• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • neoaliya
    Fluffguf skrev 2007-10-10 19:16:39 följande:
    Nej, jag kan inte se bilden alls!
    inte jag heller
  • greeneyes

Ni som beställt smink från USA, hur är det med tullavgiften? jag beställde i somras från strawberrynet o fick betala tullavgift på allt. det kändes lite avskräckande (iofs så ersätter de på strawberrynet det, men de flesta andra gör inte det). har ni fått tulla för sminket från ex everydayminerals och PL?

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Fridapida
    greeneyes skrev 2007-10-10 19:44:41 följande:
    Ni som beställt smink från USA, hur är det med tullavgiften? jag beställde i somras från strawberrynet o fick betala tullavgift på allt. det kändes lite avskräckande (iofs så ersätter de på strawberrynet det, men de flesta andra gör inte det). har ni fått tulla för sminket från ex everydayminerals och PL?
    Nope.
  • Fluffguf
    greeneyes skrev 2007-10-10 19:44:41 följande:
    Jag har inte behövt betala tull än, men på pl skriver de ner värdet också, så då får man väl betala mindre? Det stod på mitt paket att det var värt 9 dollar, men egentligen var det typ 60
  • Fluffguf

Nu ligger dagens sminkning i galleriet. Färgerna blev lite skumma, jag var tvungen att ändra lite i photoshop för att man skulle se något alls... För en gångs skull syns färgerna mer på bilder än live, den mörka skuggan är inte alls så mörk på riktigt

• Linny

Hej!
    Skummade snabbt. Har kommit hem från tjänsteresa för en timma sedan och mår skit. Febern stiger snabbt (jag hade frossa på tåget från Linköping) och är uppe i 39.3.. Stiger fortfrande..

Vill bara tacka er som kommenterat gårdagens sminkning. Jag uppskattar verkligen tipsen och blir glad när jag får veta vad jag kan förbättra. Var inte hundra på kombinationerna heller och ser att det kunde varit snyggare med ljusare nertill.

Köpte en Mac shadestick i Sharkskin. Hoppas den är bra att sota med..

Nu ska jag kura mig längre ner i soffan o tycka synd om mig

• Fluffguf

Linny: tråkigt att du är sjuk, krya på dig!

• Lejån

Kan inte heller se boxen. Var ju nyfiken på om den påminde om min från IKEA. Är så himla toknöjd med den!

Greeneyes:
    Har inte åkt på någon tull än från PL; men skulle inte förvåna mig om det kommer denna gång. Det blev ju en rätt mastig beställning... Men de skriver som sagt ner värdet rätt ordentligt och det är ju bra!

Linny:
    Krya på dig vännen! Jobbigt att vara sjuk!

• maddie3

Hej tjejer
    Här är bilden, jag råkade ta bort den från mitt galleri.

låda 1.JPG

Svar på tråden Smink Smink Smink!