Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink Smink Smink!

Fridapida skrev 2007-10-25 20:45:38 följande:
    Tycker att det går bra vilket som på ovansidan. Jag brukar alltid lägga svart kajal INNAN jag lägger de vanliga skuggorna. Den jobbar jag ut lite så den ska gå in i fransarna. Sedan när jag lagt skuggorna så lägger jag den mörkaste skuggan (torr eller blandad med vatten) över den svarta kajalen. Det tycker jag blir bäst. Så jag har både svart och en färgad, såvida jag inte har just svart som mörkaste skuggan.
    Hur gör du för att jobba in kajalen i fransarna? Jag hade velat kunna det, men jag får inte till det!
    Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • Fluffguf

När det gäller rouge har jag fastnat för maybellines i mousseform. Jag använder aldrig deras smink annars, men just rouget gillar jag massor. Precis perfekt färg för mig och lätt att aplicera utan att det blir några linjer.

• Fluffguf
    mjuffpuff skrev 2007-10-26 18:22:42 följande:
    tack så jättemycket alla! sprang bara hit en snabbis en liten fundering.. ska ögonskuggan synas när man har ögonen öppna? ske den bara finnas på ögonlocket eller ska den vara vid sidan om och över med?*linny, dottern diggade den dansande nissen, undrar vad han har som inte fl har haha..
    Jag har en del bilder med ögonen öppna. Jag tycker att det är snyggast om det syns lite lagom mycket, jag brukar lägga upp i globlinjen och lite utåt mot yttre ögonvrån, så det syns ju en del.
  • Fluffguf
    Linny skrev 2007-10-28 12:21:58 följande:
    Ja herregud det har du rätt i.... Kollade lite på Ett monster till svärmor igår, och reagerade på att Jennifer Lopez hade så konstig kombination; koppar/brun ögonskugga och lila-rosa läppstift.
    Jag kollade också på den filmen, och jag gillade verkligen ögonskuggorna hon hade, det var lite silverskimrigt och brunrött ihop. Precis den kombinationen använde jag ofta innan, och nu kom jag på hur snyggt det var. Läpparna sminkar jag typ 3 ggr per år, så det kollar jag aldrig på
    02 05 skrev 2007-10-28 15:03:58 följande:
    Jag har nymph från PL som ska vara som Nars orgasm. Synd inte så mkt det är väldigt subtilt men passar mig perfekt, jag älskar den.

Jag tycker precis likadant! Första gången jag provade gillade jag den inte alls, jag tyckte att den var för skimrig och för lite färg. Men nu har jag provat att lägga foundation över, och då blir det mer lagom. Man får ta ganska mycket bara, och burken är jätteopraktisk. Jag har den lilla provburken, den är lika stor som ögonskuggsburkarna, problemet är att man naturligtvis har en större borste till rouge än till ögonskuggorna, så jag har skvätt ut säkert hälften av pulvret av misstag Skrikandes
    Färgen är dock underbar om man tar rejält, och pudret har en fantastiskt skön formula. Jag ska definitivt köpa en större burk nästa gång!

• Fluffguf

Linny: Jag förstod att det var så du menade, men eftersom jag inte la märke till läppstiften kunde jag inte kommentera det
    Jag tycker också att det känns konstigt att gå och köpa smink osminkad. Jag orkar inte sminka mig varje dag heller, även om det blir ganska ofta eftersom det är så roligt nu med alla ögonskuggor som jag inte har hunnit testa ännu

• Fluffguf

Jag ska iväg och köpa lite smink nu, får se vad jag kommer hem med Jag är i desperat behov av en ny mascara, den jag har börjar torka. Det blir nog en från lancome, och kanske något mer... Jag är hemma hos mina föräldrar nu, så jag vet inte riktigt vad affären här har för märken. Men jag kan ju inte vänta till nästa vecka!

• Fluffguf

Så nu är jag hemma igen från shoppingrundan. Det blev mascaran l'extreme från lancome och pore minimizer serumet från clinique. Jag är riktigt nöjd med båda två måste jag säga. Serumet ger väl mer effekt också när man använder det regelbundet har jag för mig, så det är ju bra

Svar på tråden Smink Smink Smink!