• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • vill bli mamma i år

Behöver tips på den allra bästa hudvårdsserien! Har använt decleor nu senast, och vet inte om jag ska fortsätta med det eller byta. Blandhy till fet hy..

• Fridapida

vill bli mamma i år skrev 2007-10-11 19:57:25 följande:

Behöver tips på den allra bästa hudvårdsserien! Har använt decleor nu senast, och vet inte om jag ska fortsätta med det eller byta. Blandhy till fet hy..
    Den bästa... lite svårt att säga. Men jag kan säga det som fungerar bäst för mig, Dermalogica. Har aldrig varit så nöjd som nu.
  • vill bli mamma i år

Fridapida, det är hur svårt som helst att välja märke. Det finns så många!

• Linny

Jag är jättenöjd med Dermalogica. Det enda negativa är att fuktkrämen lukar blä!

• vill bli mamma i år

dermalogica är lite dyrare än decleor va?

• vill bli mamma i år

fast det kanske beror på hur många steg det är också. hur funkar den serien?

• Fridapida

Jag tycker inte den luktar så mkt... men det beror på vilken av fuktcremerna man har. De är väl parfymfria alla produkterna?

Jag tror det ligger på samma priser som Decleor.
    Hur många steg? Hur många vill du ta?
    Jag använder Förrengöring, rengöring, fuktcreme. Men jag vill ha en toner och en ögoncreme. Jag vill även ha deras exfoliering, redness relief, ansiktsmask. Man kan fortsätta i alla evighet!

• Linny

Fridapida: Vad har du för fuktkräm? Jag har Active Moist och just den luktar mögel o sura strumpor typ Men ögonmakeupremovern luktar inget.

• Fridapida
    Linny skrev 2007-10-11 20:55:17 följande:
    Fridapida: Vad har du för fuktkräm? Jag har Active Moist och just den luktar mögel o sura strumpor typ Men ögonmakeupremovern luktar inget.
    Jag har nu Intensiv moister balance. Vilket är den fetaste. Jag var yttorr tidigare, men det är nu borta så jag ska gå ner till medium, hydro balance tror jag den heter. Activ moist är väl den lättaste...
    Äsch... det här är inte mitt starkaste område!
  • vill bli mamma i år

Varför förrengöring?

Nu använder jag ögonmakeupremover (på kvällen), rengöringsmjölk, ansiktsvatten, ögonkräm, olja, dagkräm/nattkräm.

Är inte helt förtjust i Decleors förpackningar. Har haft sönder locken på både rengöring och ansiktsvatten, och är alltid rädd att tappa oljan och nattkrämen som är i glasförpackningar. Dock luktar produkterna väldigt gott..

Svar på tråden Smink Smink Smink!