Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

neoaliya skrev 2007-09-28 19:32:57 följande:
    Ja jag har hittat det på sephora, men undrar om nån testat det och om det är bra?
    Det jag har hört om Smashbox primer är att den inte varit så bra. Men någon (minns ej vem) här i tråden använde den o verkade nöjd. Så jag har hört en del olika. :-/
    Vet bara att de ska ha kanonborstar!
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-09-28 20:49:14 följande:

Fridapida: Tänkte om du inte hade lust att samla ihop länkarna till shoppingställena på nätet och klistra in det i TS??! Lite lättare att hitta dem då Eller vad tycker ni?
    Det kan jag absolut göra! Får göra det när jag kommer hem på söndag! Tack för idéen.
  • Fridapida

Har lagt ut en bild på en enkel vardagssminkning. har använt de nya färgerna från MUS, Treasure o Savanna. De kommer nog vara två flitigt använda dagskuggor. Enkla o diskreta, men framhäver blå ögon jättefint. Har lite muffin i ögonvrån.

• Fridapida
    Jennnie skrev 2007-09-29 20:09:15 följande:
    Måste bara berätta Men var in till face idag, och vilka fina ögonskuggor dom har (eyedust), blev superimponerad och gick därifrån med två skuggor som jag ska matcha (shangri-la och grateful). Den ena såg nästan orange ut i burken, men det var tjejen i butiken som hade den på ögonen och jag var tvungen att fråga vad hon hade på sig för den var så himla snygg och så var den det, ser inte alls orange ut på, utan jättefint skimrande skugga, och sedan en brun som jag har i v:et typ... Var tvungen att prova direkt när jag kom hem och det var så snyggt. Är så nöjd så nu kommer jag nog inte att köra med några andra skuggor än från face, har ju beställt några från em men undrar om de kan bli snyggare än så här? Fanns massor av fina skimrande skuggor, hade kunnat köpa minst tio stycken jag lovar! Köpte även deras skuggpensel som var jättebra. Skuggorna hade ett hyffsat pris också (139 kr/st).Måste fråga er lite frågor också, var köper ni mac? Och har ni alltid eyeliner när ni bär ögonskugga? Gillar inte att rita eyeliner Kram Jennie
    Den kombinationen har jag i mitt galleri. De passar jättefint ihop. Shangri-la blir mest orange om man trycker o inte gnuggar på skuggan.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-30 16:03:50 följande:
    Japp, det är söndag och alla är väl sminkfria idag, därav tystnad i tråden!!
    Emby- Det var så lite så, många och även jag har lärt mig massor med saker om sminkning, smink dyl...!!Fridapida- Ååååh, Treasure o Savanna är såå snygga ihop, det blir nästa inköp!! Förresten vad har du på läpparna (på bilden)??
    Tack för att du la märke till läppstiftet! Det är från Estée Lauder Crystal Lipstick nr 311.
  • Fridapida

Jennie

För att lägga eyedust så bör man ha ngt att fästa den på. En eyeprimer är mkt bra o enkel. Har du inget av primer o blend and fix osv hemma så kan man även blanda med vatten. Det fungerar med de flesta skuggorna.

• Fridapida
    Pokergirl skrev 2007-09-30 19:44:58 följande:
    Jennie: Det funkar även men vaselin, då får du samma produkt som dyra blend & fix från MUS, för bara några kronor.
    Var är det du har läst det? Det är ju skitdåligt i så fall! Jag betalar gärna för smink, men jag hatar de som luras! O jag tycker att det är att luras när man säljer en så välkänd produkt under ett annat namn för en så hög summa...
    Detta måste undersökas...
    Tipstråden är bra på många sätt .
  • Fridapida
    Jennnie skrev 2007-09-30 20:00:26 följande:
    Ahhh tack för tipset, dock tycker jag att skuggan har suttit bra hela dagen, behöver man primer ändå? Kram Jennie
    Jag tycker att det blir så mkt bättre med en primer eller liknande. Skuggan kommer till sin rätt o det bli mer effekt! Shangri-la är så speciell o man vill verkligen att den ska synas ordentligt. Med en primer kan den se likadan ut på ögonlocket som den gör i burken. En eyeprimer kostar ca 150 kr på MUS o gör att dina skuggor kommer till sin rätt.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-09-30 20:27:50 följande:
    Är det någon som använder vaseline som primer och tycker att det funkar bra? Om det nu är samma sak kan jag ju lika bra använda det!En sak som jag undrar är hur mycket primer man ska använda? Ett tunt eller tjockt lager? Och ska man liksom blanda in ögonskuggan i primern på ögonlocket eller bara svepa den över?
    Man anvvänder INTE vaselin eller blend and fix som primer. Man blandar eyedusten i den o sedan lägger man på det som en cremeskugga. Hur mycket man ska blanda är lite vad man tycker, svårt att förklara.

Om du tar vanlig primer så lägger du ett mkt tunnt lager, så lite det går. Blunda en liten stund så primern inte lägger sig i vecket o torkar där utan torkar som ett jämt lager.
Svar på tråden Smink Smink Smink!