• Linny

Smink Smink Smink!

Har någon provat mac´s paints eller paintpot?

• Linny
    Fridapida skrev 2007-10-02 20:13:28 följande:
    Fint Fin färg på läpparna. Vad har du på dem? Eller är du bara lyckligt lottat!
    Inte ett dugg lyckligt lottad Det är Rio från M.U.S
  • Linny

Fridapida: Kul med många nya färger!

Trollsanna: Oj jag har många, men har redan räknat upp dem massa gånger. Du kanske kommer ihåg en del... De främsta favoriterna är nog dubloon, tart, peach champagne, godiva, blue jeans, galaxy och uptown.

• Linny

Tack Fridapida!!

Lonestarstate: Det finns två blunda-bilder än så länge.
    Jag tog ett sånt igår men la inte ut det för att det var så konstiga reflektioner. Det såg ut som om jag lagt guld på mitten av ögonlocket, när jag i själva verket lagt chrome.
    Dessutom blir det så konstigt på bild, det syns aldrig riktigt hur jag lagt färgerna utan ser ut som om jag aldrig målat upp till globlinjen..

Men som sagt, det finns två bilder, och jag kanske lägger in en till ikväll..

Kör på aprikos-orange/brun idag
    Peach champagne, Obscene och Choco d´or

• Linny

Nu åker jag till jobbet. Har hunnit lägga in morgonens sminkning samt gårdagens med stängda ögon..

Istället för peach champagne tog jag peach parfait..

• Linny

Tack alla för snälla kommentarer om dagens sminkning. Känns dock helmysko med orange-brun. Orange har jag aldrig haft innan. Det är ingen färg jag passar i egentligen, med min rosatonade hy och ljusa hår. Mina ögon har dock visat sig bra att sminka, just för att jag har små prickar i massa olika färger i dem. Beroende på vad jag har för färg så blir de mer gröna, blåa, gråa eller så syns de guldiga prickarna mer eller blir mer bruna. Coolt.

Noning: Slingor är toppen. Får håret att se så mycket piggare och mer livfullt ut. Hoppas du hittar Id.

Greeneyes: Välkommen! Detta är en toppentråd! Jag har iallafall lärt mig mycket här och fått bra tips på hur man sminkar sig och tips på bra produkter. Ska strax in och kolla dina bilder. Jag använder foundation, concealer och finishing dust i mineralmakeup. När du tittar på EM´s hemsida på deras foundations så beskriver de rätt bra vilken färg som passar vilken hudtyp. Rör markören över de olika namnen så ser du. I varje provkit får du tre färger så prova lite olika i neutral/varm. Kall borde ju inte passa dig.

Hallontrollet: Nämen vad har hänt?!

Var i Kista Centrum idag och kikade in på Face. Finfina grejer. Shangri-la var fin men jag föll för två andra färger.. KOmmer inte ihåg vad de heter.. Tror en hette Reality..

• Linny

Greeneyes: Nu har jag kollat! Fint! Jag blir glad att fler lägger ut bilder så man kan se och få inspiration. Gillar speciellt sminkningen med City Jungle och Envy, samt den gröna efter den.

• Linny

Oj, ja det var dåligt att de inte hjälpte till och att de suckade och så.

Svar på tråden Smink Smink Smink!