättar håret i duschen, den ska ju inte sitta på ngn längre tid utan man tar lite i handen och masserar i ansiktet 1 minut och sen är det klart! Huden blir jätteskön efteråt.
    Jag brukar ha den ofta på sommaren när man solar och vill hålla en fräsch färg i ansiktet.
  • lilja71
    lilja71 skrev 2007-11-19 15:30:11 följande:
    Det innebär att den är så mild att man KAN använda den varje dag, men man behöver inte det. Jag brukar göra när jag har tid och ork, ett par ggr i veckan. Gör det samtidigt som jag tvättar håret i duschen, den ska ju inte sitta på ngn längre tid utan man tar lite i handen och masserar i ansiktet 1 minut och sen är det klart! Huden blir jätteskön efteråt.Jag brukar ha den ofta på sommaren när man solar och vill hålla en fräsch färg i ansiktet.
    Får kommentera mitt eget inlägg som inte blev helt tydligt....ser jag när jag försöker läsa vad jag skrivit....
    Det jag menade var att jag brukar använda den ännu mer flitigt på sommaren då man har massa solskyddfaktor i ansiktet och när man solar och sen använder microfolianten så tar den bort döda hudceller så att man ser fräsch ut.
    Kanske också ska tillägga att Dermalogicas innehåller lite småkorn men det är inte som en sån scrub.
  • lilja71
    Honey1982 skrev 2007-11-19 20:07:38 följande:
    är det någon som använder i.d blush och vill ge sin åsikt?
    Jag har ID-blush färg Golden Gate, gillar den mkt. Köpte den för ca 1 månad sedan. Rekomenderas varm!
  • lilja71
    Honey1982 skrev 2007-11-19 21:07:51 följande:
    vad är det för färg? kan man se alla färgerna nånstans? *orkar inte söka*

http://www.hqhair.com/code/products.asp?PageID=637&SectionID=705&featuredProduct=6085&pID=2

Här kan du se den, men det är svårt att se färgen ordentligt. Den ser mer rosa ut på nätet än i verkligheten. Tycker själv att den ser bättre ut i verkligheten, jag hade en kollega som hade den här färgen så jag hade provat den innan jag beställde.

• lilja71
    Linny skrev 2007-11-20 14:00:31 följande:
    Jäkla strawberrynet.. Jag beställde och allt var klart (tänkte jag, då de meddelade att jag fått en orderconfirmation till min mail). Jag kollade aldrig mailet. Men nu när jag gör det, så står det att jag måste klicka på en länk och gå in och betala. Jäkla skit. Varför skriva det i ett mail?? Varför inte göra det direkt? Stör mig på att de först skickar min kräm nu *grrr*
    Men fy vad onödigt!! Vad less man bli när dom gör så!
  • lilja71
    Linny skrev 2007-11-20 20:22:11 följande:
    2 nya sminkningar inlagda.. TIps tack Jag känner att jag tappat touchen Lördagen körde jag medvetet utan mörkt på tårkanallinjen eller under fransarna. Skulle vara ute i dagsljus o shoppa så jag ville inte ha för mycket, då själva sminkningen var för mörk.. Var det bra, eller ser det konstigt ut?
    Som vanligt snygga sminkningar från dig, Linny. Finns inget jag kan anmärka på i allafall Känner igen känslan av att man ibland tappar touchen, ibland så tappar man känslan och lusten och då brukar jag köra några dagar med bara en enda enfärgad ljus skugga och sen blir man som mer sugen att använda färger igen. Ibland är det ju svårt att bestämma sig vilken färg man ska ta på morgonen också....har man för många skuggor då??
  • lilja71
    Linny skrev 2007-11-20 20:43:52 följande:
    Ja, jag känner att jag har tappat både känslan och touchen och känner mig bara missnöjd med alla mina sminkförsök just nu.Sen blir jag bara avis på er som har mycket finare ögon att sminka. LMK har ju toppenögon tex. Själv har jag ju persienner till ögonlock
    Och jag som tycker att du har bra ögonlock, dina skuggor syns ju så himla bra!! Men det är ju typiskt man tycker alltid att andra har bättre 
  • lilja71
    elma skrev 2007-11-20 20:52:36 följande:
    Linny: jag blev lite inspirerad av idol-maries ljus/mellanlila sminkning....har de inte sminkat henne i lila flera gånger??? Såg så himla fint och "balanserat" ut!
    Tycker också att idol-maries sminkning i lila var snygg men har svårt att tänka mig att gå till jobbet i den skarpa färgen, det kändes mer party/fest. Inte så att jag inte gillar färg för jag har helst ögonskuggor som syns ordentligt, äsch det är svårt att förklara det.
Svar på tråden Smink Smink Smink!