• elma

Smink Smink Smink!

Linny: Jag använder en microfibertrasa till exfoliering. Gnider runt med cirklande rörelser. Superbra och billigt. 16.90 på ica maxi! (Skonas microfibertrasa)Bara att slänga in i tvättmaskinen då och då med lite tvättmedel, inget sköljmedel!

• elma

va, klagar ni på min micro-trasa? Den är ju superb. Har den i rosa, gul, vit och blå! Tvätta ni med era dyra krämer så kör jag min trasa (asgarv!)

• elma

fluffguff: man bara blöter den med varmt vatten, ingen rengöringskräm eller så, utan bara vatten, ser kör jag med cirkulerande rörelser runt i ansiktet. Tydligen ska man vara lite försiktig så att man inte scrubbar för hårt, läste på mitt amerikanska forum att då kan man ha sönder blodkärl. Fast jag tycker jag kör på rätt så ordentligt.

• elma

lilja: läckra sminkningar. Du har så fina ögonfransar, jämna och täta!

• elma

Lejån: jag har shoppat en hel del på e-bay, som i.d både foundation och ögonskuggor, mac shadesticks och glimmershimmer. Funkar jättebra! Känns bra med pay-pal, då slipper man lämna ut kontonr med. Använder nästan alltid pay-pal när jag handlar mineralsmink från USA (PL, MEOW osv.)

• elma

hallonmopeden. Jag har bruna i.d skuggor. Dels den tredelade serien med wearable light, medium och dark brown. Sen har jag en som heter faux fox (min favvo,peachbrun), fashionista(mörkbrun), sex kitten (lite rödbrun) och soft focus explore(mellanbrun)

• elma

Linny: oj, nä så ska det väl inte bli. Med min UDPP har jag aldrig upplevt att det blir så, med MUS, nån gång....mysko. Det är svårt att säga med mängden primer, vet inte själv, men jag drar ut "staven" och trycker den mot ögonlocken och vänder och trycker på andra ögonlocket....storleksmässig plutt??? en röd lins kanske (en sån man äter alltså).

• elma

hallontrollet: en primer gör att skuggorna håller mycket bättre. Har man inte råd med en primer är ett budget tips_ pytte, pyttelite(=minimalt, så det inte blir kladdigt) vaselin på ögonlocket, så fäster skuggorna!

Svar på tråden Smink Smink Smink!