Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Fluffguf skrev 2007-09-30 20:27:50 följande:
    Är det någon som använder vaseline som primer och tycker att det funkar bra? Om det nu är samma sak kan jag ju lika bra använda det!En sak som jag undrar är hur mycket primer man ska använda? Ett tunt eller tjockt lager? Och ska man liksom blanda in ögonskuggan i primern på ögonlocket eller bara svepa den över?
    Primer lägger man FÖRE skuggan
    Blend & fix BLANDAR man med skuggan o sedan lägger man den.
  • Fridapida
    Pindus skrev 2007-09-30 20:51:26 följande:
    eyedust, är det samma som lösa skuggor? när jag använder mina lösa från id tar jag lite skugga på penseln o sem jobbar jag in den i penseln i locket
    Nja... det är inte riktigt samma sak, men de fungerar på samma sätt. Alltså att de är i lösform o man kan ju blanda o så.
    Jag använder primer under id's skuggor, men man måste inte det.

Jag tror att eyedust ska vara mer glittriga o skimmriga jämfört med en skugga. id's skuggor är iofs väldigt glittriga o jättefina.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-09-30 20:51:54 följande:
    Okej, då är jag med! Jag trodde att blend&fix var en primer
    Det är inte så lätt att hålla ordning på allt. Jag vet hur det är. Huvudsaken är att du vet nu.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2007-09-30 22:09:52 följande:
    hej tjejerjag köpte eyeprimern på MUS i torsdags o har använt den nu hela helgen. Är jättebesviken tycker inte alls den är bra. skit oxå!!¨Eller gör jag fel, för tjockt eller tunnt lager. Har låtit primern torka ordentligt. Ändå tycker jag att skuggan efter några timmar ligger som en kaka i ögongloben....som en ful rand!Nä fy vad jag blir ledsen, den var ju inte billig direkt Andra tips på bra primers tack.....
    Jag har aldrig upplevt att det har hänt.
    Så här gör jag:
    Läger foundation i hela ansiktet
    Lägger primer på hela ögonlocket o upp till brynet. Håller ögonen stängda ca 30 sek eller till primern är helt torr. Endast ett mkt tunnt lager.
    Lägger ögonskugga.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-30 22:50:12 följande:
    ÄH, ja bjuder er på cupcakes och säger gonatt!!
    Tackar! Jag tar dem till frukost. Behöver en sugerrush på morgonen, speciellt på måndagarna!
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-30 22:37:46 följande:
    Pindus- Så du sover med smink va va va???
    Jag sover ofta över hos en kompis när vi varit ute i GBG eftersom hon bor så centralt. Hon säger ofta samma sak, att mitt smink på ögonen ser likadant ut när jag vaknar som när jag gick o la mig.
    Så JA, jag sover ibland med smink, jag med. Men bara om det kanske har blivit ett glas vin för mycket.
    Men finns det något bättre än att vakna på morgonen efter en mycket blöt kväll och inse att man tvättade av sminket kvällen innan?!
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-10-01 13:14:04 följande:
    Vart köper man biliga men bra borstar?
    Någon som har en bild på sina borstar så man kan se vad som kan behövas?
    jag tycker att japonesque har riktigt bra borstar, finns på hqhair.com t.ex.
    Everydayminerals.com har billiga borstar, har deras kabuki o en fan. Båda är bra.
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-10-01 14:46:39 följande:
    Tips på vart man kan köpa billiga men bra penslar och en bra primer??

hur gör man med en primer -noll koll, de är jag-

:)
    En primer har man FÖRE foundationen/ögonskuggan men efter dagcremen. Låt den sjunka in ordentligt.

Den primern som jag gillar är från FACE o kostar 300 kr. Men den är väldigt dryg. Har inte ens gått åt halva på ett år.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-01 14:48:18 följande:
    Fridapida- Hörde förresten att man kan använda Microshadow Nectar som blush!!
    Ja, det kan man. Man kan ha ganska många av de bronziga o guldiga färgerna på kinderna o ha o highlighta med t.ex. Jag kommer nog inte ha Nectar som rouge, jag är alldeles för blek för att tycka att jag passar i det.

Det är bara fantasin som sätter gränser som man säger.
Svar på tråden Smink Smink Smink!