• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-10-10 20:37:37 följande:
    Hej!Skummade snabbt. Har kommit hem från tjänsteresa för en timma sedan och mår skit. Febern stiger snabbt (jag hade frossa på tåget från Linköping) och är uppe i 39.3.. Stiger fortfrande..Vill bara tacka er som kommenterat gårdagens sminkning. Jag uppskattar verkligen tipsen och blir glad när jag får veta vad jag kan förbättra. Var inte hundra på kombinationerna heller och ser att det kunde varit snyggare med ljusare nertill.Köpte en Mac shadestick i Sharkskin. Hoppas den är bra att sota med..Nu ska jag kura mig längre ner i soffan o tycka synd om mig
    Linny- Krya på dig gumman!!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Lejån
    maddie3 skrev 2007-10-10 21:33:44 följande:
    Hej tjejer Här är bilden, jag råkade ta bort den från mitt galleri. 
    Hur många burkar får du plats med i varje fack?
  • elma

jag har liknande låder som Maddie har, har köpt mina på biltema för 15 resp. 25 kr. Superbra.

Ang. tull. Vet faktiskt inte hur de räknar. Jag har beställt smink från USA kanske 10-12 ggr och åkt på tull 1ggn. Tullen består av en administrativ kostnad på 63kr plus 25% av värdet i paketet. Finns ingen nedre gräns utan tullen stoppar det de vill. Det konstiga var att samtidig som mitt tukkade paket kom kom ett som gick igenom.

Krya p dig Linny!

• Linny

Tack snälla

Jag behöver nog nån sån låda. Fast det är ändå jobbigt när man är ute o reser. Burkarna har en tendens att skruva upp sig själva. Inte helt, men ibland kan det vara nästan öppet och det rasar ut pulver från kanterna *morrar*

• elma

inte tukkade utan tullade!

Linny: har någon av dina PL tagit slut än, vet att du beställde för så länge sen och jag vill ha en bra måttstock, mina vänninor frågade hur länge de varar och jag bara svara för mig själv, men det är bra med andras erfarenheter!

• Linny
    elma skrev 2007-10-11 08:56:20 följande:
    inte tukkade utan tullade!Linny: har någon av dina PL tagit slut än, vet att du beställde för så länge sen och jag vill ha en bra måttstock, mina vänninor frågade hur länge de varar och jag bara svara för mig själv, men det är bra med andras erfarenheter!
    Nej, de är inte ens halvtomma. Visserligen beställde jag väldigt många, men ändå. Olive you, peach champagne har jag tex. använt många gånger men det är mer än hälften kvar som sagt.
  • elma

gott Linny, jag har samma erfarenhet, det syns inte att det är taget ur dem. Jag har skuggor från i.d som jag haft i två år och det är samma med dem, syns knappt att det saknas ur dem!

• Linny

Just det. Min absoluta favorit Dubloon, har jag faktiskt använt mest. Men den är nästan full den också

• MeyaMadre

hejs svejs...guu va ni skriver och det är sjukt vad mkt bra tips och köpförslag man får
    men jag undrar lite om verktyg..typ penslar och så? DET HAR PRATATS FÖRUT MEN SKULLE GÄRNA VILJA VETA VEM SOM HAR BÄST PENSLAR, TYP ÖGONSKUGGA OCH SÅ. TIPS PÅ LITE MÄRKEN, DET GÖR INGET OM DE ÄR FRÅN TYP USA EL SÅ- MIN SAMBO SKA SNART ÅKA
    OCH FRAMFÖRALLT HUR MÅNGA BEHÖVS TILL ALLT? TIPS?TIPS?

• MeyaMadre

men shiiiit förlåt för bokstäverna......

Svar på tråden Smink Smink Smink!